לבן על גבי שחור: הצילו! השיער שלי מלבין

את צעירה מדי, מרגישה עדיין לגמרי ילדה, אז איך יכול להיות שמופיע על ראשך שיער לבן?

אפרת שניר | כיכר השבת |
הופעת שיער לבן היא תופעה בלתי נמנעת הכרוכה בתהליך ההתבגרות שלנו. שיער לבן מתחיל לבצבץ בדרך כלל סביב גיל שלושים, אך יש כאלה ששיערם מתחיל להלבין הרבה לפני כן. התופעה הזו, נורמלית וצפויה ככל שתהיה, תמיד גורמת לאי נעימות. גם מתחת לכיסוי הראש, כשאף אחד לא רואה, השיער הלבן מציק לבעליו. קל וחומר כשמדובר בבחורות רווקות שטרם נשאו, והשיער הלבן גורם להם להרגיש זקנות עוד יותר (ולפעמים מושך מבטים בלתי רצויים מהסביבה).

מדוע מופיע שיער לבן בגיל צעיר?

שיער לבן אינו צומח בן לילה, כמובן. התהליך ההדרגתי מתחיל בדרך כלל בצדעיים וברקות, ומתפשט אט אט לאזורים נוספים עד אשר השיער כולו מלבין. הגורם המכתיב את עיתוי הופעת השיער הלבן על ראשינו היא הגנטיקה: לרוב, הנטייה התורשתית מהווה את הגורם המרכזי בתופעה זו.

המומחים ב'קליניק הייר' מוסיפים כי ישנם מיתוסים רבים סביב השיער הלבן, כאשר רובם קושרים את הופעתו עם מתחים ולחצים. זוהי הסיבה שבגינה רבים מציינים כי 'יצא להם שיער לבן מרוב דאגות'.

שיער לא מלבין מדאגות

השיער הלבן הוא בסה"כ שיער חסר פיגמנטים: ככל שאנו מתבגרים, ייצור הפיגמנטים מתדלדל עד אשר הוא נפסק כליל. הפיגמנטים מיוצרים סמוך לשורשים ונמצאים בחלק הפנימי של השערה. שיער לבן חסר את אותו הגוף והוא בעל מבנה חלול, דבר שגורם לו לספוח לכלוך ולהצהיב.

מדוע מופיע שיער לבן בגיל צעיר?,שיער לבן אינו צומח בן לילה, כמובן. התהליך ההדרגתי מתחיל בדרך כלל בצדעיים וברקות, ומתפשט אט אט לאזורים נוספים עד אשר השיער כולו מלבין. הגורם המכתיב את עיתוי הופעת השיער הלבן על ראשינו היא הגנטיקה: לרוב, הנטייה התורשתית מהווה את הגורם המרכזי בתופעה זו. ,המומחים ב'קליניק הייר' מוסיפים כי ישנם מיתוסים רבים סביב השיער הלבן, כאשר רובם קושרים את הופעתו עם מתחים ולחצים. זוהי הסיבה שבגינה רבים מציינים כי 'יצא להם שיער לבן מרוב דאגות'.,שיער לא מלבין מדאגות,השיער הלבן הוא בסה"כ שיער חסר פיגמנטים: ככל שאנו מתבגרים, ייצור הפיגמנטים מתדלדל עד אשר הוא נפסק כליל. הפיגמנטים מיוצרים סמוך לשורשים ונמצאים בחלק הפנימי של השערה. שיער לבן חסר את אותו הגוף והוא בעל מבנה חלול, דבר שגורם לו לספוח לכלוך ולהצהיב.,,מי שלא רוצה לצבוע את השיער בצבע כהה ומרגישה בנוח עם השיער המלבין, יכולה עדיין לרענן אותו לעתים באמצעות שטיפות מיוחדות ובכך להעלים לפחות את סימני הדהיה וההצהבה ולהעניק לו חיות.,זה לא לבן, זה כסוף!,עד לא מזמן המראה המיוחד ששיער מלבין/ מאפיר/ מכסיף מוסיף התייחסות להופעתך כסממן של חוכמה וניסיון חיים. אכן, בדומה למשקפיים, גם שיער לבן מעניק לבעליו דימוי אינטליגנטי.,סבתא שלי, זכותה תגן עלי, נהגה לחבוש פאה עם שיער מאפיר, מהרגע שהשיער המקורי שלה הפך להיות כזה. ככל שהשיער שלה הלך והלבין היא קנתה פיאות חדשות בגוונים הנכונים. ,עדין, שביר ופגיע,גם כשהתופעה באה לידי ביטוי בגילאי 30-50 לא צריכה להתעורר בקשר לכך כל דאגה. בעוד שגברים מרגישים בנוח יחסית עם שיערם המלבין, נשים הן אלו הממהרות להסתיר את שיער השיבה המעטר את ראשן.,יש לקחת בחשבון כי נוסף לחוסר בפיגמנטים, שיער לבן הוא דק ושביר בבגלל מבנהו החלול, כאמור. נשים רבות מוטרדות מהנושא, וגם כשהשיער צבוע ומכוסה, עדיין יש לטפח ולטפל בחיזוק השיער הלבן. ,במקרה זה, מסכות מזינות וקפסולות עשירות בוויטמינים, נוסף על מוצרים ייעודיים, יביאו לשיפור ניכר במצב השיער.,ילדים עם שיער שיבה,שיער לבן אצל ילדים או בני נוער יכול להעיד על בעיות פנימיות שונות. מעבר לסיבות הגנטיות, הוא יכול להעיד על תופעות כמו אנמיה, הפרעה בבלוטת התריס, בעיה במערכת החיסונית, בעיות נפשיות וחוליים נוספים.,,במידה וזיהיתם תופעה כזו אצל ילדיכם, כדאי להיוועץ ברופא המשפחה ולבדוק האם יש בעיה רפואית עמוקה יותר שהשיער הלבן הוא תסמין חיצוני שלה.,איך מונעים מהשיער להלבין?,את הופעתו של השיער הלבן אין דרך למנוע. יש הטוענים כי תזונה מסוימת או נטילה של וויטמינים או תרופות סבתא כאלה ואחרות, יכולות לעכב את הופעתו של השיער הלבן, אך עוד לא נמצא פתרון מוכח באופן מדעי. ,לצערנו, הדרך היעילה ביותר לגרום לכך שנמשיך לייצר פיגמנטים ללא תקלות, היא מטען גנטי משופר, ואת זה אי אפשר להשיג במכולת השכונתית. כל עוד לא ניתן לחמוק מההשפעות התורשתיות, אין לך ברירה אלא להשלים עם העובדה או לפנות למספרה הקרובה לביתך.
אל תיבהלי: שיער לבן לא אומר שאת מזדקנת מוקדם (צילום: shutterstock)

מי שלא רוצה לצבוע את השיער בצבע כהה ומרגישה בנוח עם השיער המלבין, יכולה עדיין לרענן אותו לעתים באמצעות שטיפות מיוחדות ובכך להעלים לפחות את סימני הדהיה וההצהבה ולהעניק לו חיות.

זה לא לבן, זה כסוף!

עד לא מזמן המראה המיוחד ששיער מלבין/ מאפיר/ מכסיף מוסיף התייחסות להופעתך כסממן של חוכמה וניסיון חיים. אכן, בדומה למשקפיים, גם שיער לבן מעניק לבעליו דימוי אינטליגנטי.

סבתא שלי, זכותה תגן עלי, נהגה לחבוש פאה עם שיער מאפיר, מהרגע שהשיער המקורי שלה הפך להיות כזה. ככל שהשיער שלה הלך והלבין היא קנתה פיאות חדשות בגוונים הנכונים.

עדין, שביר ופגיע

גם כשהתופעה באה לידי ביטוי בגילאי 30-50 לא צריכה להתעורר בקשר לכך כל דאגה. בעוד שגברים מרגישים בנוח יחסית עם שיערם המלבין, נשים הן אלו הממהרות להסתיר את שיער השיבה המעטר את ראשן.

יש לקחת בחשבון כי נוסף לחוסר בפיגמנטים, שיער לבן הוא דק ושביר בבגלל מבנהו החלול, כאמור. נשים רבות מוטרדות מהנושא, וגם כשהשיער צבוע ומכוסה, עדיין יש לטפח ולטפל בחיזוק השיער הלבן.

במקרה זה, מסכות מזינות וקפסולות עשירות בוויטמינים, נוסף על מוצרים ייעודיים, יביאו לשיפור ניכר במצב השיער.

ילדים עם שיער שיבה

שיער לבן אצל ילדים או בני נוער יכול להעיד על בעיות פנימיות שונות. מעבר לסיבות הגנטיות, הוא יכול להעיד על תופעות כמו אנמיה, הפרעה בבלוטת התריס, בעיה במערכת החיסונית, בעיות נפשיות וחוליים נוספים.

הכיסוי המושלם, כיסוי הראש. ותודה לא-ל על חסדים קטנים (shutterstock.com)

במידה וזיהיתם תופעה כזו אצל ילדיכם, כדאי להיוועץ ברופא המשפחה ולבדוק האם יש בעיה רפואית עמוקה יותר שהשיער הלבן הוא תסמין חיצוני שלה.

איך מונעים מהשיער להלבין?

את הופעתו של השיער הלבן אין דרך למנוע. יש הטוענים כי תזונה מסוימת או נטילה של וויטמינים או תרופות סבתא כאלה ואחרות, יכולות לעכב את הופעתו של השיער הלבן, אך עוד לא נמצא פתרון מוכח באופן מדעי.

לצערנו, הדרך היעילה ביותר לגרום לכך שנמשיך לייצר פיגמנטים ללא תקלות, היא מטען גנטי משופר, ואת זה אי אפשר להשיג במכולת השכונתית. כל עוד לא ניתן לחמוק מההשפעות התורשתיות, אין לך ברירה אלא להשלים עם העובדה או לפנות למספרה הקרובה לביתך.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית