לכל אם

תזונת תינוקות, המדע ומה שביניהם

תזונת תינוקות מזינה לא רק את גופם הגדל של התינוקות אלא היא קריטית גם להתפתחות מערכת העיכול והחיסון של התינוקות ואפילו להתפתחותם הקוגניטיבית. כשאתם בוחרים תרכובת מזון עבור תינוקכם כדאי להבין כיצד ניתן לתמוך בהתפתחות בריאה של תינוקכם.(בריאות, תינוקות).

(צילום: שאטרסטוק)

לתשומת לב –

חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק. כבר למעלה מ 90- שנה, אבוט (Abbott), חברת התרופות ומוצרי הבריאות מהגדולות בעולם, מייצרת ומשווקת את תרכובות המזון לתינוקות (תמ"ל) סימילאק. אבוט מייחסת חשיבות עליונה לבריאותם התזונתית ואיכות חייהם של תינוקות, ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח של פורמולות מתקדמות, רכיבים חדשניים וטכנולוגיות חלוציות. סימילאק מפותח על בסיס עתיר ידע מחקרי, במטרה לתמוך בהתפתחותם של תינוקות.

העדיפות הראשונה והחשובה במעלה של אבוט היא להציע להורים מוצרים באיכות גבוהה, שמבוססים על מחקר ומדע. אבוט משווקת את מוצריה בלמעלה מ- 150 מדינות, ומציעה מגוון מוצרים רחב בתחומי הדיאגנוסטיקה, המכשור הרפואי, מוצרי תזונה ותרופות גנריות.מוצרי סימילאק מיוצרים ע"י חברת אבוט, חברת תרופות ומוצרי בריאות בינלאומית. חברת אבוט עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר של יצור תרכובות מזון לתינוקות, מקיימת מנגנון בקרת איכות קפדני ביותר בנוגע למוצריה, וכל מפעלי הייצור עומדים בתקני האיכות ייצור מהמחמירים ביותר בתחום.

חשיבות התזונה בשנים הראשונות

תזונת תינוקות היא לא משחק ילדים. מחקרים מוכיחים כי חסרים בתזונה המתחילים בינקות ובילדות המוקדמת יכולים להימשך ולהשפיע על כל שנות הילדות ואף בבגרות וכמבוגרים. ההשלכות האפשריות של תזונה לקויה מתמשכת בקרב ילדים מלבד התפתחות קוגניטיבית ירודה, כוללות סיבוכי גדילה, עלייה במחלות כרוניות וסיכון מוגבר להפרעות אכילה בהמשך. לכן חשוב לבחור בתזונה הנכונה הכוללת את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים.

חלב אם הוא התזונה המיטבית לתינוק. אם את בוחרת להוסיף פורמולה לתזונת התינוק יש לעשות עבורו את הבחירה המתאימה. עיכול הוא אחד הנושאים החשובים בשיקולי בחירת פורמולה בעיקר בחודשים הראשונים תינוק נולד עם מערכת עיכול לא בשלה דיה ולכן גם רגישה מאד. התינוק עלול לסבול מקוליק, כאבי בטן ואי נוחות ויש לעשות הכל על מנת להקל עליו את העיכול.

עיכול קל – ממה הוא מושפע ולמה כדאי לשים לב

מערכת העיכול של תינוקות קטנטונת אבל כבר מהלידה עובדת בשיא המרץ. מדובר במערכת מורכבת שתפקידה לפרק את המזון שאנו אוכלים לרכיבים תזונתיים, לספוג אותם מהמעי לדם ומשם לכל אברי הגוף. כאשר מדובר בתינוקות, הרכיבים האלה הם בעלי משמעות מיוחדת, כי הם הכרחיים להמשך התפתחותם.

בבואנו לבחור תרכובת מזון לתינוק שלנו אנו בוחנים את רשימת הרכיבים שעל גבי התווית. הערכים התזונתיים המופיעים על גבי התווית של תרכובת המזון לתינוקות הם פרמטר חשוב בבחירת הפורמולה. אך חשוב לזכור, כי רשימה ארוכה ככל שתהיה אינה מעידה על טיב תרכובת המזון. הפרמטר החשוב ביותר בבחירת תרכובת מזון לתינוקות (תמ"ל) הוא רמת הספיגה של כל אותם רכיבים תזונתיים, בגופו של התינוק והיכולת שלו לנצלם לבנייה ולהתפתחות.

רכיבים שונים בתרכובות מזון לתינוקות עשויים להשפיע על העיכול, בעיקר הרכב השמנים. במחקרים נמצא כי תמ"ל שמכיל שמן דקל עלול להגביר בעיות עיכול לעומת תמ"ל ללא שמן דקל. שמן דקל הוא שמן המכיל חומצה פלמיטית, אשר עשויה להיקשר לסידן שבמערכת העיכול וליצור מלחים בלתי מסיסים המקשים את היציאות.

מחקרים מדעיים הראו כי לתינוקות הניזונים מסימילאק ללא שמן דקל, מרקם יציאות רך יותר, תדירות יציאות גבוהה יותר והסידן נספג בגוף טוב יותר לעומת תמ"ל שמכיל שמן דקל. זו הסיבה שסימילאק למהדרין

אינו מכיל שמן דקל.

תרומתו של המזון להגנה חיסונית

תינוקות נולדים עם מערכת חיסון שלמה, אך לא בשלה. לאחר הלידה, על מערכת החיסון להתמודד לראשונה עם גורמי מחלות שונים החדשים לה. החשיפה לגורמי המחלות, המכונים אנטיגנים, מאפשרת למערכת החיסון של התינוק להגיב ולייצר גורמים חיסוניים כדוגמת נוגדנים, המקנים הגנה חיסונית לגוף נגד מחלות. נוקלאוטידים הינם רכיבים טבעיים הקיימים בחלב אם, החיוניים לפעילות כל תא בגופנו. יש להם טווח רחב של תפקידים בריאותיים, ותפקיד חשוב בהגנה החיסונית המתפתחת של תינוקות.

סימילאק למהדרין בכשרות בד"צ העדה החרדית, פורמולה בעלת הרכב מתקדם המכילה את הרכיבים הדרושים לתמיכה בהגנה החיסונית של תינוקות: נוקלאוטידים בכמות ובהרכב מתאימים, ויטמינים מסוג A ,D ,B6 ,E ,C , אבץ וסיבים תזונתיים משלב 2 התומכים בהגנה הטבעית.

רכיבים תזונתיים חשובים להתפתחות קוגניטיבית

התפתחות המוח של תינוקך היא תהליך ארוך ומסובך מאוד - למרות שהוא מתחיל לפני שהוא נולד, הוא ימשיך להתפתח בשנים הראשונות לחיים. קחו שניה זמן לחשוב על זה, בזמן שאתם קוראים, המוח של תינוקכם גדל ומתפתח. למעשה, הוא ישלש את גודלו עד גיל שנתיים. מיליארדי תאי מוח מתחברים ככל שהמוח מתפתח והם אחראים על שליחה וקבלה של מסרים שיעזרו לפתח את מנת המשכל של ילדכם ואת כישורי השפה והמוטוריקה שלו.

הידעתם שעם לידתו, המוח משתמש ב 70%- מסך צריכת האנרגיה של התינוק? לכן תזונה חיונית להתפתחות המוח של תינוקך, במיוחד במהלך השנתיים הראשונות. מדענים חקרו מקרוב רכיבים תזונתיים רבים שתמיכתם בהתפתחות המוח והראייה ידועה. תזונה עשירה בחומרים מזינים אלו תעזור להבטיח התפתחות וגדילה בריאה.

כשאתם באים לבחור תמ"ל לתינוקכם חשוב שתכירו את נוסחת הטריפל הייחודית של סימילאק למהדרין המכילה רכיבים התומכים ב:

עיכול קל - בזכות הרכב שמנים ייחודי ללא שמן דקל אשר הוכח מחקרית כתומך בעיכול קל ויציאות רכות.

הגנה חיסונית בזכות רכיבים התומכים בהגנה החיסונית כגון נוקלאוטידים בכמות ובהרכב מתאימים, ויטמינים מסוג A ,D ,B6 ,E ,C אבץ וסיבים תזונתיים התומכים בהגנה הטבעית.

התפתחות קוגניטיבית - בזכות אומגה 3 ו 6- המהוות את אבני הבניין להתפתחות השכלית.

לסיכום, בחירת תרכובת מזון לתינוק יכולה להיות מבלבלת עבור ההורים שמבינים כמה חשוב שיקבלו את כל רכיבי התזונה הדרושים לגדילה והתפתחות. זו הסיבה שהתייעצות עם איש מקצוע רפואי כגון רופא/ה או דיאטנית חשובים כל כך.

כמו כן, צוות המומחים של סימילאק עומד לרשותכם: 1800656501__

לתשומת לב –

חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית