נפטר ממחלה קשה

מרגש: פרופ' אורי חן, שהציל מאות תינוקות זכה למרפאה על שמו

פרופ' אורי חן ז"ל, שהלך בחודש האחרון לעולמו, לאחר מחלה קשה, זכה להציל מאות תינוקות, על ידי מרפאה ייחודית שפתח, השבוע, במעמד מרגש, המרפאה נקראה על שמו (בריאות)

פרופ' חן עם חנניה צ'ולק (צילום: ללא קרדיט)

בחודש האחרון הלך לעולם שכולו טוב - לאחר מאבק ממושך במחלה הקשה, פרופסור אורי חן ז"ל, שזכה להציל בחייו מאות תינוקות. השבוע נקראה על שמו מרפאה ייחודית בבית החולים שערי צדק, שם הוא עבד.

מדובר במרפאה ייחודית אותה פתח הפרופ', כדי להבין מהי המרפאה, תחילה מעט רקע, אחד הפחדים הגדולים ביותר של הורים המצפים לילד, הוא להגיע לבדיקות הריון שגרתיות ולשמוע אבחנה ברורה מהרופא כי "לעובר בעיה רפואית כלשהיא", אל הפחד הברור מהלא-נודע, עלול לעיתים להתלוות לחץ סמוי "לוותר על ההיריון הבעייתי".

במצב קשה במיוחד עומדים הורים חרדים המחויבים להלכה ולדעת תורה, ואינם יודעים האם ניתן לסמוך על המלצת הרופאים, או לא.

אל החלל הזה נכנס פרופ' אורי חן ז"ל שהלך לעולמו בחודש האחרון בגיל 63 לאחר מאבק במחלה קשה. פרופ' חן ז"ל הקים בבית החולים 'שערי צדק' מרפאה ייחודית לצורך אבחון הריונות מסוג זה, המלווה את ההורים בכל התהליך הסבוך ומספקת להם את כל הכלים לאבחן את המצב לאשורו.

פרופ' חן ז"ל; "הציל מאות תינוקות"

בפעילותו במרפאה שמר פרופ' חן על קשר הדוק עם פוסקי הלכה וגדולי תורה ידועים, כגון הגאון ר' אשר ווייס ועוד, שליוו את פעילות המרפאה והתייעצו אתו רבות בקשר למקרים רפואיים - הלכתיים שהובאו לפתחם.

גישתה הייחודית של המרפאה שניהל פרופ' חן התאפיינה במתן כבוד לאמונתם ואורח חייהם של הפונים, תוך שיתוף פעולה בהליך קבלת ההחלטות הסבוכות, ובשירות אדיב במיוחד ולא שיפוטי כלפי הורים דואגים בשעתם הקשה, גישה ייחודית זו הצילה את חייהם של מאות תינוקות חרדים ולא חרדים כאחד.

כאמור ההחלטה לקרוא את המרפאה על שמו של פרופ' חן, התקבלה בישיבה הראשונה של המרפאה אחרי לכתו. השובע נערכה אזכרה לזכרו ב'שערי צדק' בהשתתפות משפחתו, חבריו, הנהלת בית החולים, ורבנים ממכון פוע"ה.

יצוין, כי מלבד האזכרה לזכרו ב'שערי צדק', התקיימה אזכרה נוספת בגוש עציון, האזכרה אורגנה באופן ספונטני על ידי משפחות תושבים מגוש עציון, המשפחות הכירו לפרופ' חן טובה על כך שבימי האינתיפאדה והפיגועים הקשים פרופ' חן נסע במסירות נפש לטפל בזוגות שנזקקו לעזרתו במהלך ההיריון.

במחווה מרגשת הקדישו המשפחות בשיתוף ארגון "נפש אחת בישראל" כריות לברית-מילה, לזכרו של האיש שהציל תינוקות רבים.

דר' איריס אפטוביצר, מסכמת: "פרופסור אורי חן היה איש חכם לב, אדם משכמו ומעלה, רופא דגול, חוקר מורה וחבר נאמן. איש משפחה מסור ואהוב. היתה לו רוממות רוח שהשפיעה על כל מי שבא איתו במגע מעצם היותה, בעוז וענווה. והחי יתן אל ליבו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית