התפרצות הקורונה

פרופ' אש: 'לא הייתי קובע חתונה לספטמבר'

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, שנכנס היום לתפקידו, סיפר על החשש שיש לבכירי המשרד, לגבי נטילת המנה השלישית של החיסון וגם, על פתיחת שנת הלימודים הקרובה (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פרופ' נחמן אש (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

מנכ”ל משרד הבריאות הטרי, פרופ’ נחמן אש, הסביר הערב (ראשון) בריאיון ל'החדשות', על ההתלבטויות שיש על החיסון השלישי.

"אני לא חושב שנגיע לממדים של התחלואה שהייתה בגלים הקודמים", הסביר הפרויקטור לשעבר של המגזר החרדי, וענה על גבי חתונות בזמן הקרוב: “זה על כרעי תרנגולת. עוד מוקדם לדעת, לא יודע אם הייתי ממליץ לקיים חתונה בחודש ספטמבר”.

המנכ"ל החדש חשף את ההתלבטויות על המנה השלישית של החיסון ואמר: "מנה שלישית זו התלבטות בכל העולם, ההחלטה בנושא תהיה מקצועית ולא נחפזת כדי למנוע התפרצות יותר גדולה, לעת עתה החלטנו לחסן במנה שלישית מדוכאי חיסון. נוציא את ההנחיה היום או מחר לקופות ונתחיל לחסן אותם במנה שלישית".

עוד הוסיף אש בעניין: "יש מחלות מסוימות שמתאפיינות בפגיעה במערכת החיסון. לגבי מנה שלישית לבני 60 ומעלה, עוד נשקול את העניין. אני צריך לראות את כל הטיעונים וזה יובא לשולחני. אני עדיין לא יודע".

פרופ' אש דיבר על המספרים הנמוכים של תחלואת הקורונה כיום ואמר: "התועלת גדולה יותר במספרים הנמוכים. כרגע החלטת הקבינט היא לעקוב אחרי החולים קשה. אחרי שהבטחנו את האספקה בתחילת אוגוסט, נחדש את החיסונים שהפסקנו בסוף השבוע ואני מקווה שאנשים יבואו להתחסן".

פרופ' אש לפני ארבעה חודשים: לא צופה עוד גל תחלואה (צילום: משרד הבריאות)

לגבי חידוש התו הירוק בצורה מרוככת אמר אש: "אנחנו עדיין מתחבטים ודנים בזה. השיקולים הם מורכבים גם בהיבט הטכני; איך אפשר לעשות הרבה בדיקות, על חשבון מי ואיך אפשר לאכוף זאת".

"אנחנו נערכים כעת לקראת פתיחת שנת הלימודים", הוסיף אש ואמר: "ככל שנצליח להוריד את התחלואה - זה יקרה, אני מקווה שזה יהיה מהר”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר