להתחדש: מחשבות על אילנות ובני אדם

בדיוק כמו עץ, גם הוא זקוק להשקייה מתמדת כדי שלא ימות. הצמחים שגדלים סביבו ממציאים את עצמם כל פעם מחדש. יערית אלבז מהרהרת במשמעותו של ט"ו בשבט ובקשר לבני אדם (אקטואליה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
ראש השנה לאילנות מהווה מסר של התחדשות. כל מה שקשור לעולם הצומח פתאום מקבל משמעות אחרת, והוא משליך גם על חיי האדם.

ט"ו בשבט: למה דווקא פירות יבשים?

האילן מלמד אותנו על המשכת החיים. דווקא מנקודת הזמן היבשה לכאורה. אחרי התקופה היבשה, נזכור תמיד - מגיעה התחדשות. הצמיחה תעניק לנו תועלת.

מה ההבדל בין צמחים לעצים?

העצים הם רב שנתיים לעומת הצמחים החד שנתיים. העצים אומנם דורשים טיפול קבוע אך הם מניבים פירות כל שנה.

הצמחים, לעומת זאת, חייבים להיזרע כל שנה מחדש כדי שלא ייעלמו מהעולם.

כדי שלא ימות, העץ דורש טיפול קבוע וממושך. האדם משול לעץ שכן גם הוא יכול לסמוך על הישגי העבר, ואין לו צורך להתחיל הכל מהתחלה. אולם, בדיוק כמו עץ, גם הוא זקוק להשקייה מתמדת כדי שלא ימות. הצמחים שגדלים סביבו ממציאים את עצמם כל פעם מחדש.

ישנה מערכת שלימה של יחסי גומלין בין העצים לצמחים. כל אחד שואב את חיותו מהשני. גם האדם יכול לבחור את סביבתו שלו - אם תהיה צומחת או קמלה.

"נטיעותך שיהיו כמותך" הוא מושג סימבולי להמשכיות, אך אם נבחן אותו בפשטות, "שיהיו כמותך" זהו מושג מושאל מהותרת חותם. לא תמיד אנחנו מרוצים מהתוצאה, לעיתים היא נראית לנו מעל ומעבר, ולעיתים אנו מתביישים בה.
.
כדי שנוכל להגיע להישגים אין צורך להתחיל כל פעם מחדש, זה עלוול למוטט אותנו. עלינו לבנות את ההישגים שלנו עם ראיה רחבת אופקים על העתיד ושימוש מושכל בניסיון העבר ולצמוח מחדש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית