קראו והאזינו

החזן העולמי ר' בנימין מילר בטור אישי חדש

טור אישי חדש ומרגש פרי עטו של החזן העולמי מבלגיה, ר' בנימין מילר, שמידי שבוע יביא קטעי חזנות ושירה חלקם נדירים שלא פורסמו מעולם בשום מקום ויספר עליהם (חזנות)

החזן בנימין מילר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

את הלחן של "אשת חיל" מתוך אלבומי "חסידי אפריקה" הלחנתי לזכרה של אמי מרת חוה ע"ה, בתו של סבי רבי שמואל שטרנברג זצ"ל מוותיקי חסידי בעלז שהיה תלמיד חכם מופלג ובעל תפילה נפלא.

אמי חוה הריני כפרת משכבה, שהיאהרצייט שלה חל השבוע נפטרה בו' ניסן תשל"ו.

היא היתה ידועה כאשת חיל בכל מהותה. כל צעד בחיי היומיום שלה היה מפליא בענוותנות ובבקשת היושר במעשים ולא במלל!

אמי ע"ה היתה משכיבה אותנו בלילה לישון ושרה לנו את 'אלוקי נשמה' של החזן יוסל'ה רוזנבלט ז"ל וזה מה שהחדיר בי את האהבה לחזנות של יוסל'ה.

בנוגע לסבי רבי שמואל שטרנברג זצ"ל ידוע הסיפור המפורסם שפעם (עוד לפני מלחמת העולם השנייה) הוא נסע ברכב לקראת הימים הנוראים לחסות בצילו של האדמו"ר מבעלז זצוקללה"ה בגליציה ושם בהתוועדות החסידים בביהמ"ד זימר את הלחן הידוע "טיהר רבי ישמעאל עצמו" של החזן זבולון קוורטין ז"ל. הרבי שהיה בחדר סמוך ושמע את השיר והביצוע הנפלא של סבי רבי שמואל שטרנברג התרגש וביקש שישיר את זה שוב פעם והפטיר שלא יתכן שמי שהלחין את השיר המיוחד הזה לא היה לו הרהורי תשובה.

עוד מסופר עליו, כשהגיע עם רכבו לעיירת בעלזא מג'נבה שבשוייץ, בזמנו האנשים לא היו רגילים לראות כלי רכב והילדים כ"כ התרגשו וצעקו להוריהם ; טאטע טאטע ׳א שטיק׳ל באהן האט זיך אופגריסען׳ - אבא, אבא קרון רכבת נפרדה מהפסים.

האזינו לביצוע של ר' בנימין מילר עם מקהלת בית הכנסת הגדול באנטוורפן בניצוחו של המנצח משה פרנקו ז"ל בליווי תזמורת מתוך התקליט 'חסידי אפריקה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר