האם מותר להפעיל אולם שמחות בסמוך לבתי מגורים?

רוצים לדעת יותר על הלכות שכנים? והפעם האם מותר להפעיל אולם שמחות בקרבת בתי מגורים? עו"ד הרב יהודה שטרן, בסדרה חדשה של הלכות שכנים מעשיות באופן קצר ומתומצת (מה הדין?)

הרב יהודה שטרן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפעלת אולם שמחות עשויה לגרום להפרעות ומטרדי רעש שונים כגון רעש מוזיקה, רעש הבאים והיוצאים, רעש של הפועלים העובדים במטבח וכדומה. מטרדי רעש אלו עשויים להיגרם לאורך כל שעות היום וכן בשעות הלילה המאוחרות.

מטרדי רעש משמעותיים הנגרמים באופן תדיר או בשעות המנוחה ניתן לכפות על מניעתם וזאת אף אם במשך תקופה הדרים בסמיכות לאולם השמחות לא מחו על הפעלתו ולא מחו על מטרדי הרעש הנגרמים ממנו שכן מטרדים אלו מוגדרים כנזקים שאין דעת האדם סובלתם.

מקורות ההלכה

שולחן ערוך חושן משפט הלכות נזקי שכנים סימן קנה סעיף לט "מי שהחזיק לעשות מלאכת דם או נבילות וכיוצא בהן במקומו, ויכנסו העורבים וכיוצא בהן בגלל הדם ויאכלו, והרי הם מצירים את חבירו בקולם ובצפצופם או בדם שברגליהם שהם יושבים על האילנות ומכלים פירותיהם, אם היה קפדן או חולה שצפצוף הזה מזיקו, או שפירות שלו נפסדים לו בדם, חייב לבטל אותה המלאכה או ירחיק עד שלא יבא לו נזק מחמתן, שהיזק זה דומה לריח בית הכסא וכיוצא בו שאין לו חזקה. וה"ה כל נזק גדול שאין אדם יכול לסבלו (טור בשם הרא"ש).

שולחן ערוך חושן משפט הלכות נזקי שכנים סימן קנה סעיף מא "כל דבר שידוע שאין המערער יכול לסבלו, אף על פי ששאר בני אדם סובלים אותו, אין לו חזקה כנגד מערער זה."

הדברים נכתבו לעיון ולימוד בלבד ואין בדברים כדי להוות הוראת הלכה למעשה העשויה להשתנות לפי הנסיבות הפרטניות של כל מקרה לגופו ואין בדברים כדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית.

להערות ותגובות: sternnlaw@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר