"דרך ישרה"

כתובות כו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות כו', שני, ד' אב תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כו

*להעלות לכהונה. *חבושה והורהנה באשקלון.

א. על פי מה ניתן להעלות לכהונה 1. קרא בתורה ראשון ואחריו קרא לוי, וה''ה דמעלין ללויה אם קרא שני אחרי כהן. 2. חילק על הגרנות. 3. רבי העלה בן ע''פ אביו רק לתרומה משום דהויא בידו אבל לא להשיאו אשה דלא בידו, ולרבי חייא אינו נאמן משום דהוי קרוב. 4. רבי חייא העלה אח ע''פ אחיו במסל''ת, כגון שאמר דכאשר שהיה תינוק הטבילוהו לאכול בתרומה. 5. החולק מעשר בגורן הויא ראיה שהוא כהן, וזהו אחרי שהלויים נקנסו ע''י עזרא שיתנו תרומה אף לכהן, ואיירי שהוא ודאי בן כהן אלא שיצא עליו שם שהוא פסול, ואפילו למ''ד מעשר ראשון מותר לזרים מיהו פשיטא שאין חולקים להם. 6. החולק תרומה בב''ד עם אחיו לא הויא ראיה שהוא כהן, דדלמא מוכרו ואינו אוכלו.

ב. אשה שנחבשה בידי גויים ע''י נפשות אסורה לבעלה כיון שמפקירים את נשיהם ופליגי אם גם קודם גמר דינם, ובנחבשה ע''י ממון מותרת לבעלה ואמרינן דאם יד הגויים תקיפה אסורה. ומייתי מעשה על בת ישראל שהורהנה באשקלון והתם היתה יד עכו''ם תקיפה ואפ"ה מותרת 1. משמע דדווקא הורהנה צריכה עדים כיון דהויא מדעת אבל נחבשה א''צ עדים, ודחי דכך מעשה שהיה. 2. מייתי סייעתא דהויא ע''י ממון ואם לא היו עדים היתה אסורה, ודחי הורהנה שאני אבל נחבשה א''צ עדים. 3. מקשה מהורהנה על משנתינו שמותרת ע''י ממון, ותירץ דהתם בעיא עדים כיון שהיתה יד עכו''ם תקיפה.

שאלות לחזרה ושינון

א. על פי מה ניתן להעלות לכהונה (6)

ב. דיני אשה שנחבשה בידי גויים והמקרה בהורהנה באשקלון (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר