איך לנתק קשר עם חברה בלי לפגוע (או להיפגע)

את מרגישה ששתיכן נמצאות במקומות אחרים בחיים והקשר איתה כבר לא עושה לך טוב, אבל לא ממש יודעת איך לסיים אותו? מאמנת אישית נותנת עצות איך לעזוב חברה באופן הכי קל שאפשר (תרבות)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יש אינספור סיבות לכך שידידות מגיעה לסופה - אתן עוזבות מקום עבודה, עוברות דירה, משנות סטטוס או נמצאות במקום אחר נפשית (בינינו, זו העילה הנפוצה ביותר). אבל למרות שסיום מערכות יחסים הוא חלק טבעי מהחיים, זה לא תמיד קל לשים אותן בעבר ולהמשיך הלאה - במיוחד כאשר הקדשתן שנים רבות לנשים שחשבתן שיהיו שם לנצח. ולכן פנינו לשרי ליד, מאמנת מוסמכת לחיים ולשינוי צורת חשיבה ומחברת סדרת הספרים "הידידות", שתיתן לנו עצות איך לעזוב חברה באופן הכי קל שאפשר.

1. אפשרו למערכת היחסים לדעוך באופן עצמוני

במקום לנתק את הקשר באופן רשמי, תנו לו פשוט לקמול. לא, באופן חד משמעי אנחנו לא מעודדות אתכן להיעלם לחברה שלכן ולהימנע מלהעניק לה את הפרידה המגיעה לה, אך לפעמים כל המעורבות בדבר יודעות שזה פשוט נגמר ולתת לקשר להיעלם לתהום זה אופן הפעולה הטוב ביותר, במקום לעשות דברים בכוח או ליצור מפגש שלא יפתור כלום.

"זו הדרך הקלה ביותר לעזוב ולעתים קרובות היא עובדת אם החברות מסתיימת כי הנסיבות שהיו הזרז לידידות השתנו", אומרת ליד. דהיינו: אם התחתנתן ואתן עסוקות מתמיד, למשל, ושמות לב שהחברות הרווקות שלכן כבר לא מזמינות אתכן למפגשים, במקום לנסות להידחק למעגל שלהן, פשוט שחררו. אם הן היו מעריכות את הנוכחות שלכן, הן היו מתאמצות לעדכן ולהזמין אתכן. בשתי מילים: בלי טובות.

2. השקיעו את האנרגיה שלכן באחרות

אם מערכת היחסים עלתה על שרטון כי אתן מרגישות שאינכן מקבלות את התמיכה שאתן צריכות ממנה, פנו לאלו שכן מעניקות אותה. לשפוך את הלב ללא הרף, להתקשר ללא סוף ולשלוח הזמנות לנשים שלא עושות את אותו הדבר יכול להיות מתיש ושובר לב, אז השקיעו את כל האנרגיה בכאלו שיעריכו את הזמן והמאמץ שלכן. "התמקדו בבנות שגורמות לכן להרגיש טובות וראויות", מייעצת ליד. "על ידי כך, אתן תוכלו להתרחק מהחברויות שכבר לא משרתות אתכן".

3. ערכו את "השיחה" הקשה

לפעמים, פשוט אין דרך להימנע מהבלתי נמנע. אתן יכולות להשתמש בכל טקטיקה אפשרית, אבל בסופו של דבר, עליכן לנהל את השיחה הלא נוחה הזו. במקום לעשות אותה בלהט, ארגנו את המחשבות שלכן ותכננו את הדברים שהייתן רוצות להגיד ולהוריד מעל ליבכן. "המיטב שאתן יכולות לעשות זה להיות מוכנות", מייעצת ליד. "כתבו או חשבו על מה שאתן הולכות להגיד ואיך אתן רוצות לומר את זה".

"זה לא הזמן להאשים אנשים אחרים, לספר רכילות או להצמיד תוויות מעליבות. זכרו, זה לא רע שקשר נגמר כי מדובר בחלק טבעי מהחיים, כאמור. אבל אם בסוף אתן פועלות בצורה שאינכן גאות בה, המצב שונה לגמרי". אז בסיטואציות שבהן יש לכן עסק עם בנות 'רעילות', בדקו היטב לפני אילו דברים אתן צריכות ורוצות לומר, כך לא תאבדו את הצפון (ואת עצמכן) כשהשיחה תהפוך למאתגרת.

שורה תחתונה: אין דרך נכונה לסיים חברות. עליכן לקבל את ההחלטה המתאימה לכן ביותר. "תנו תמיד לקשר שמסתיים את הכרת התודה והחסד הראויים לו, כי למרות המצב הנוכחי, היו לכן ימים יפים ביחד ולמדתן ממנו שיעור חשוב שתרם לצמיחה שלכן", אומרת ליד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית