האם מותר להפעיל גן ילדים ופעוטון בדירה?

רוצים לדעת יותר על הלכות שכנים? והפעם האם מותר להפעיל גן ילדים בדירה? עו"ד הרב יהודה שטרן בסדרה חדשה של הלכות שכנים מעשיות באופן קצר ומתומצת (מה הדין?)

הרב יהודה שטרן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מותר להפעיל גן ילדים וללמד את תינוקות ישראל תורה ואין השכנים יכולים לעכב את הפעלת הגן בטענה כי רעש הילדים מהווה מטרד, יחד עם זאת על מפעילי הגן להפחית ככל הניתן את ההפרעה ואת השימוש במתקנים המשותפים שבבניין.

ככל והפעלת הגן עשויה לפגוע בערך הדירות או שבבניין מתגורר חולה אשר רעש הילדים מפריע לבריאותו באופן ממשי הרי שניתן להתנגד להפעלת הגן.

כמו כן, ניתן להפעיל פעוטון למספר תינוקות מצומצם לפי הנוהג באותו מקום ובעניין זה יש לציין כי גם הרשויות מאפשרות לאחר מילוי הכללים הנדרשים להפעיל פעוטון בדירה שבבניין משותף וממילא שיש לומר כי על דעת כן נשתתפו בעלי הדירות.

מקורות ההלכה

שולחן ערוך חושן משפט הלכות נזקי שכנים סימן קנו סעיף ג: "וכן יש לו ללמד תינוקות ישראל תורה בתוך ביתו, ואין השכנים יכולים למחות בידו ולומר לו: אין אנו יכולים לישן מקול התינוקות של בית רבן. והוא הדין לכל מילי דמצוה, שאינם יכולים למחות בידו."

שו"ת שבט הלוי חלק ט סימן שא "...וכ' בפת"ש שם בשם הלבו"ש דכ"ז בזמנם שהיו דרים בחצר, כ"א בבית שלו אז אין יכולים למחות מקול הפטיש או ריחים וכיו"ב, אבל בזה"ז שדרים בבית אחד ודאי יכולים למחות אפילו לענין מלמד תינוקות תורה, שאין רוב העולם סובל זה, ולא נכנס אתו לשותפת אדעתא דהכי, ורוב בני אדם הם חולים ג"כ לענין זה שגוזלים להם השינה ומנוחה."

הדברים נכתבו לעיון ולימוד בלבד ואין בדברים כדי להוות הוראת הלכה למעשה העשויה להשתנות לפי הנסיבות הפרטניות של כל מקרה לגופו ואין בדברים כדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית.

להערות ותגובות: sternnlaw@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר