מדריך: איך בוחרים את הפאה המושלמת?

מה צריך לדעת לפני שמבצעים את אחת הרכישות המשמעותיות בחיי האישה החרדית? בחירת הפאה המושלמת בשבילך מחייבת חישוב של מגוון שיקולים רחב, כמו תקציב, התאמה למבנה פנים, צבע מחמיא, איכות השיער ועוד. אז איך עושים את זה נכון? מדריך חובה (יופי)

רון שגב-פינקלמן | כיכר השבת |
בחירת פאה איכותית ומתאימה, מחייבת הכרות עם התחום ויכולת הבחנה בין סוגי הפאות השונות מבחינת טיבן, עמידותן, אופן ייצורן, החומרים שמהן הן עשויות ועוד. כדי לבחור פאה, מומלץ להתייעץ עם מי שבקיא ובעל ניסיון רב בתחום, כך שיידע להתאים את הפאה המתאימה לך בדיוק. בין השיקולים המובילים בבחירת פאה: תקציב, התאמה למבנה פנים, התאמת צבע, התאמה לאירוע ולסביבה ואיכות סוג השערה. אז איך עושים זאת נכון?

לכל אחת מאתנו יש העדפה למראה מסוים: קלאסי, צעיר, מהודר ועוד. מלבד הסגנון המועדף חשובה כמובן מטרת רכישת הפאה. בעל מקצוע מיומן תמיד יברר עמכן, טרם ההתאמה, לאיזו מטרה אתן רוכשות אותה – האם ליום-יום? האם לשבתות? האם לאירוע מיוחד?

בחירה נבונה של פאה

בחירת פאה קבועה מחייבת בחינה מעמיקה טרם רכישתה. ולמה הכוונה? חנויות רבות לשיווק פאות מעמידות לרשות הלקוחות מערכת הדמיה, שמאפשרת לבחון את המראה הרצוי. אמצעי זה יעיל ומומלץ מאוד, בייחוד כאשר מדובר בבחירת פאה שמעוצבת באופן אישי ללקוחה. כך תוכלי לראות איזה אורך הוא אידיאלי עבורך, מהי התספורת שמתאימה לך ביותר ואיזה גוון שיער יחמיא לפנייך.

סוגי הפאות מגוונים. יש פאות סינטטיות, פאות מעורבות ופאות שעשויות משיער טבעי בלבד. בהתאם לכך, כמובן, גם המחיר. פאות טבעיות עוברות תהליך משמר שמקנה את היתרונות של מראה טבעי, נוחות סידור, מאפשר מגוון תסרוקות ועוד. פאות אלו מתאימות בעיקר לשימוש יום-יומי, מכיוון שהן נשמרות לאורך זמן, אינן מחממות את הראש ו/או מעיקות. החיסרון – לאחר חפיפה הפאות אינן חוזרות למראה הטבעי שלהן, וזקוקות לעיצוב במספרה.

פאות משיער סינטטי אמנם זולות יותר, אך לא בהכרח פחות טובות. אפשר בהחלט למצוא מגוון פאות סינטטיות באיכות גבוהה ומספקת, ויתרונן הבולט הוא בכך שלאחר חפיפתן הן חוזרות למראה הראשוני שלהן.

התאמת צבע ותסרוקת

המלצה חשובה היא לא למהר ולבחור בפאה בעלת התספורת האופנתית ביותר. ייתכן שתספורת זו לא בהכרח מתאימה לך, ואולי כדאי לבחור בתסרוקת אחרת, קלאסית נניח, שתתאים הרבה יותר למבנה פנייך. פאה אידיאלית היא כזו, שמלבד הנוחות, תדגיש את הקווים המחמיאים בפנים, ותצניע את הפחות מחמיאים.

אם את בעלת גוון עור בהיר, מומלץ לבחור בפאה כהה יחסית (לאו דווקא שחורה), ולא בהירה מדי, כדי שלא תיראי חיוורת. ולחילופין, אם את בעלת גוון עור כהה, מומלץ לבחור בגוונים בהירים יותר (גם כאן, אין מדובר בבלונד דווקא). למי שניחנה בגוון אור אדמדם או סמוק, מומלץ לוותר על פאה אדמונית או ג'ינג'ית, ולמבוגרות יותר מומלץ שלא לבחור בגוון כהה מדי, שעלול להדגיש את קמטי הפנים.

לבעלות מבנה פנים עגול מתאימה פאה מדורגת ארוכה, שמטשטשת מעט את הלחיים. לבעלות פנים מאורכות מתאימה פאה עם פוני צדדי ומראה עגול.

מה ההבדל בין סוגי השיער?

שיער אירופאי, הוא בדרך כלל שיער רוסי, שנחשב לאיכותי מאוד. הוא דק, וברוב המקרים מגיע בגוונים בהירים. שיער תורכי הוא שיער טוב, שאף נראה טוב יותר לאחר חפיפה, והוא נשמר לאורך זמן, כיוון שהשיער עבה ובריא. השיער הברזילאי מגיע במגוון אורכים. הוא מבריק, בריא ויפה, בגוונים כהים. השיער הארגנטינאי דומה לקודמו, אולם הוא עבה יותר.

קצת על הטקסטורה של הפאה - פאה בעלת שיער חלק היא המבוקשת ביותר בישראל. אפשר לעשות בשיער זה מגוון תסרוקות, כולל בייביליס ופן. פאה 'עם תנועה' היא פאה חלקה, אך עם תנועתיות בחלק התחתון שלה שמתבטאת בטבעיות השיער. וכמובן שיש גם את השיער המתולתל.

טיפים לבחירת פאה איכותית

- מדדי תמיד את הפאה באור יום.

אל תבחרי פאה רק בגלל שהיא זולה!

בדקי מיהו היצרן, מאילו חומרי גלם הפאה מיוצרת, האם היא מתאימה לדרישותייך (לא מחממת או לא מתכווצת מזיעה).

בחרי פאה רק בחנות פאות בעלת ותק, ניסיון ומוניטין או אצל פאנית מקצועית.

הישארי עם הפאה שאת מודדת במשך כמה דקות, כדי לבחון את תכונותיה ואת נוחותה.

בררי איך הפאה נראית ללא פן; בדקי איזה סוג טיפול היא צריכה? האם אפשר לעשות בה פן חיצוני/בייביליס וכדומה?

ודאי שיש לפאה אחריות, מה כוללת האחריות ולכמה זמן?

בדקי שהפאה עומדת בתו התקן הישראלי ושהיא בטוחה לשימוש.

איך תבחרי פאנית?

השיטה המוכרת ביותר היא התייעצות עם חברות, שכנות ובנות משפחה שאת אוהבת את מראה הפאה שלהן. אחרי שאספת המלצות טובות על הפאנית, הגיעי אליה לשיחה. שאלי אותה אם יש לה סגנון עיצוב שבו היא מתמחה. בקשי לראות עיצובים שלה. שמעי על חומרי הגלם של הפאות שלה, ושמעי ממנה מה הייתה ממליצה לך. כך תדעי אם אכן היא מתאימה לך ואם אכן 'קלטה' את הסגנון שלך ויודעת להתאים לך פאה בהתאם למראה שלך.

וזכרי - פאנית מקצועית חייבת להיות מעודכנת בתספורות חדשות, בחידושים ובכל מה שנוגע לתחום אופנת התסרוקות והפאות, אך גם חייבת להיות מאירת פנים וסבלנית.

>> לרשימת מומחים בפאות בכל הארץ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית