המרוץ למנדט

יאיר לפיד נפגש עם עודה וטיבי; עבאס ינאם הערב בנצרת

הדרך לממשלה עוברת בתמיכת הערבים: יו"ר 'יש עתיד' נפגש עם בכירי 'המשותפת', מלבד הנציג של 'בל"ד' • יו"ר 'רע"מ' עבאס, יישא דברים, במטרה לעדן את התנגדות הימין לתמיכתו בממשלתם (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, סער וטיבי. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המלצות ראשי המפלגות אצל נשיא המדינה תתקיימנה ביום שני, ונראה שבגושים התמונה מתחילה להתבהר: יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש היום (חמישי) עם ראשי שתיים משלוש המפלגות המרכיבות את 'הרשימה המשותפת', נציג 'חד"ש' איימן עודה ונציג 'תע"ל' אחמד טיבי, ודן איתם על הדרכים להרכבת ממשלת שינוי שתדיח את בנימין נתניהו.

בהודעה שנמסרה מטעם מפלגתו של לפיד נכתב כי "השלושה דנו במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי". עודה וטיבי לא היו מוכנים להתחייב שימליצו בפני ריבלין על לפיד, אך הגדירו את הפגישה "חיובית".

מנגד, חברם לשעבר שיצא לדרך עצמאית והפך למחזיק המפתחות לממשלה עתידית - יו"ר 'רע"מ', מנסור עבאס - ישא בשעה 20:00 את נאומו בנצרת.

להצהרה זו מיוחסת חשיבות רבה, לפי שנועדה לעדן את התנגדות הימין, בעיקר מצד יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', לתמיכתו בממשלתם. ב'רע"מ' טוענים כי תוכן הנאום עוד לא סופי, וש"המילים נבחרות בקפידה".

ביממה שחלפה, בעקבות הצהרת הנשיא שיטיל את מלאכת ההרכבה על "בעל הסיכויים הגבוהים להרכיב ממשלה", חל שינוי בשיח הפוליטי - ושני הצדדים מתאמצים לקבל את המנדט ראשון. בגוש השינוי חלה התקדמות, ושני הטוענים לרוטציה, יו"ר 'יש עתיד' לפיד ויו"ר 'ימינה' השותק בנט, עתידים להיפגש במהלך סוף השבוע, טרם ההמלצות. ב'יש עתיד' רומזים כי יתנו לבנט את מבוקשו, רק אם יתחייב שלא יחבור לנתניהו בשום אופן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר