בין הזמנים תשפ"ב

מטר המטאורים המטורף שצפוי לנו במוצ"ש

בין הזמנים בשיאו ובמוצאי שבת הקרובה צפוי אירוע המתרחש אחת לשנה: מטר מטאורים שמוציא את חובבי הטבע מהבתים | אוהד הנווד בהמלצות למיקומים הכי שווים למטר המטאורים (ארץ)

אוהד הנווד | כיכר השבת |
המטר בשנה שעברה (צילום: מאור בנזירי)

אחד האירועים הגדולים אליהם מחכים חובבי הטבע בישראל הוא חודש אוגוסט, שהשנה נופל על חודש אב - בין הזמנים.

ולא סתם חובבי הטבע מחכים כל כך. בכל שנה, בתאריך הזה מתקיים מטר מטאורים עוצר נשימה אליו יוצאים חובבי הטבע ללילה לבן מרתק.

שיאו של מטר הכוכבים צפוי במוצאי השבת הקרובה, אך המטר קורה גם בימים אלו. יחד עם זאת, שום דבר לא מושלם - והשנה צפוי ירח מלא שעשוי לטשטש במידת מה את המטר.

אוהד הנווד, כמדי חופשת בין הזמנים - בהמלצה למיקומים לביקור בנגב לטיול לאור ירח מלא בצל מטר המטאורים המדובר, שזוכה גם לכינוי 'כוכבים נופלים'.

הר אבנון

אם בחרתם לעשות את הטיול דווקא לא במוצ"ש, אלא בימים שאחרי, במזרח לעיר ירוחם תמצאו נקודת תצפית מהממת על כל המכתש הגדול.

את הטיול מומלץ להתחיל בשעות בין הערביים מכיוון שזו נקודה מעולה לצפות מצד אחד בשקיעת השמש שצובעת את השמים בצבעים של סגול וכתום ומהצד השני זו נקודה מעולה לצפות בזריחת הירח המלא שבימים עם שמים נקיים אפשר לראות אותו מבצבץ מבעד לאדמה ולאט לאט עולה למרכז השמים. הלוקיישן הזה נמצא רק כשעה וחצי נסיעה ממרכז הארץ, נגיש לכל רכב פרטי, והנופים בו מדהימים.

כתובת להגעה ב'וויז': הר אבנון.

עם רדת החשיכה אהד ממהר להגיע לחלק הצפון מערבי של הנגב למקום מיוחד שמרכז שני לוקיישנים מטורפים לצפייה בירח המלא פלוס חניון לילה אטרקטיבי. שימו לב להצטייד במספיק אוכל, מים ודלק כי אין הרבה מקומות לחדש מלאים באזור.

למי שמעוניין בלינה, מומלץ לנסוע אל חניון החולות הצבעוניים.

קרון הרכבת הטורקית

באמצע הדרך בין היישובים ניצנה לעזוז, ליד כביש 10, מגיעים לאזור המוקף במדבר שומם במיוחד וההרגשה היא כמו במערב הפרוע.

בערך באמצע הדרך מגיעים למסילת הרכבת שנבנתה בשנת 1916 במלחמה בין האימפריה הבריטית לאימפריה העותמאנית, כאשר עם סיום המלחמה נשארה רק סוללת הרכבת ועליה נבנה דגם משוחזר של הקרון.

הקרון והמסילה פשוט מונחים באמצע השממה, כמעט וללא זיהום אור ובירח מלא קרון הרכבת מקבל תאורה דרמטית ומיוחדת מאוד.

כתובת להגעה ב'וויז': סוללת הרכבת הטורקית.

חניון הלילה בוסתן לאה

אחד המקומות האטרקטיביים ביותר מבחינתי (אוהד) ללינה במדבר כי כמעט ואין בו יישובים בסביבה שיהוו מקור זיהום אור אז אפשר לראות בו את הירח או את הכוכבים, יחד עם מקום לינה מסודר עם ברז מים, פחי זבל גדולים ועצי זית שמהווים מקור צל חשוב מאוד. תמקמו את האוהל שלכם בין שני עצי זית ולא תצטרכו להתעורר בבוקר מסנוורים מאור השמש על הפרצוף.

שימו לב שכל הלוקיישנים בכתבה זו מהממים ומאוד לא מוכרים, תהנו מהם אבל גם תשמרו עליהם נקיים ויפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר