הלו"ז המעודכן

אחרי הבחירות: על מי יטיל ריבלין את הרכבת הממשלה

בפעם הרביעית תוך שנתיים, ראשי המפלגות יגיעו לנשיא המדינה וימסרו מי מועמדם להרכבת ממשלה • בשמאל תומכים בלפיד, גנץ שוקל לתמוך בבנט • הלו"ז המלא להרכבה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
התייעצות אצל הנשיא ב-2019 (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

תוצאות בחירות 2021: בידי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוב נתונות המושכות להחליט איך ישראל תצא מהמשבר הפוליטי הארוך, אם בכלל.

ריבלין יארח - בפעם הרביעית תוך שנתיים - את ראשי הסיעות בכנסת, שיחליטו על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה. בשונה מבחירות קודמות, הפעם סבב ההתייעצויות יהיה ביום אחד בלבד, ביום שני הבא, והטלת המנדט צפויה להתקיים ברביעי הסמוך לו.

גם הפעם, בדומה לשלושת הסבבים הקודמים, שיחות הנשיא עם נציגי המפלגות תשודרנה בשידור חי, אלא אם נציגי המפלגות ירצו לשוחח עם ריבלין בפרטיות.

ח"כ גפני לאחר ההתייעצות עם הנשיא - לפני שנתיים

החידוש היחיד בבחירות הרביעיות היא היעדר הבהירות באשר לשאלה מי הם המועמדים להרכבת הממשלה. בשלושת הסבבים הקודמים, המנדט היה בידי בנימין נתניהו או בני גנץ, ושניהם לא הצליחו להרכיב בנפרד, עד שיצרו את ממשלת האחדות.

הפעם בציר מתנגדי נתניהו קיימים חילוקי דעות: 'ישראל ביתנו', 'העבודה' ו'מרצ' כבר הודיעו שימליצו על יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, לראשות הממשלה. לעומתם, יו"ר 'ימינה' בנט, יו"ר 'תקווה חדשה' סער ויו"ר 'כחול לבן' גנץ עדיין שומרים על עמימות מסרים, וייתכן שסער וגנץ ימליצו על בנט לתפקיד. במצב כזה, כשגוש השינוי לא יעמוד מאחורי אדם אחד, בנימין נתניהו יהיה שוב הראשון שמקבל את הרכבת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר