חרדים באקדמיה

"מעטפת רחבה לשילוב הסטודנט החרדי באקדמיה"

המכינה במרכז האקדמי לב מסיימת עוד שנה מוצלחת שבה הכשירו והכינו 150 צעירים חרדים לקראת הלימודים האקדמיים והשתלבות בתעסוקה.

(צילום: יח"צ)

אירוע הסיום של המכינה במרכז האקדמי לב התקיים לאחר שנת קורונה מאתגרת. 150 סטודנטים צעירים מהמגזר החרדי סיימו בהצלחה את שנת לימודיהם במכינה ועומדים להתחיל בסמסטר הקרוב את לימודיהם האקדמיים. באירוע השתתף יאיר שרקי, כתב חדשות 12 שדיבר עם הסטודנטים על אקטואליה והחברה הישראלית.

המרכז האקדמי לב, שידוע בשילוב יוצא דופן של צעירים חרדים למקצועות ההנדסה, מכשיר מדי שנה כ-2000 סטודנטים מהמגזר החרדי לשוק העבודה במקצועות ההנדסה והסייבר, מקצועות הניהול ומקצועות הבריאות. על פי נתוני הלמ"ס, האוכלוסייה היחידה שהצליחה להגדיל את התעסוקה שלה בעת משבר הקורונה היא האוכלוסייה החרדית. כמו כן, התחדשה העלייה בשיעור החרדים הפונים לאקדמיה בשנתיים האחרונות. בשנת הלימודים תש"ף (2019–2020) נרשמה עלייה של 11% בהשתלבות חרדים באקדמיה בהשוואה לשנה הקודמת ובשנת תשפ"א נרשמה עלייה נוספת של 10%.

במסגרת שנת המכינה, משלימים הסטודנטים, בוגרי מוסדות חרדיים, 12 שנות לימוד כולל לימודי ליבה הנדרשים על מנת להשתלב בשערי האקדמיה. התכנית כוללת לימודים אינטנסיביים של אנגלית, מתמטיקה ופיזיקה. לימודים בתקופת קורונה, מהווים אתגר לא קטן עבור סטודנטים מהמגזר החרדי. רובם בעלי משפחות, עובדים קשה לפרנסתם.

סיום שנת המכינה

דניאל אטלי בוגר המכינה, התמודד עם שנה קשה במיוחד. "הייתי צריך ללמוד מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית בלי שום ידע קודם והיה לי קשה מאוד", הוא מספר. "במקביל, חליתי בקורונה ואיבדתי קרובת משפחה למחלה הזו. המצב הנפשי שלי לא היה טוב ורציתי לפרוש. אבל צוות המכינה לא ויתרו עליי. הם הציעו לי להיות חונך. אז הרגשתי שיש לי הרבה אחריות על הכתפיים, להצליח בלימודים במקביל לחנוך אחרים. בסוף סיימתי את המכינה עם 100 במתמטיקה, 100 בפיזיקה ו- 100 באנגלית".

"כאן במכינה אנחנו משתדלים להעניק לסטודנט החרדי את כל המעטפת והתמיכה האפשרית על מנת שיצליח" מסביר אסף חן, מנהל המכינות במרכז האקדמי לב. "החל מסיוע לימודי, ליווי אישי בתהליך, חונכויות, מנטורים ועוד. כמובן סיוע כלכלי של מלגות לימודים בכדי למנוע נשירה. נוסף לכל זה הקורונה הביאה איתה אתגרים נוספים של למידה מרחוק בתוך העומס הקיים. אנחנו גאים כל כך בסטודנטים שמסיימים כעת את שנת המכינה בהישגים מרשימים. אנו בטוחים שתצליחו בהמשך לימודי התואר ותגיעו רחוק"

המרכז האקדמי לב מלווה את הסטודנטים גם אחריי התואר. מרכז הקריירה במרכז האקדמי לב מסייע לסטודנטים למצוא עבודה עם כושר השתכרות גבוה בשוק ההייטק באמצעות תכניות מיוחדות להכשרת סטודנטים חרדים לדרישות השוק ובאמצעות ימי תעסוקה מרוכזים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר