מעוררות השראה

בינה מלאכותית: הטרנד החם של מתכנתות חרדיות בהייטק

למעלה מ-300 מתכנתות חרדיות השתתפו בכנס מקצועי על הטרנד החם הבא בהייטק החרדי - בינה מלאכותית, ביוזמת סיטיבוק. מנכ"ל החברה: "גם גוגל ומייקרוסופט מצטרפות למאמץ לשלב חרדים" (הייטק, נשים)

הבינה המלאכותית כובשת את החרדיות בהייטק (צילום: מרכז אחים)

הבינה המלאכותית, או AI (Artificial Intelligence), הולכת וכובשת נתחים גדולים בשוק ההייטק, לא מעט בהשפעתה של מגפת הקורונה שהצריכה אותנו לחשב מסלול מחדש ולשנות את הדרך בה אנחנו עובדים, חיים ומתקשרים זה לזה. בחסות הריחוק החברתי, הגיעה שעתה של הבינה המלאכותית לפרוץ.

אמש (יום שלישי) ערך מרכז אחים בבני ברק כנס משותף עם CITYBOOK SERVICES, חברת מיקור החוץ הגדולה בישראל שמעניקה שירותי נדל"ן בארה"ב ומעסיקה בישראל 850 עובדים ועובדות, רובם נשים חרדיות דוברות אנגלית. 12 שעות מפתיחת ההרשמה, נרשמו לכנס למעלה מ-300 מתכנתות חרדיות ממגוון רחב של תחומים, מה שמוכיח שכשזה נוגע לנשים חרדיות - הן לא נשארות מאחור ומעודכנות במגמות החזקות בהייטק.

הכנס עסק בעולם הבינה המלאכותית תחת הכותרת "From theory to code" - מתיאוריה לקוד. מנכ"ל סיטיבוק, עלי קשדן, תיאר את מחויבות החברה לעמוד בחוד החנית מבחינה טכנולוגית לצד שמירה על ערכיה של המתכנתת החרדית. "אנחנו עומדים למבחן מדי יום מחדש ומשקיעים משאבים וחשיבה רבה כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור לקוחותינו ולא פחות חשוב, עבור העובדות שלנו".

קשדן בירך את מייקרוסופט וגוגל על כך הודעתן כי ישקיעו בתוכניות לשילוב חרדים בהייטק. "כחברה שעוסקת בזה יום יום אנחנו כמובן שמחים על כך ומברכים אותם ב'ברוכים הנמצאים'. אף אחד לא צריך להמציא את הגלגל אלא להצטרף לאלו שמניעים אותה יום יום ומשלבים בהצלחה מאות ואלפי עובדות חרדיות בתעשיית ההיי טק בישראל".

עלי קשדן, מנכ"ל סיטיבוק (צילום: מרכז אחים)

דניאל פרטו, סגן נשיא למחקר ופיתוח בסיטיבוק דיבר על בינה מלאכותית ו-Deep Learning כפקטור שמשנה לגמרי את כללי המשחק בתעשיית ההיי טק, והדגיש כי התעשייה כולה חייבת לוודא שהבינה המלאכותית תשפר את איכות החיים של כולנו.

בהמשך, העביר העביר לירון רצבי, ארכיטקט ומוביל טכנולוגי, הרצאה על החיבור בין עולם ה-Machine Learning ועולם ה-NET, כולל הדרכה מעשית ופרקטית שתעניק ערך מיידי למקום העבודה של המשתתפות ולשביעות רצונן מעבודתן.

גדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית וחבר הנהלת אחים הדגיש בדבריו את הייחודיות של מרכז אחים, כמתחם חדשני המאפשר למתכנתות חרדיות לעבוד במרכז העיר במרחק הליכה מהבית, בסביבת עבודה המותאמת לאורח חייהן, עם כל שירותי המשרד והתנאים הנדרשים לעבודה חלקה ובטוחה מרחוק. "הכלכלה החרדית צומחת בין השאר בזכות המתכנתות החרדיות בהיי טק, הזוכות להערכה רבה מצד המעסיקים והתעשייה כולה" אמר קופרמן.

גדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית (צילום: מרכז אחים)

בסיום המפגש הייחודי ציינה ברכה שיקובצקי, עובדת בכירה בחברה בינלאומית שהשתתפה באירוע, כי קיבלה במהלך הערב מגוון כלים יישומיים להתפתחות אישית ומקצועית בעולם ההיי טק, לצד ידע עשיר ומרתק על עתיד תחום הבינה המלאכותית והשלכותיו על חיי היום יום של כולנו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית