חטאתי, קניתי, הסתרתי

ערב יום הכיפורים: מנחת נישואין חושפת שקרים קטנים

גילה בלמס | כיכר השבת |
חטאים קטנים, שקרים , הסתרות, החבאות וכל מיני מילות וידוי שנלחשות במשך השנה בליבנו, ייזעקו מתוך הוידוי הנשי הכולל תוספות מיוחדות ויבקשו מחילה על נפשנו, כנשים המתחברות אל תפקידן ושליחותן באהבה ובשמחה מתוך אמונה שהעמידה בניסיונות היא צמיחה.

כתוב בבן איש חי (א',פרשת וילך ו') "שהבעל ייתן מחילה לאשתו על אשר בזבזה מן הבית שלא כרצונו" ובילקוט יוסף על מועדים (עמוד פא') וכבר אמרו בגמרא נח "גדולה אונאת דברים יותר מאונאת ממון שזה בגופו וזה בממונו".

נשים אוהבות "שופינג" קניות והרבה פעמים נסחפות, כמה פעמים זה לא בגלל שחסר לנו באמת אנחנו אוהבות לפצות את עצמנו ובפרט על חסכים בזוגיות וחוסר בקשר של חום ואהבה.

אם היו מיידעים את הבעלים ששלום בית ויחס אוהב ומפרגן לאשה יחסכו לו הרבה הוצאות מיותרות בחשבון הבנק שלו, הוא היה משתדל בכל כוחו לשנות את המצב, כמה פעמים חזרנו מקניות ולא אמרנו כמה עלה לנו.

הגיע אליי לקליניקה מקרה לטיפול, אישה המבקשת עזרה בקשר לבנה בן ה-11 שכל הזמן משקר, מתלמוד התורה בו לומד הילד התקשר הרב ואמר שהילד משקר, הזוג התייעצו בינהם והחליטו שעל כל שקר הוא יקבל עונש וזה יגרום לו להפסיק לשקר לדעתם.

ידוע שהילדים לוקחים דוגמא מההורים ובפרט מהאימא ואז שאלתי אותה אם היא נוהגת לשקר האישה הזדעזעה משאלתי ואמרה לי שלעולם היא אינה משקרת.

שאלתי אותה לגבי הקניות שהיא עושה, האם את מספרת לבעלך מה קנית ? וכמה זה עולה? ותשובתה הייתה: מפני שלום מותר לשנות.

לא ניכנס לפן ההלכתי שבדבר, והצעתי לה: בואי ננסה לשנות אצלך ונראה מה קורה אצל הילד.

לבקשתי, היא סיפרה לבעלה על השקרים הקטנים של ההוצאות ובקשה ממני מחילה וקבלה על עצמה להתייעץ לפני כל הוצאה והם סיכמו בינהם על גובה סכום שהיא יכולה להוציא על פי שיקול דעתה.

לאחר שבועיים קיבלתי ממנה טלפון שהילד כבר אינו משקר ולא רק זה אלה שעל הדרך גם הזוגיות שלה השתפרה לעין ערוך..

נקיון הלב, הוא חלק מתהליך הוידוי ...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית