דיין האמת

הגאון הרב יצחק דוד גריינמן נפטר בביה"ח

אבל כבד בעולם התורה לאחר שהלילה נפטר בבית החולים הגאון הרב יצחק דוד גריינמן זצ"ל, בנו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, כשהוא בן 77 בפטירתו (חרדים, דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון הרב יצחק דוד גריינמן (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל כבד בעולם התורה לאחר שהלילה נפטר בבית החולים הגאון הרב יצחק דוד גריינמן זצ"ל, בנו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, כשהוא בן 77 בפטירתו.

רבי יצחק דוד זצ"ל נולד בירושלים לאביו ולאמו מרת חנה דבורה ע"ה, בתו של הגאון רבי ישראל שלום לוריא זצ"ל, ששימש מו"צ בהעדה החרדית, ור"מ בישיבת תורת חיים, ובצעירותו הוא למד בין השאר בישיבת סלבודקא המעטירה, שם הוא נודע כשקדן ולמדן גדול, לצד לימודו וקירבתו לתלמידי החזון איש זצ"ל.

בקרב תלמידיו מספרים כי מרן החזון איש זצ"ל שכיבד מאד את אביו הגר"ח זצ"ל שימש כסנדק בברית של בנו הגרי"ד זצ"ל, ובכך היתה זו הפעם הראשונה שהוא עלה לירושלים.

רבי יצחק דוד זצ"ל זכה לחבר בחייו חיבורים וספרים רבים על ההלכה ועל הש"ס, החיבור הבולט והמוכר ביותר הוא 'הישג יד' על הש"ס, ספרים שמהווים חלק בלתי נפרד מעולם הישיבות והכוללים.

קשר מיוחד היה לו לרבים מגדולי ישראל וראשי הישיבות, בהם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, והגר"ד לנדאו ועוד.

ידע הרבה מאד צער ומכאוב בחייו, ותמיד שלוותו לא משה ממנו, האמין בכל לבו כי הכל מלמעלה והכל לטובה, וזה המשפט שהיה משנן ללא הרף לילדיו: "הכל בחשבון גם כשאנחנו לא מבינים". לפני כמה שנים נפטר בנו הר"ר ישראל זצ"ל, יום לפני פטירתו אמר לו אביו הגריד זצ"ל: "ייסורים איז אגוטא זאך", משפט שנהפך להיות שגור אצל כל המשפחה תמיד.

לפני מספר שנים עבר הגרי"ד אירוע מוחי קשה, ומאז מצבו הבריאותי לא היה במיטבו, אך למרות הכול הוא המשיך ללמוד ולשקוד על התורה ועל חיבוריו, במסירות וביגיעה עצומה, דבר שהותיר רושם גדול מאד בקרב תלמידיו ובני משפחתו.

לאחרונה חלה היחלשות נוספת במצבו, מה שהוביל לאשפוזו בבית החולים, שם הוא השיב הלילה את נשמתו הטהורה ליוצרה לאחר עשרות שנות תורה ויראת שמים.

בפטירתו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים תלמידי חכמים ויראי ה', צאצאים ונכדים ההולכים בדרך התורה וההלכה.

הלווייתו תצא הבוקר בשעה 11:00 מבית המדרש ברחוב חידושי הרי"ם בבני ברק, לבית העלמין שומרי שבת בעיר, שם הוא יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

עם אביו (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר