מקימה עסק? קבלי חמישה צעדי חובה שיקדמו אותך

קבעי לך ביומן מספר שעות בשבוע שבהן תהיי עסוקה בשיווק, הציבי לעצמך מטרה מכובדת וממוקדת שאליה תשאפי בבניית העסק שלך, וצרי לך קשרים ורשתות חברתיות כדי לא להיות לבד. חמישה טיפים חובה למי שרוצה לפתוח עסק

מירי בן-דוד ליוי | כיכר השבת |
עושים חושבים

הכיני לך מחברת שבה תרשמי את כל המחשבות שעולות בראשך לגבי פרטי העסק, ניהולו, הוצאות צפויות, רעיונות שיווקיים ששמעת, עצות שנתנו לך קולגות וכדומה. בצעדים הבאים, חזרי אל המחברת ובדקי אם את מיישמת את כל התובנות.

למרות הקידמה, לא תמיד האופציות בסמארטפון יאפשרו לך את מה שתאפשר המחברת הישנה והטובה- סימונים של וי והקפה בעיגול, הדגשות, "זריקת" רעיונות, סיעורי מוחות בינך לבין עצמך- הם הדרך שלך לתוכנית עבודה ממוקדת ויעילה.
הכיני רשימה של אנשי קשר שיעזרו לך בדרך לבניית העסק שלך ותוך כדי- מאמן עסקי, איש שיווק, אפילו חברות בעלות ניסיון, יועץ מס, כל מי שתזדקקי לו כדי לנקוט בצעדים הנכונים.

חשבי על לוגו שילווה אותך ובשלב זה כדאי להיעזר במעצב/ת גרפי במחיר שפוי שילווה/תלווה אותך לפחות בהתחלה בבניית המותג. מיתוג הוא דבר חשוב שמושך לקוחות וכדאי להשקיע בו.

חזון:

הציבי לעצמך מטרה מכובדת וממוקדת שאליה תשאפי בבניית העסק שלך - לאחר שתהיי בטוחה בה, כתבי לעצמך מספר יעדים קטנים יותר שיסייעו לך להגיע למטרה הזו בשלבים והתחילי לפעול לפיהם בטווחי זמן שהקצת מראש. היי ריאלית.

לדוגמא: אם יש לך עיצוב ייחודי משלך למטפחות, הציבי לעצמך חזון אליו את שואפת- הקמת אתר פעיל למכירת המטפחות, הקמת חנות, עסק ביתי פעיל. תרגמי את ההצלחה למספרים, לרווחים ריאליים שתרצי להגיע אליהם. שאלי את עצמך כמה רחוק את רוצה להגיע.

הציבי לעצמך גם תאריך יעד בו את תוכלי לדעתך לעמוד. למשל- בעוד שנה, שנתיים ואולי בעוד חצי שנה- תלוי עד כמה את פנויה ובנויה להשקיע בעסק.

כעת עליך להציב לעצמך יעדים קטנים בדרך למטרה- אם המטרה היא להקים דוכן בקניון השכונתי, למשל, היעד הראשון יהיה להפעיל טכנית את העסק- פתיחת עוסק זעיר במע"מ, הכנת כרטיסי ביקור וכדומה. היעד השני- תקופת היצירה- תכנון והכנת המטפחות, קנייה, גזירה וכו. היעד השלישי- שיווק וכו וכו. לכל יעד יש גם תקופת זמן מוקצבת מראש.

צרי לך קשרים ורשתות חברתיות כדי לא להיות לבד: עסק זה עסק רציני וקשה להיות "לבד במערכה". חברות וקולגות יהיו לך לעזר בהפצת ובשיווק המוצר שאת מציעה. חשוב גם להיות חלק ממסגרת של יעוץ עסקי או קבוצות של נשות עסקים כדי ללמוד, להתמקצע, לקבל השראה ובעיקר תמיכה, כי הדרך להצלחה רצופה בהרבה אתגרים.

חפשי את המסגרות הנכונות בהן תרגישי בנוח - קבוצה מנוסה של בעלי עסקים גדולים עלולה לתסכל אותך, ולא תמיד תקבל אותך כחברה. חפשי את הקבוצות הקהילתיות, את המקומות בהם תוכלי להשתלב ולהרגיש אחת מכולם.
כדאי לחפש ברשתות החברתיות קבוצות מתאימות- נשות עסקים בקהילה, נשים דתיות עושות עסקים וכדומה. שם, השתדלי להיות פעילה, להראות את האתר או את העמוד העסקי שלך ולא להתבייש לבקש גם מזרים לפרגן ולשתף את המעגלים שלהם במידע שלך.

תכנית עסקית:

היי צמודה לתכניותייך אחד לאחד אולם הגמישי את עצמך לשינויים בהתאם לתנאים ולגילויים החדשים שתזהי בדרך. הכלילי בתוכנית העסקית שלך פרמטרים כמו: תקציב נכון, השקעה, ציפיות, צעדים טכניים וביורוקרטים (פתיחת תיק של עוסק פטור ומורשה ועוד), תקציב פרסומי וכדומה.

אל תשכחי שאחד הדברים שיקפיצו את העסק שלך ויגדילו את הסיכוי שלך להצליח, הוא הבידול: אל תהיי עוד עסק סתמי שנפתח. מצאי את הנישה שלך שתייחד אותך ותזרים אליך לקוחות שיחפשו בדיוק את מה שאת מציעה. למשל- כבעלת קייטרינג כשר, הדגישי את עובדת היותו כשר, הדגישי את המיקום שלך כדי להתבלט בקהילה וכדומה.

ניו מדיה:

פתחי לך ערוצי תקשורת רבים ככל האפשר, אתר, עמוד עסקי, קבוצות תפוצה בג'ימייל ובאייפון וכל מה שיעזור לך לגייס ולשמר לקוחות.

קבעי לך ביומן מספר שעות בשבוע שבהן תהיי עסוקה בשיווק והתאימי לעצמך את הפעילות השיווקית המתאימה לך ביותר- כתיבת בלוג, שיתוף במעגלים בג'ימייל וכדומה. אל תהססי לפנות לחברות העוסקות בניו מדיה וביעוץ עסקי ואם התקציב שלך לא מספיק גדול, בקשי ייעוץ חד פעמי כדי להיכנס לתמונה וליישם כמה צעדים בסיסיים שיהיו לך אבני יסוד להמשך הדרך

הכותבת היא בעלת מועדון החצאית: קבוצות נטוורקינג בהן נערכות הרצאות ואינספור הזדמנויות לקשרי עבודה לבעלות עסקים קטנים, בינוניים וגדולים וגם לכאלו שרוצות לקבל השראה לעתיד

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית