מכווצים את הארנק: להתארגן מול הגזירות הכלכליות

אז איך נסתדר עכשיו כשהורידו את קצבאות הילדים, והעלו את המחירים של הכל? זה אפשרי

אפרת שניר | כיכר השבת |
מחירי החשמל והמע"מ כבר עלו, ועכשיו נכנסות לתוקף שאר הגזירות. כל אלו צפויות לעלות למשפחה ממוצעת בישראל כ-8,000 נוספים שקל בשנה. אם בזמנים אחרים של קושי כלכלי, יכולנו להשען קצת על קצבאות שקבלנו מהמדינה, הקיצוצים החדשים מבהירים שממנה לא תבוא הישועה, ואנחנו מוכרחים לעזור לעצמנו.

רק כדי שנדע מול מה בדיוק אנחנו מתמודדים. הנה הסיכום במספרים: פגיעה של 8,000 שקל בשנה שקולה לכ-670 שקל בחודש, או 22 שקל ליום. כשמפרקים את המספרים המבהילים לסכום יומי ניתן, זה נשמע פחות מפחיד ואפשר למצוא דרכים להתמודד איתה.

למרות הפאניקה, כדאי שתזכרו: התוספת להוצאות והקטנת ההכנסות לא חייבת להוביל את מעמד הביניים לעוני! בהיעדר ישועה ישנם צעדים שמשפחות יכולות לנקוט כדי להתמודד עם הפגיעה הכלכלית.

היועצים המקצועיים של ארגון פעמונים, שנחלצים לעזרת משפחות בעלות קושי לנהל את התקציב המשפחתי בכל זמן נתון, תורמים מניסיונם למשפחות שנכנסות למעגל.

סוף מינוס במחשבה תחילה

מינוס בבנק הוא תוצאה של פעולות, שהן עצמן תוצאה של מחשבות. לפיכך, השינוי הראשון הוא שינוי מחשבתי. אם נשנה את הרגלי החשיבה שלנו התוצאה הטבעית תהיה שינוי בפעולות שיוביל בסופו של דבר לתוצאה הרצויה: איזון תקציבי ואפשרות 'לגמור את החודש'.

רק כדי שנדע מול מה בדיוק אנחנו מתמודדים. הנה הסיכום במספרים: פגיעה של 8,000 שקל בשנה שקולה לכ-670 שקל בחודש, או 22 שקל ליום. כשמפרקים את המספרים המבהילים לסכום יומי ניתן, זה נשמע פחות מפחיד ואפשר למצוא דרכים להתמודד איתה. ,למרות הפאניקה, כדאי שתזכרו: התוספת להוצאות והקטנת ההכנסות לא חייבת להוביל את מעמד הביניים לעוני! בהיעדר ישועה ישנם צעדים שמשפחות יכולות לנקוט כדי להתמודד עם הפגיעה הכלכלית.,היועצים המקצועיים של ארגון פעמונים, שנחלצים לעזרת משפחות בעלות קושי לנהל את התקציב המשפחתי בכל זמן נתון, תורמים מניסיונם למשפחות שנכנסות למעגל.,סוף מינוס במחשבה תחילה,מינוס בבנק הוא תוצאה של פעולות, שהן עצמן תוצאה של מחשבות. לפיכך, השינוי הראשון הוא שינוי מחשבתי. אם נשנה את הרגלי החשיבה שלנו התוצאה הטבעית תהיה שינוי בפעולות שיוביל בסופו של דבר לתוצאה הרצויה: איזון תקציבי ואפשרות 'לגמור את החודש'.,,* "אני רוצה משמע אני יכול"אחד ההבדלים בין ילדים לבוגרים היא ההבנה שלפעמים מה שאנחנו רוצים שונה ממה שאנחנו יכולים. מבוגר אחראי חי על פי היכולות שלו. אני אולי מאוד רוצה מיני וואן חדש, אבל כרגע אסתפק ברכב קטן, כי זה מה שאני יכול. אולי, אם אתנהל נכון אצליח בעתיד לרכוש משהו מרווח יותר.,* "לכולם יש למה שלי לא יהיה?"הדשא של השכן אולי ירוק יותר, אבל בסוף החודש מי שישלם את חשבון המים שלך הוא לא השכן ולכן מבוגר אחראי מנהל את התקציב שלו בהתאם למה שהוא ולא השכן מרוויח.,* "זה הכל בגלל הממשלה/הבוס/המצב."אולי זה נכון, ובטוח שאם הבוס יחליט לתת מענק חודשי של חצי מיליון ₪ המצב ישתפר, אבל זו המשפחה שלנו ולכן- האחריות בידינו.,איך ניתן לחסוך מההוצאה החודשית? ,חשמל: שעת מזגן ביום תחסוך 50 שקל בחודש. הקיץ בישראל ארוך, והשימוש במזגנים יקר מאוד. כך, הפחתה של שעת מזגן 3.5 כ"ס בכל יום תחסוך כ-50 שקל בחודש. ניתן להשתמש במאוורר אשר הרבה פחות חשמל (1/20) מאשר מזגן.,כמו כן, צמצום של שעת דוד חשמלי (בוילר)
טיפ ראשון: זה לא הזמן לפזרנות... (אילוסטרציה: shutterstock)

* "אני רוצה משמע אני יכול"
אחד ההבדלים בין ילדים לבוגרים היא ההבנה שלפעמים מה שאנחנו רוצים שונה ממה שאנחנו יכולים. מבוגר אחראי חי על פי היכולות שלו. אני אולי מאוד רוצה מיני וואן חדש, אבל כרגע אסתפק ברכב קטן, כי זה מה שאני יכול. אולי, אם אתנהל נכון אצליח בעתיד לרכוש משהו מרווח יותר.

* "לכולם יש למה שלי לא יהיה?"
הדשא של השכן אולי ירוק יותר, אבל בסוף החודש מי שישלם את חשבון המים שלך הוא לא השכן ולכן מבוגר אחראי מנהל את התקציב שלו בהתאם למה שהוא ולא השכן מרוויח.

* "זה הכל בגלל הממשלה/הבוס/המצב."
אולי זה נכון, ובטוח שאם הבוס יחליט לתת מענק חודשי של חצי מיליון ₪ המצב ישתפר, אבל זו המשפחה שלנו ולכן- האחריות בידינו.

איך ניתן לחסוך מההוצאה החודשית?

חשמל: שעת מזגן ביום תחסוך 50 שקל בחודש. הקיץ בישראל ארוך, והשימוש במזגנים יקר מאוד. כך, הפחתה של שעת מזגן 3.5 כ"ס בכל יום תחסוך כ-50 שקל בחודש. ניתן להשתמש במאוורר אשר הרבה פחות חשמל (1/20) מאשר מזגן.

כמו כן, צמצום של שעת דוד חשמלי (בוילר) בכל יום יחסוך כ-75 שקל בחודש וכן, את הקיץ אפשר לנצל לחיסון בשימוש במייבש כביסה, אשר מחיר הפעלתו לשעה בכל יום מסתכם ב-100 שקל בחודש.

השוואת מחירים בין ספקי שרות: זה הזמן לעבור לספקי שרות זולים יותר. אם עד היום התעצלתם לעבור בין ספקים כדי להוזיל עלויות, קומו ועשו מעשה שיועיל לכם בעתיד.

בתחום התקשורת הסלולארית ושרותי אינטרנט נעשה מהפך גדול אולם עדיין יש צרכנים שנשארו בתוכניות ישנות מהתקופה שלפני פתיחת השוק לתחרות. כל מה שנדרש מכם זו ערנות לחשבונות. אין כמעט סיבה לשלם יותר מ-100 שקל בחודש למנוי.

לא, אתם לא חייבים להגיע למצב כזה למרות הקיצוץ (צילום: shutterstock)

שימו לב, גם בתחום ביטוח הרכב יש הבדלים גדולים בין החברות. צריך להשוות ובמידת הצורך לעבור לחברת ביטוח אחרת. כך תוכלו לחסוך מאות שקלים בשנה על ביטוח רכב.

זה הזמן לחיסכון?

חסכונות: עדיף להקטין חסכונות מלהגדיל את האוברדרפט. אם משפחה חוששת שבמצב החדש היא לא תצליח לגמור את החודש, כדאי לה לשקול ברצינות את הקטנת הסכום לחיסכון, או אפילו את הקפאתו הזמנית, באופן שיבטיח שלא יכנסו למינוס.

אם תעשו חישוב, הרווח שתקבלו בתכניות החיסכון נמוך מהריבית שיש על חובות שנוצרו כתוצאה מההפרשות לחיסכון, ולכן חיסכון כזה אינו כדאי כלכלית. מדובר בהקפאה או הפחתה זמנית של החיסכון ולא הפסקת החיסכון לגמרי.

עוד סיבה להפסיק לעשן

עישון: הפחתת הכמות בחצי תחסוך 500 שקל בחודש. חפיסת סיגריות התייקרה ב-2.5 עד 3 שקלים, עבור מי שמעשן שתי חפיסות ביום מדובר בהתייקרות שמשמעה 75 שקלים בחודש. כמובן שעדיף להפסיק לעשן אבל גם הפחתה תחסוך לכם כ-500 שקלים בחודש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית