"ליבנו איתכם"

הד"ר החילוניה עונה לירון לונדון: עשב שוטה

"איכס, איכס, גועל נפש של בן אדם", הגיב אתמול ירח טוקר בריאיון ל'חדשות 12', ד"ר נעמי אבנשפנגר, התחברה לדבריו של ירח והחליטה לכתוב טור לציבור החרדי • מיוחד (חרדים)

ד"ר נעמי אבנשפנגר | כיכר השבת |
ירון לונדון (צילום: משה שי, פלאש 90)

שנה קשה עברנו, מלחמת הקורונה נפלה על העולם כולו ועל כל מדינת ישראל. החברה הישראלית התאחדה בלית ברירה. המלחמה פגעה בבני אנוש באשר הם. מכל הצבעים מכל הגילאים מכל התרבויות וחילונים לצד דתיים.

ידענו לאחד כוחות. העם הוא טוב. העם ערב אחד לשני. העם אכפתי למצוקת האחר. ראינו מחזות יוצאי דופן חיילי צה"ל בישובים החרדיים ביותר מסייעים ועוזרים ועושים את הנדרש ומתקבלים על ידי הציבור שהבין שצריך לשלב כוחות ולשים מחלוקות בצד.

הנהגת הציבור החרדי לצד בכירי וחיילי צבא הגנה לישראל עבדו ביחד בעדינות ברגישות בנחישות להצליח – הצלת חיים. מלחמת הקורונה נפלה על העולם מאת השם. התאחדנו. התגייסנו, נתנו כתף אחד למען השני רק כדי לעבור את המבחן הכל כך קשה.

חיילי צה"ל היקרים מילאו חובתם ותפקידם גם בישובים ערבים כמו שנדרש מכל בני אנוש. כולנו אזרחי המדינה. גם שם חיילים צה"ל התקבלו ועבדו ביחד לצד ראשי ראשויות ומנהגי הקהילות.

שנה קשה עברה על כל האזרחים וכל אחד ספג זאת אחרת ובמקום אחר אבל ראינו התגייסות גדולה מצבא הגנה לישראל שהיה גם במערכה הזו בשיא תפארתו והיה שם עבור כל עם ישראל ללא הבדל מי עושה צבא או מי לא עושה צבא.

התגובה של ירח טוקר על ירון לונדון שהיממה את עופר חדד (צילום: החדשות 12)

יום שישי האחרון נתבשרנו מוקדם בבוקר על אסון כבד ביותר בהר מירון. השוק היה אדיר. לראות את התמונות, לשמוע את הקולות לשמוע את הסיפורים אף עין לא נשארה יבשה. הלב התכווץ. לפתע נשמעה קריאה בטלוויזיה לגשת לתרום דם.

מילאנו חובתנו האזרחית והמצפונית כבני אנוש ודבר ראשון הגענו לתחנת מגן דוד אדום בשכונת רוממה לתרום דם. מוקדם בבוקר המקום התחיל להתמלא בציבור רב ומגוון. פעימות הלב גברו מהתרגשות. יש עוד תקווה בעם הזה- האזרחים מהשורה ולא משנה הרקע שלהם יודעים להתגייס. הלב נשבר.

בעוד אנו ממתינים אנו רואים את המשך הדיווחים הקשים מזירת הר מירון. ידענו שעשינו את הדבר הנכון הבוקר. לפתע ניגש אלינו איש חרדי והסתכל בעיניים ואמר תודה רבה. זו עוד תמונה מהאירוע הכל כך קשה שתיחרט בלבנו הרי עשינו את הברור מאליו לסייע בעת אסון קשה ונוראי כזה 45 קורבנות בליל אחד. בטרגדיה כזו.

אחים אנחנו. בעוד העם מדמם ועושה חשבון נפש ומתכנס בכאב אנו שומעים את העשב השוטה העיתונאי מר לונדון. לא אחזור על דבריו ההזויים והבזויים. בצער רב נתנו לזה פרסום. זו טעות. הוא לא מייצג לא אותי ולא את מרבית הציבור שנקרא חילוני. הוא לא מייצג אותנו. הוא לא מייצג נאורות ולא אנושיות והוא לא מייצג הומניות הוא לא מייצג את המהות של היהדות לב רחום על הבריות. וזו הסיבה שאני כותבת מילים אלו כעת.

עם ישראל התאחד גם באסון הר מירון עם הקהילה החרדית ולב העם עם המשפחות השכולות ששקלו אבא סבא, בעל, בן, אח, דוד, גיס. אחיין.

אחים אנחנו . אחים אנחנו.

ליבנו עם המשפחות ומי ייתן ומן השמים תנוחמו ולא תדעו יותר צער ותמצאו את הכוחות לעבור את המבחן הכל כך קשה שנחת עליכם.

ליבנו אתכם..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר