בוחרת לא לבחור: שיפי חריטן משיבה אש

את עיקרי הפולמוס אתן כבר מכירות, גם זהות העומדים בשני צידי המתרס ידועים לנו. עכשיו הוויכוח הזה הגיע אל שורת ה'מאני טיים': הבוחרות הפוטנציאליות. הדעות בציבור הנשים החרדיות נחלקות גם הן לשניים. הנה אחת, בתשובה לטורה של מורן אבוטבול. לבחור או לא לבחור?!

Mame | כיכר השבת |
אישה מנהלת ממלכה ביד רמה

שלום לך מורן

אינני מכירה אותך, רק קיבלתי לינק לטור שלך. תגובה למחאה של הנשים שאינן בוחרות מפלגות מדירות נשים. האמת? לא הייתי מגיבה, אבל חברה שקראה שאלה אותי מה דעתי ואני עונה לה ומשתפת גם אותך.

הרשי לי לספר לך מורן, כי תחביב של קדיחה בקונגו, נוסטלגי ככל שיהיה, לא הופך אותך לקבלנית בניין טובה ואפילו לא מתחילה. ניסית פעם לבנות קירות? לטפס על פיגומים בגובה שמונה קומות? לסחוב שקי מלט? לקבוע יסודות? רמת הכוח הפיזי שלך גבוהה? אם כן, מסירה בפנייך את הכובע (בעצם לא, לא צנוע). את מוזמנת לפנות אלי באופן פרטי ולקבל פרטי חברה ירושלמית המעסיקה אישה. קטע, הא? אין הרבה נשים המתאימות לעבודות פיזיות. אני מניחה שהיא די בודדה וזו הסיבה שחברות בניה לוקחות גברים, על פי רוב כלל לא יהודים. כי מי מוכן להתלכלך על עבודה ערבית?

נשים שדורשות לרוץ לכנסת, לא אוהבות שמורחים אותן. הגחמות של העסקנים המסובבים את הרבנים על אצבע קטנה, כבר לא מרשימים אותן. לא דיברת על בעיה הלכתית? מעולה, היא אינה קיימת. ישנם קודם חברתיים, בהחלט. אך גם הם הולכים ומשתנים עם השנים ועל כך התלונה. מדוע לא ח"כית? את לא היית רוצה שאישה החווה את החוויות הזהות לך, תהיה למענך בכנסת ותילחם על זכויותייך? כנראה שלא. הצליחו לגרום לך ליהנות מהמקום הקטן בו את נמצאת ואינני מאשימה אותך, זה אופייני.

אישה אסרטיבית מסוגלת לנהל ממלכה ביד רמה, תתפלאי. את בחרת בצניעות הטבעית, כהגדרתך, זכותך. כל הכבוד לך, אך לא כל אישה מוכנה לטמון את ראשה בחול ולהגיד שבעל וחמשה ילדים זה גדול עליה וזו משרה מספיק רמה. יש נשים המוכנות להשקיע הרבה יותר, על מנת לעזור גם לכלל הציבור. ממש לא עניינך מי יטפל בילדים של ח"כית חרדית ומי יברור את האורז בביתה. אם תרצי, אקח אותך לסיור בהרבה מאוד בתים מוזנחים ובבתים שהילדים בקושי זוכים לאוכל מבושל והבלגן חוגג, שלא נדבר על ניקיון. ואמא שלהם הכי לא ח"כית בעולם. תשאירי לכל אישה את אפשרות הבחירה שלה, האם היא מסוגלת לשאת על עצמה עול שכזה, או שמא לא.

אה... ודבר אחרון והכי חשוב, חברה שלי מספרת שבתור נערה, אביה שיפץ בעצמו את ביתם והיא הרזונת, סייעה לקדוח בקונגו שהיה כמעט בגודל שלה. היא חושבת שאת חייבת להגשים את החלום שלך, שתבני את הבית שלך בעצמך ואולי תפתחי קורסים לנשים, כי היא למשל ממש בעניין. מה את אומרת? מה שבטוח, שאם אי פעם אהיה ח"כית בישראל, אני מבטיחה לדאוג לאפשרות לנשים להשתלב בלימודים בתחום ועבודה בבניה. מסופקני אם תהיה היענות...

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית