תוצרת בית

מתכון לחלבה ביתית מתוקה במרקם פאדג'י מדהים

למה לקנות אם אפשר להכין בבית חלבה מדהימה, במרקם פאדג'י, כזאת שחותכים לקוביות קטנות ומנשנשים לצד כוס תה חם, או לטבול בשוקולד מומס ולהגיש כקינוח (מתכונים, אוכל)

חלבה ביתית (צילום: shutterstock)
זמן הכנה30 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 2 כוסות סוכר
  • 1/2 מקל וניל, מגורד (אפשר להחליף ב-1/2 1 כפיות תמצית וניל)
  • גרידת קליפה מלימון אחד
  • 1/2 1 כוסות טחינה גולמית
  • קורט מלח
  • תוספות אפשריות: 1 כוס פיסטוקים קלופים וקלויים / שוקולד צ'יפס / פירות יבשים קצוצים / אגוזים קצוצים

אופן ההכנה:

1. בסיר עמוק על אש בינונית, מערבבים את הסוכר, זרעי הווניל או תמצית הווניל וגרידת הלימון עם 1/2 כוס מים. מבשלים תוך כדי ערבוב וכשהסוכר נמס מפסיקים לערבב ונותנים לתערובת להפוך לסירופ צמיגי. רצוי לוודא בעזרת מדחום סוכר שהסירופ עומד על 121 מעלות צלזיוס.

אם אין לכם מדחום סוכר, טפטפו מעט מהסירופ החם לתוך כוס עם מים קרים. מוציאים מהמים את הכדור שייווצר מהסירופ ובודקים את המרקם שלו: אם קל למעוך אותו ולשנות את צורתו - הסירופ צריך להתבשל עוד קצת. אם הכדור גמיש ואפשר ללחוץ עליו, אך הוא לא משנה את צורתו - הסירופ מוכן ואפשר לכבות את האש.

2. מניחים את הטחינה ומעט מלח בקערת המיקסר ומעבדים במהירות בינונית. בזהירות, יוצקים את הסירופ בזרם דק, תוך כדי שהמיקסר פועל. לאחר שכל הסירופ "בפנים", שופכים פנימה גם את אחת התוספות (פיסטוקים, שוקולד וכו') - אם רוצים, מעבדים יחד במשך 30-60 שניות, עד שהתערובת מתחילה להתרחק מדפנות הקערה ומכבים את המיקסר. ערבוב יתר עלול לפגוע במרקם הפאדג'י של החלבה.

3. בעזרת מרית חסינת חום, מעבירים את התערובת לתבנית מרובעת בגודל 20X20 ס"מ, מרופדת נייר אפייה. מניחים מעל נייר אפייה נוסף ובעזרת הידיים, מחליקים ומשטחים את החלווה. נותנים לה להצטנן לחלוטין לטמפרטורת החדר ואז חותכים לריבועים ושומרים בכלי אטום בטמפרטורת החדר, עד שבוע.

הכנתם? ספרו לנו איך יצא!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר