דיין האמת

המוזיקאי והצייר דייויד לואיס הלך לעולמו

המוזיקאי והצייר דייויד לואיס ז"ל נפטר היום בירושלים בגיל 72. לואיס היה ידוע כנגן חליל צד וחצוצרה וכמעבד מוזיקלי קלאסי איכותי שיצר כמה אלבומים של מוזיקה יהודית (דיין האמת)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

המוזיקאי והצייר דייויד לואיס ז"ל נפטר היום בירושלים בגיל 72. לואיס מוכר לחובבי המוזיקה היהודית מעיבודים בסגנון קלאסי שיצר למוזיקה יהודית מקורית שהלחין ועיבד לעצמו ולאחרים.

דיויד נולד בפיאוריה, אילינוי בשנת 1949. עוד בהיותו צעיר מאד התגלה כמוסיקאי מחונן והצטיין בנגינתו על חצוצרה. בהמשך דרכו במוסיקה למד הלחנה וניצוח באוניברסיטת שיקגו. הופיע עם תזמורות פילהרמוניות ברחבי העולם ואף ניצח על ביצוע יצירות נבחרות.

אחד מציוריו של דוד לואיס ז"ל (יח"צ)

בשנות ה-60 הסוערות התחבר ללהקת רוק והופיע בוודסטוק בלהקת חימום לג'ניס ג'ופלין. מתוך התענינות בפילוסופיה בכלל ובפילוסופיה יהודית בפרט, התוודע אל לימוד החסידות והקבלה וחזר אל היהדות כשהוא גם מקבל הסמכה לרבנות.

בד בבד עם לימודים אלו עסק בציור. כצייר אוטודידקט הוא שאב השראה הן מזכרונות ילדות והן מחוויית הקבלה והפילוסופיה היהודית. הוא ערך כמה תערוכות וזכה להערכה על יצירתו.

לואיס הוציא 3 דיסקים, ביניהם יצירות לתזמורת כלי הנשיפה של לונדון שהלחין בעצמו. לואיס גם עיבד את אלבומו הייחודי של נגן חליל הצד עקיבא בן חורין שם גם יצר והלחין סימפוניה ייחודית באורך 24 דקות, כשילדיו של לואיס שרים במהלכה.

לואיס ניגן על כלי נגינה רבים מאד והיה מדגים על נגינה של כלים עתיקים בהרצאות של מכון המקדש ולפני תיירים מחו"ל אליהם הציג את היהדות בעזרת המוזיקה.

הלוייתו תיערך היום בבית העלמין דרך החיים מישור אדומים בשעה 16:30.

יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר