אחת ועוד אחת

כך מורה חרדית הפכה להייטקיסטית מצליחה

"מורה שלא באה מתוך תחושת שליחות עושה עוול לעצמה ולתלמידים" לקראת ועידת 'אחת ועד אחת', חני שפינר-ווגל על המעבר מהוראה לתעשיית ההיי-טק (תעסוקה, נשים)

חיה כהן | כיכר השבת |
שילוב נשים חרדיות בתעשיית ההיי טק (צילום: באדיבות המצלמת)

בשבוע הבא תתקיים ועידת "אחת ועוד אחת" מבית כיכר השבת ועמותת 'מפרי ידיה', במסגרתה נעסוק בחסמים והאתגרים הרבים שעומדים בפני האישה החרדית לפני היציאה לשוק העבודה.

הוועידה תהווה מפגש בלתי אמצעי עם שמות חזקים מהתעשייה, כמו עדי סופר-תאני, מנכ"לית 'מטא' (פייסבוק) ישראל, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל.

כל דוברי הוועידה הם נשים וגברים עם רזומה מרשים ומשגשג, אך האם לכולן יש סיכוי שווה להגיע לעמדות בכירות כאלה?

ובכן, יתכן שנתוני הפתיחה אינם שווים, אולם נשים כמו אן חנה נויברגר, יועצת נשיא ארה"ב בענייני אבטחת סייבר ורוחי פרייר, השופטת היהודייה הראשונה בניו יורק, מוכיחות שהכל אפשרי. ויש לנו גם הוכחה מקומית: חני שפינר-ווגל מכפר חב"ד שעשתה דרך מעוררת השראה מעולם ההוראה להייטק.

חני נולדה וגדלה בכפר חב"ד. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון 'בית רבקה', המשיכה ללימודי תואר בהוראת אנגלית במכללת 'בית רבקה', הסמינר המרכזי של החסידות. בשנה השנייה ללימודיה, היא יצאה לשליחות חינוכית מטעם הסמינר למשך סמסטר אחד בקהילת חב"ד בבנגקוק, תאילנד.

איך סטודנטית להוראת אנגלית במוסד חרדי הופכת להייטקיסטית מבריקה?

"עוד לפני שיצאתי לשליחות התחלתי ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, וכשחזרתי לארץ, סיימתי את השנה בסמינר ועברתי ללמוד ביואינפורמטיקה במכון טל" אומרת חני. "למעשה, למעלה משמונים אחוזים מהבנות בחב"ד ממשיכות ללימודי הוראה בסמינר מיד אחרי התיכון, מבלי שהן אפילו יחשבו שיש להן אפשרות ללימודי תואר שהם לא הוראה. בנוסף, יש הכוונה אגרסיבית בתיכונים החב"דיים והתלמידות מוסללות להמשיך דווקא ללימודים גבוהים בסמינר של החסידות, בעוד שרוב הבנות לא מתאימות להוראה ולא אוהבות את המקצוע, ולדעתי, מורה שלא באה לעבודה מתוך שליחות עושה עוול לעצמה ולתלמידים".

"לפני שעברתי למכון טל תמיד אמרו לי שאחרי שאתחתן אוכל ללמוד מה שאני רוצה, אבל לא רציתי להפוך את החתונה לאמצעי. בתחילה להורים שלי היה קשה עם העניין, אבל הודות לשיתוף בין המכון למוסד 'אור חיה' בירושלים שמפעיל מערכת שיעורי הלכה, תורה וחסידות ברמה גבוהה, הם השתכנעו, וחצי שנה מתחילת הלימודים התארסתי".

אביה של חני מתכנת והקים חברת תוכנה בשם 'מלרם' שסיפקה תוכניות לפי דרישה. בין השאר, בעת שירותו הצבאי, לפני חמישים שנה, הוא פיתח מערכת נוכחות חדשנית שהייתה הראשונה בארץ.

"תמיד ראיתי אבא שלי כותב המון שורות קוד לא מובנות. מאוד הסתקרנתי, אבל רציתי לשלב בין הטכנולוגיה לתחום שיעניין אותי ולכן בחרתי בביואינפורמטיקה - ביולוגיה חישובית שעוסקת בחקר המידע הביולוגי באמצעות מחשב".

ב-2018 נערך ההאקתון החרדי הראשון וחני נמנתה על קבוצת הסטודנטיות שזכתה במקום הראשון.

הזוכות בהאקאתון יחד עם עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל (צילום: באדיבות המצלם)

איך הגיבה המשפחה לזכייה?

"גאה בי מאוד. בעבר השתתפתי בהרבה האקאתונים, בין השאר של חברת התרופות 'מרק' ועיריית תל אביב, ולפני כל האקאתון היינו יושבים ביחד ומתכננים מה לעשות. בן הזוג שלי מגיע מעולם המחשבים ותומך מאוד בכל מה שאני עושה".

הוועידה תתקיים ביום שלישי, ט"ז בשבט, 18.01.2022, במלון וולדורף אסטוריה, רחוב גרשון אגרון 26, ירושלים, על פי הנחיות משרד הבריאות.

האירוע בחסות עיריית ירושלים במעמד ראש העיר והגב' אריאלה רג'ואן - המשנה למנכ"ל העירייה.

לפרטים המלאים, לתוכנית הכנס ולרכישת כרטיסים לכנס: >> לחצו כאן <<

*יתכנו שינויים בדוברים ובלוחות הזמנים
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית