חוכמעס של תינוקות: ראש קטן, מוח גאוני

מי גאון של אמא? מסתבר שכל תינוק, לפחות בכמה נושאים. 10 עובדות מרתקות על תינוקות

שפרה לביא | כיכר השבת |
1. מדענים בנורווגיה תיעדו במצלמות ווידאו תינוקות שאך נולדו והניחו אותם על בטן אימם
.
בדרך כלל תינוק נולד רעב ומבוהל ומומלץ מיד להיניק אותו. הצילומים גילו דבר מדהים:התינוקות שהניחו אותם על האם והיא לא הרימה אותם ולא נגעה בהם, השתמשו בגפיים שלהם – בצורה איטית אבל בקואורדינציה מפתיעה ועקבית – והם הגיעו בכוחות עצמם לינוק את הארוחה הראשונה בחייהם...

2. תינוקות נולדים עם חוש שמיעה רגיש מאוד שהולך וכהה עם השנים. אבל בתוך 10 דקות מהרגע בו יצאו לאוויר העולם, תינוקות מזהים כל רחש וגם מתוחכמים מספיק לפענח מאיזה כיוון מגיע הצליל שהם שמעו.

3. פסיכולוגים באמריקה גילו שאפילו לתינוקות רכים יש הבנה בסיסית של מתמטיקה ופיסיקה. הם יכולים לדעת את ההבדל בין אחד, שתיים, שלושה או יותר אובייקטים. ויש להם גם תפיסה של חיבור וחיסור. אין להם הבנה מופשטת של מספרים, אך תינוק יודע כמה תפוחים צריכים להישאר אם, למשל, אחד נלקח ממנו, והוא יביע את ההפתעה כשמשהו חסר.

4. תינוקות נולדו לחייך. מסתבר שהחיוך הוא לא תוצאה של חיקוי ולימוד מהמבוגרים. ההוכחה היא תינוקות עיוורים: מבלי לראות אף אחד מחייך אליהם, הם מתחילים לחייך בגיל צעיר.

5. מחקרים פסיכולוגיים מצאו כי תינוק מסוגל לזהות את אימו גם בהקלטה, כבר מגיל יומיים בלבד. רוצים להתפעל עוד יותר? הוא יזהה אותה אפילו על פי הברה אחת בלבד!

6. תינוק רגיש לטמפרטורה ולמרות שהוא לא יכולה לזרוק מעליו את בגדים או השמיכה כשחם לו מדי, יש לו פתרונות אחרים. כשקרלו הוא ינוע הרבה, כדי להתחמם באופן טבעי, ואם חם לו – הוא ישכב כאילו הוא משתזף – יפרוש את הידיים והרגליים הכי רחוק מהגוף.

אפשר להשתמש בסימנים הללו כדי לדעת אם מזג האוויר מציק להם...

. ,. ,:,, ,...,2. תינוקות נולדים עם חוש שמיעה רגיש מאוד שהולך וכהה עם השנים. אבל בתוך 10 דקות מהרגע בו יצאו לאוויר העולם, תינוקות מזהים כל רחש וגם מתוחכמים מספיק לפענח מאיזה כיוון מגיע הצליל שהם שמעו. ,3. פסיכולוגים באמריקה גילו שאפילו לתינוקות רכים יש הבנה בסיסית של מתמטיקה ופיסיקה. הם יכולים לדעת את ההבדל בין אחד, שתיים, שלושה או יותר אובייקטים. ויש להם גם תפיסה של חיבור וחיסור. אין להם הבנה מופשטת של מספרים, אך תינוק יודע כמה תפוחים צריכים להישאר אם, למשל, אחד נלקח ממנו, והוא יביע את ההפתעה כשמשהו חסר.,4. תינוקות נולדו לחייך. מסתבר שהחיוך הוא לא תוצאה של חיקוי ולימוד מהמבוגרים. ההוכחה היא תינוקות עיוורים: מבלי לראות אף אחד מחייך אליהם, הם מתחילים לחייך בגיל צעיר. ,5. מחקרים פסיכולוגיים מצאו כי תינוק מסוגל לזהות את אימו גם בהקלטה, כבר מגיל יומיים בלבד. רוצים להתפעל עוד יותר? הוא יזהה אותה אפילו על פי הברה אחת בלבד!,6. תינוק רגיש לטמפרטורה ולמרות שהוא לא יכולה לזרוק מעליו את בגדים או השמיכה כשחם לו מדי, יש לו פתרונות אחרים. כשקרלו הוא ינוע הרבה, כדי להתחמם באופן טבעי, ואם חם לו – הוא ישכב כאילו הוא משתזף – יפרוש את הידיים והרגליים הכי רחוק מהגוף.,אפשר להשתמש בסימנים הללו כדי לדעת אם מזג האוויר מציק להם...,,7. אם את משתמשת בבשמים חזקים, ואוהבת לגוון או לשנות, כדאי שתדעי: חוש הריח של תינוקות הוא חזק בהרבה משלך, הוא משתמש בזה כדי להכיר אותך, לזהות אותך ואת הקרובים לו.,8. לכן נסי לא לבלבל אותו, ואל תשתמשי בריחות עזים שיסוו את הריח המוכר שלך. ואם חשוב לך להתבשם, עדיף שתדבקי בסוג אחד קבוע. ,9. שמת לב איך את מדברת לאט ובשפה ילדותית מאוד ליד התינוק שלך? מסתבר שהם אוהבים מאוד את שפת ה'תינוקית' והם יקפידו להגיב בתגובות שישמחו אותך כדי שתמשיכי לדבר אליהם ככה. ,10. בשעות הראשונות לאחר הולדתו, תינוקך זקוק לבין 5 ל10 דקות כדי להתרגל לכל דבר חדש. לעומת זאת בגיל 3 חודשים, הוא יזדקק ל30 שניות בלבד כדי לקלות ולעכל כל מידע חדש. ,ועוד עובדה אחת, על חשבון הבית: קצב הגדילה של תינוק בשנתו הראשונה היא משמעותית כל כך, שאומרים שאם אדם היה ממשיך לגדול באותו קצב – בגיל 18 הוא היה גבוה כמו עמוד נלסון בלונדון שמתנשא לגובה 52 מטרים.
הגאונים הקטנים. יותר חכמים משהם נראים (צילום: shutterstock)

7. אם את משתמשת בבשמים חזקים, ואוהבת לגוון או לשנות, כדאי שתדעי: חוש הריח של תינוקות הוא חזק בהרבה משלך, הוא משתמש בזה כדי להכיר אותך, לזהות אותך ואת הקרובים לו.

8. לכן נסי לא לבלבל אותו, ואל תשתמשי בריחות עזים שיסוו את הריח המוכר שלך. ואם חשוב לך להתבשם, עדיף שתדבקי בסוג אחד קבוע.

9. שמת לב איך את מדברת לאט ובשפה ילדותית מאוד ליד התינוק שלך? מסתבר שהם אוהבים מאוד את שפת ה'תינוקית' והם יקפידו להגיב בתגובות שישמחו אותך כדי שתמשיכי לדבר אליהם ככה.

10. בשעות הראשונות לאחר הולדתו, תינוקך זקוק לבין 5 ל10 דקות כדי להתרגל לכל דבר חדש. לעומת זאת בגיל 3 חודשים, הוא יזדקק ל30 שניות בלבד כדי לקלות ולעכל כל מידע חדש.

ועוד עובדה אחת, על חשבון הבית: קצב הגדילה של תינוק בשנתו הראשונה היא משמעותית כל כך, שאומרים שאם אדם היה ממשיך לגדול באותו קצב – בגיל 18 הוא היה גבוה כמו עמוד נלסון בלונדון שמתנשא לגובה 52 מטרים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית