"דרך ישרה"

יבמות צז • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות צז', ראשון, יג' סיוון תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף צז

*נישואי קרובות אנוסתו. *קירבה מכמה צדדים.

א. דיני נישואי קרובות אנוסתו 1. מותר לשאת את קרובותיה, וילפינן דגבי קרובות אשתו נאמר לשון לקיחה וגבי עריות שכיבה וכן לא שייכי בקידושין, או מסתירת הפסוקים גבי בת בתה ובת בתך. 2. רבנן אסרי לשאת את קרובות אנוסתו והכא דשרי לכתחילה איירי לאחר מיתה. 3. רבי יהודה אוסר באנוסת אביו דדריש משום דהוי כנף שראה אביו וסמיך לאנוסה, ורבנן שרו דקרא אתי לשומרת יבם שהיא כנף הראוי לאביו, ועובר עליה גם משום דודתו ויבמה לשוק.

ב. אופני קירבת משפחה מכמה צדדים 1. בבא על אנוסת אביו אחותו אומרת שאחיה מאביה נושא את אמה. 2. גוי הבא על בתו והוליד בן הוא גם בנה וגם אחיה. 3. גוי הבא על בת בתו, אמו היא בת אחותו מהאב, וכן בבת אחיו. 4. גוי הבא על אמו והוליד ממנה בת וחזר אביה ובא עליה ואביו הביא ממנה בנים, יוצא שבנה הוא אחיה ואביה ובעלה ובן בעלה ובניה מאביו הם אחי בעלה. 5. גוי שבא על אמו והביא ממנה שתי בנות ובא על אחת מהן והוליד בן, יוצא שהיחס שבין הבן לאחות אמו: שהם אחים מאב, היא ואביו אחים מאם, והיא ואמו אחיות מאב ואם. ושייכא גם בהתירא כגון ראובן שיש לו שתי בנות ואחת מהן נישאה לשמעון אחיו והשניה נישאה לבנו של לוי אחיו, והיחס בין בנו של שמעון לבין בנו של לוי שאמותיהם אחיות, הוא ואביו בני שני אחים וכן הוא ואמו בני שתי אחיות.

שאלות לחזרה ושינון

א. דיני נישואי קרובת אנוסתו (3)

ב. אופני קרבת משפחה מכמה צדדים (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר