איך יוצרים סביבה התפתחותית נוחה לתינוק

אנחנו קונים את המיטה הכי יפה, צעצועים רכים ומחפשות בגדים נוחים, אבל איך באמת יודעים האם נוח לתינוק ומה משמעותי ביצירת סביבה נוחה להתפתחות (ילדים, שיווקי)

סביבה התפתחותית לתינוק. אילוסטרציה (צילום: יחצ)

אולי זו תרבות קניות שונה ואולי זה דור הקניות באינטרנט שהביא איתו שפע של מוצרים לתינוק, בגדים וצעצועים, שגורמים לנו לקנות ככה. מה שבטוח החנויות עמוסות ואנחנו קונים.

הקניות לא מפסיקות אחרי הלידה, כיוון שהתינוק גדל ואיתו משתנה הארון ומידות הבגדים וכמובן הצעצועים והמשחקים.

התינוק והפעוט זקוקים לסביבה נוחה וכמובן בטוחה, להתפתחות. זה כולל בגדים, צעצועים ואפילו שידת החתלה. איך משיגים אותה ומה הדברים שכדאי לזכור בכל קנייה שלנו?

הכל מתחיל בחדר

בחרתם מיטה, עגלה ושידת החתלה. שימו לב שהכל בטיחותי ונוח. את העגלה למשל צריך לשנות משכיבה באמבטיה לטיולון, כשהילד גדל ואת העריסה שהזמנת יש לעדכן במיטה, גם כשאתם רואים שהמקום צפוף לתינוק.

חדר ומרחב: כדי להתחיל לזחול או ללכת הקטנטנים זקוקים למרחב בטוח ונוח, כזה שלא עמוס בצעצועים או רהיטים, שבו כל דבר שיש מקובע לקיר ולא יכול ליפול במשיכה או להתנדנד.

שטיחים מוסיפים לחדר ומצוינים בשלב הזחילה אבל כשהתינוק הולך שימו לב שהם לא גורמים לו להחליק.

צעצועים: צעצועים מצוינים להתפתחות התינוק אבל שימו לב שהתינוק או הפעוט לא מוצפים מהם ואין עומס. במיוחד כדי שיהיה להם נוח וגם לך המציאו את סלי האחסון. שימו בהם את כל הצעצועים והוציאו רק דבר אחד או שניים למשחק. זה יעזור גם למרחב נוח וגם סדר בבית.

מנקסט או מסיילים: מה התינוק לובש?

בגדים: תינוק חדש זו הוצאה כלכלית אבל רובנו נהנים לקנות בגדים ולהלביש את הקטנטנים. שימי לב שהבגדים צריכים להיות נוחים לקטנטנים לפי שלב התפתחותי. לדוגמא כשהם זוחלים תרצו להלביש בגד לא מסורבל או להימנע מחצאיות לבנות, שיכולות ליצור תחושה לא נוחה ואפילו לגרום להן ליפול.

נעלים: כשהם מתחילים ללכת, לבחירת נעלים רכות ותומכות וסנדלים יש משמעות – למרות שלפעמים אנחנו מעבירים בגדים בין ילד אחד לשני, נעליים כדאי לרכוש, לפחות את הזוגות של צעד ראשון, בהתאמה לילד.

חיתול: הוא נמצא על הקטנטנים כל יום מרגע הלידה ולכן חשוב שיהיה נוח ונעים כמובן סופג. האגיס פרידום דרי החדש הוא חיתול דק שאינו מתנפח אבל עדיין סופג היטב את הנוזלים. פחות נפוח הוא תמיד יותר נוח.

נוסעים לטיול

גם נסיעות ברכב הן חלק מהשגרה ואיתן חשוב שיהיה לתינוק נוח בכל שלב. אם בהתחלה הסלקל היווה פתרון טוב לאט לאט התינוק גדל ויש לבחור כיסא לרכב שיהיה נוח וילווה את התינוק בנסיעות. גם הכיסא בסופו של דבר הופך לקטן ואז יש לבחור בוסטר מתאים ובטיחותי.

בשנים האחרונות אנחנו רואים בחניות יותר ויותר מוצרים לנסיעה נוחה. החל מערכות יצירה וציור, שמתלבשות על הכיסא של התינוק ועד לצעצועים מיוחדים ואפילו מעין חגורה למצח, השומרת שגם אם התינוק יירדם בנסיעה ראשו יישאר בנוח מושען על הכיסא, או כריות הדומות לכריות טיסה השומרות על נוחות בנסיעה.

כמה כללים לבחירת מוצרים נוחים לכל שלב:

חפשו תו תקן- זה אומר שמישהו לפניכם בדק את המוצרים.

חפשו בגדים נוחים ומתאימים לכל גיל

כל תקופה בדקו את כל הצעצועים, גם את צעצועי האמבטיה, וזרקו מה ששבור או העבירו הלאה את מה שלא מתאים.

דאגו למרחבים בהם התינוק יכול לזחול או ללכת בבטחה, בלי אגרטלים, עציצים בדרך או שטיחים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר