הסדר שאחרי הסדר: לשמר את ניקיון פסח לכל השנה

הניקיון הכללי והמדוקדק שעושים לקראת פסח, הוא הזדמנות לשמור כך את הבית לאורך השנה

מורן אבוטבול | כיכר השבת |
כולנו רוצות בית נקי ומטופח לאורך כל השנה ולא רק בשבתות או כשמגיעים אורחים. חלק מאיתנו מביטות בערגה בבית הנוצץ של השכנה ולא מבינות איך נשאר לה עוד זמן לצאת עם הילדים לגינה מצוידת בכריכי בריאות מושקעים וקופסה (לא שקית...) מפירות העונה.

אז קודם כל בואנה נרגע.

נכון שסדר וניקיון הם דברים חשובים, ונכון שיש את אלו שהולך להן בקלות, אך זו אינה סיבה להתייאש וכמובן לא סיבה להתעצבן על הילדים.

חשוב שניקח את הדברים בפרופורציה הנכונה וננסה להגיע להבנה הזאת – שאו.קי, אנחנו אולי לא ממש טובות בסדר, או בניקיון, אבל כל דבר אפשר ללמוד ולשנות.

אגב, את ההבנה המקסימה הזאת חשוב שנעתיק לכל תחום בחיים בו אנחנו מרגישות מופסדות ו"לא יוצלחיות".

ועכשיו, אחרי שאנחנו מקבלות את עצמנו ומבינות שאנחנו בסדר גמור (אנחנו. לא הבית, עדיין...) זה הזמן לכמה טיפים קלילים שיעזרו לנו לשמור על הבית נקי, ריחני ומטופח יותר:

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לא לבזבז זמן. אל תחכי לרגע האחרון! התחילי עכשיו!

טוב, בשביל הפעם הראשונה (והאחרונה!!) אני מאשרת לך להמשיך עד סיום הכתבה. אבל לא לעבור לכתבה הבאה!

הביני, ההבדל בינך לבין חברתך עם הבית הנוצץ הוא שהיא אף פעם לא מפסיקה לנקות ולסדר. הילד שפך? העבירי ניגוב באופן מיידי. סיימת לשתות את הקפה? הדיחי את הכוס מייד. הכנת לילדים כריכים לבית הספר? החזירי את המצרכים למקרר.

אז קודם כל בואנה נרגע.,נכון שסדר וניקיון הם דברים חשובים, ונכון שיש את אלו שהולך להן בקלות, אך זו אינה סיבה להתייאש וכמובן לא סיבה להתעצבן על הילדים.,חשוב שניקח את הדברים בפרופורציה הנכונה וננסה להגיע להבנה הזאת – שאו.קי, אנחנו אולי לא ממש טובות בסדר, או בניקיון, אבל כל דבר אפשר ללמוד ולשנות.,אגב, את ההבנה המקסימה הזאת חשוב שנעתיק לכל תחום בחיים בו אנחנו מרגישות מופסדות ו"לא יוצלחיות".,ועכשיו, אחרי שאנחנו מקבלות את עצמנו ומבינות שאנחנו בסדר גמור (אנחנו. לא הבית, עדיין...) זה הזמן לכמה טיפים קלילים שיעזרו לנו לשמור על הבית נקי, ריחני ומטופח יותר:,הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לא לבזבז זמן. אל תחכי לרגע האחרון! התחילי עכשיו!,טוב, בשביל הפעם הראשונה (והאחרונה!!)
מה את יושבת לקרוא בMame? קומי מיד להחזיר את הדברים למקומם (shutterstock)

מעבר לכך שפעולות אלו יעזרו לך להפוך את הבית שלך למסודר יותר- הקפדה על כלל זה תחסוך לך הצטברות מייאשת של בלאגן ולכלוך.

עכשיו, אחרי שכבר נכנסת לעניינים, הטיפים הבאים יהיו פשוטים הרבה יותר.

הדבר הבא, הוא בחירת סדרי עדיפויות. עשי לך רשימה של הדברים אותם את צריכה לעשות, והחליטי מה הכי חשוב לך.

שימי לב למספר דברים:

* מראה הכניסה לבית חייב להיות נעים לעין – אחרת כל נקישה בדלת תגרום לך לעלייה חדה בלחץ הדם. לא משנה שבדרך כלל תגלי שזה בסך הכל מישהו שבא לאסוף תרומות, ולאו דווקא חמותך.

* לפני שאת מתחילה בעבודה, הפעילי את מכונת הכביסה. ממילא ייקח לה זמן לסיים את פעולת הכיבוס. כך גם בבישול, אל תחכי לאחר הנקיון.

* נכון שזה מעצבן, אבל הכיני את הבגדים לבוקר כולל הגרביים לפני השינה, כך תחסכי זמן ולחץ מיותר בבוקר שלמחרת. הרי את יודעת שמתארגנים בבוקר במהירות מטאורית שולפים בגדים והופכים את כל הארון כדי למצוא משהו במהירות.

בערב יש לך זמן מתון להוציא את פריטי הלבוש הנדרשים באופן מסודר שישמור על הקיפולים היפים, וכן זה הזמן להחליק יד על כל ערמה וליישר קצוות.

* אם כבר דברנו על גרביים, למדי את בני המשפחה לחבר את זוג הגרביים שפשטו בקצה העליון שלהם, כך שיהיו מחוברים, אך עדין ניתנים לכיבוס. בצורה זו תחסכי את משימת השדכנות המתישה.

* באופן כללי כדאי לזכור שניקיון מתחילים מלמעלה ללמטה. אם תשטפי רצפה, ורק אח"כ תדיחי כלים, יש סיכוי טוב שתצטרכי לחזור על הפעולה הראשונה מבין השתיים.

* החזירי דברים למקומם באופן מיידי! אל תחכי שהרצפה תהיה זרועה בחפצים ממינים שונים, ואל תיצרי "תחנות ביניים" ותבטיחי לעצמך שאחר כך תחזירי למקום- אין שום טעם בעבודה כפולה.

* רוצה בית ריחני ונעים? התיזי מדי פעם מעט בושם על המנורות- כשהאור ידלק, הן תפצנה ניחוח נעים ברחבי החדר.

* לפני שאת מקלפת ירקות, פרשי שקית ניילון של סופר ובצעי את מלאכת הקילוף מעליה. לאחר שתסיימי, תוכלי להעביר את השקית ישירות לפח האשפה, ותחסכי את מלאכת האיסוף והניקיון שלאחריה.

* מכונת הקפה תופסת מדי הרבה מקום על השיש ביחס ליעילותה בשטח, גם אותה יהיה מישהו שישמח לקבל.

אל תדאגי, היא לא פתחה כלפייך סנטימנטים. אל תפחדי לזרוק דברים, אין סיבה שנתחיל להשתמש בהם ממחר, אם לא השתמשנו בהם בעשרים שנה האחרונות.

גם לילדים אפשר להנחיל כללים של סדר וניקיון באחריות שלהם (אילוסטרציה: shutterstock)

* את קיפול הכביסה אל תשאירי למחר. בצעי זאת מייד עם ההורדה מהחבל והעבירי ישירות לארון.

* בית אינו מחסן! עם כל הכאב – אין ברירה פשוט להפטר מכל הדברים המיותרים בבית. בגדים שלא לבשנו יותר משתי עונות – העבירו הלאה.

* מתכוננת לשינה?! עשי טיולון קצרצר בין חדרי הבית והשיבי כל פריט למקומו.

* ולשאלת השאלות, מה עושים עם יצירותיהם המתוקות של הילדים? ובכן, ניתן להקדיש פיסת קיר, או את דלת המקרר למיוחדות מבינהם. דרך מקורית יותר היא למתוח חבל בחדר הילדים ולתלות אותן בעזרת אטבי כביסה.

מה שלא יהיה, אין צורך לשמור את הכל. הקדישו לכל אחד קלסר עבור המיוחדות מיצירותיו למזכרת. את השאר תוכלו לזרוק כמובן לאחר שהתלהבתן מהן עד בלי די. וכמובן כשהילדים לא בשטח.

אלו רק מעט מן הכלים שיוכלו לעזור לנו בדרך אל הסדר המיוחל. עם הזמן ועם היישום תלמדנה באמת מה מקל, ומה עוזר לכן לעשות את העבודה, שמחנה בכל שיפור קל ובכל התגברות שלכן ואל תתייאשנה והעיקר שהכל יחזור למקומו בשלום.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית