תכנית שניה בסדרה

יין כתום • הסוד שמקורו בערבות גאורגיה

היין הכתום נחבא אל הכלים וידוע בעיקר לחובבי היין המקצועיים. מה מקורו? האם אפשר להשיגו בארץ? פרק נוסף בתכנית בשיתוף 'קידוש' תעשה לנו סדר בעולם היין (מעניין)

ארי גוטהלף | כיכר השבת |
יין כתום הוא למעשה יין לבן שנעשה בשיטת עשיה של יין אדום (צילום: כיכר השבת)

בעוד היינות האדומים הלבנים ואפילו הורודים ידועים ומפרסמים היין הכתום די נחבא אל הכלים וידוע בעיקר לחובבי היין המקצועיים.

יין כתום הוא יין העשוי מענבים לבנים שתססו על הקליפות.

אם רוזה הוא יין אדום שנעשה בשיטת עשיה של יינות לבנים אז יין כתום הוא למעשה יין לבן שנעשה בשיטת עשיה של יין אדום.

מקור היין הכתום מגיע מגאורגיה שבה יש מסורות של אלפי שנים בייצור יינות כתומים, התסיסה הממושכת על הקליפות מעניקה ליין עומק, מנעד רחב של טעמים וארומות ייחודיים וכמובן – צבע.

למרות שהם צוברים פופולריות בשנים האחרונות, היינות הכתומים נחשבים ליינות מאוד נישתיים ובארץ ניתן לספור על אצבעות כף היד את מספר הינות שמייצרים אותם.

יינות אלו נחשבים ליינות קולינריים שמתאימים לשתיה בעיקר לצד אוכל ולכן ניתן למצוא אותם בעיקר במסעדות או בחנויות יין מקצועיות.

המלצת השבוע שלנו מגיעה מהיקב של מי שנחשב לאבי היינות הכתומים בארץ – יעקב אוריה שמייצר כמות מוגבלת של יינות כתומים ממספר זנים שונים ומשווק אותם בעיקר למסעדות.

היין שלנו היום נקרא אלפא אומגה 2016 והוא כשמו כן הוא מוציא את המיטב מהענב מא' ועד ת' ארומות נהדרות של שמרים ופירות הדר ובפה טאנין עדין וסיומת עם מרירות עדינה וארוכה.

להמלצת השבוע - כנסו >>

התכנית הינה בשיתוף אתר 'קידוש' המביא את חוויית יקבי הבוטיק למסך הביתי, האתר הגביל את עצמו ליקבים שמייצרים עד 100K יינות בשנה ורק הם זוכים להציג בו את מרכולתם, וכמובן היקבים הם רק ישראלים, רק כשרים ורק קטנים.

רוצים להיתרשם ולחוות חווית קניה שלא הכרתם? כנסו>>

או כתבו ישירות לוואצאפ >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר