מה אוכלים היום?

מתכון ללחמניות עם תפוחי אדמה סופר רכות ואווריריות

הדרך הכי טובה לאכול את הלחמניות האלה זה כשהן חמות ועם המון חמאה מעל. וחכו לריח המדהים שיתפשט בבית כשהן יצאו מהתנור. הסוד? בבצק מעורב פירה תפוחי אדמה והמים בהם הם התבשלו. התוצאה: לחמניות רכות רכות ואקסטרה אווריריות (מתכונים, אוכל)

לחמניות רכות עם תפוחי אדמה (צילום: shutterstock)
זמן הכנה30 דק'
רמת קושיקל
חלבי

רכיבים

  • 170 גרם תפוח אדמה בקליפה אדומה, מקולף וחתוך לקוביות בגודל 1 ס"מ
  • 1 כפית שמרים יבשים פעילים
  • 4 כפיות סוכר
  • 57 גרם חמאה, מומסת ומצוננת + חמאה נוספת לשימון התבנית
  • 1 ביצה גדולה בטמפרטורת החדר
  • 3/4 כפית מלח גס
  • 1/2 2 כוסות (320 גרם) קמח מנופה + קמח נוסף לקימוח
  • שמן זית לשימון הקערה

אופן ההכנה:

שימו לב: העבודה על הלחמניות נמשכת כ-30 דקות, אך זמני ההתפחה נעים בין שעתיים ל-3 שעות


1. מניחים את קוביות תפוחי האדמה בסיר, מכסים במים ומביאים לרתיחה גבוהה במשך 10-15 דקות, עד שהן רכות מאוד. בעזרת כף מחוררת, מעבירים אותן לקערה ומועכים אותן היטב לפירה במזלג. מודדים 2/3 כוס (130 גרם) פירה ומניחים בצד לצינון. מודדים 1/2 כוס (120 מ"ל) ממי הבישול של תפוחי האדמה ויוצקים אותם לקערה גדולה. נותנים למים להצטנן לטמפרטורה חמימה של 37 מעלות.

2. מפזרים על המים שבקערה את השמרים וכפית סוכר אחת ונותנים לתערובת לשבת עד שעולה קצף, במשך 5-10 דקות.

3. מוסיפים לקערה 3 כפיות סוכר, את הפירה, החמאה המומסת והמצוננת, הביצה והמלח. מערבבים היטב לאיחוד ואז מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד לקבלת בצק - בתחילה הוא יהיה מעט דליל ודביק. מעבדים את הבצק במשך 5 דקות, עד שהוא חלק ומעט דביק.

4. מעבירים את הבצק לקערה נקייה משומנת בשמן זית ומורחים מעט מהשמן גם על הבצק. מכסים את הקערה בניילון או מגבת ומניחים להתפחה במקום חמים במשך שעה או שעתיים, עד שהבצק מכפיל את נפחו.

5. משמנים בחמאה תבנית מרובעת בגודל 20X20 ס"מ. מעבירים את הבצק למשטח עבודה נקי ומחלקים אותו ל-9 או 12 חתיכות במשקל שווה. מגלגלים כל חתיכה לכדור - אפשר להשתמש בתוספת של מעט קמח, אם הבצק דביק מדי.

6. מסדרים את כדורי הבצק בתבנית המוכנה (לא בצפיפות), מכסים ומתפיחים במקום חמים במשך כשעה, עד שכדורי הבצק תפוחים ונוגעים זה בזה.

7. ממקמים את התבנית במדף המרכזי בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ואופים במשך 20-25 דקות. מוציאים מהתנור, ממתינים 5 דקות ורק אז מגישים את הלחמניות.

הלחמניות יישמרו היטב בכלי אטום בטמפרטורת החדר במשך יום-יומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר