"דרך ישרה"

יומא יב' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יומא דף יב', שישי, יא' אייר תשפ"א, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף יב

*ביכ"נ בנגעים ומזוזה. *בגדי כהונה.

א. תניא שביכ''נ מטמא בנגעים וכן בית אשה ושותפין דהו''א נמעט מהפס' אשר לו הבית קמ''ל בבית ארץ אחוזתכם, ומקשינן מברייתא דפטרה ביכ''נ ובימ''ד כיון שאינם מיוחדים לו. ומתרצינן 1. המח' בביכ''נ שאין בו בית דירה לחזן, דר''מ מחייב וחכמים פוטרים. 2. תרוייהו כרבנן, והחילוק אם יש בביכ''נ בית דירה לחזן. 3. בתרוייהו יש דירה לחזן אך ביכ''נ של כרכים אינו מטמא בנגעים, והא דא''ר יהודה שירושלים מטמאה בנגעים ורק מקום מקדש אינו מטמא זהו מקום מקודש, וביכנ''ס של כפרים מטמא דהוי כבית השותפין ונדחה משום שנאמר לאחוזה ובעינן שיהא כל אחד מכיר את שלו.

ב. בגדי כהונה 1. כהן גדול שאירע בו פסול ביו''כ מחנכים את מחליפו בתמיד של שחר שנעשה בשמונה כלים, או באבנט למ''ד אבנטו של כהן הדיוט עשוי מכלאים, לאביי לובש שמונה ומהפך בצינורא, ולר''פ עבודתו מחנכתו. 2. אבנטו של כה''ג בכל השנה של כלאים וביו''כ של בוץ, ופליגי באבנטו של כהן הדיוט האם הוא מכלאים כמו כה''ג בכל השנה או מבוץ כמו של כה''ג ביו''כ. 3. נאמר בתרומת הדשן ילבש ואתי לרבי יהודה להביא מצנפת ואבנט לתרומת הדשן, לרבי דוסא שבגדי כה''ג ביו''כ כשרים לכהן הדיוט ורבי דחהו מאבנט וקדושה חמורה ואסורים רק ליו"כ אחר, ולרבי לרבות את השׁחקים. 4. דין הכהן שהחליף את הכה''ג, לר''מ ככה''ג ולרבי יוסי אינו ראוי לא לכהן הדיוט משום מעלין בקדש ולא לכה''ג משום איבה וכן הלכה, ומודה שיכול להיות כה''ג אחרי שמת הראשון וכן שאם עבר ועבד עבודתו כשירה.

שאלות לחזרה ושינון

א. הסתירה בדין ביכ''נ והתירוצים (3)

ב. בגדי כהונה (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר