"איש חסד"

אחרי מחלה: הרה"ח יעקב יוסף אייזנבאך ז"ל

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר היום הרה"ח רבי יעקב יוסף אייזנבאך ז"ל, מחשובי חסידי רחמסטריווקא, שנודע כמנהל "מאפיית המצות אייזנבאך" • בן 71 היה בפטירתו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון אחה"מ)

בבית החולים הדסה עין כרם נפטר בשעה האחרונה הרה"ח ר' יעקב יוסף אייזנבאך, מחשובי חסידי רחמסטריווקא, בן 71 בפטירתו.

המנוח נולד לאביו הרה"ח ר' אברהם חיים אייזנבאך זצ"ל, ובהגיע לפרקו הוא נישא לבת הרה"ח ר' אלימלך רוקח זצ"ל, מחשובי חסידי מכנובקא בלונדון, ובמשך שנים היה נוהג המנוח ללוות את האדמו"ר מרחמסטריווקא מביתו לבית המדרש הלוך וחזור.

לפרנסתו ניהל רבי יענקל ז"ל את מאפיית המצות אייזנבאך ברחוב אהליהב בירושלים, שם הוא היה מנהל את עסקי המאפייה במשך שנים רבות, יחד עם בניו שיחיו.

אחד מעובדי המאפיה מספר ל'כיכר השבת' כי רבי יענקל היה איש חסד ברמ"ח אבריו, שדאג בכל שנה ושנה לשלם לעובדים את שכרם עוד לפני חג הפסח, כדי לתת להם תחושה טובה על עבודתם, כאשר שנה אחת שהעניין לא הסתדר מבחינה טכנית, התעקש ר' יענקל ז"ל לקרוא לעובדים באמצע החג כדי להעביר להם את הכספים.

בתקופה האחרונה חלה המנוח במחלה הקשה ל"ע, ומאז הוא הזדכך בייסורים קשים ומרים אותם קיבל באהבה, עד אשר בשבועות האחרונים הוא נחלש מאד והשיב כאמור את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו.

בפטירתו הותיר אחריו את בניו, בנותיו, וצאצאיו ההולכים בדרך התורה והחסידות, בהם את בנו ר' חיים, מעובדי 'חברא קדישא' בירושלים.

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 17:00 בבית ההלוויות שמגר, להר המנוחות, שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר