'משען לחולה'

משלוח מנות איש לרעהו - סיכומו של פורים בארגון החסד

פורים עבר עלינו עם מצבורים של שמחה שהלואי וניקח איתנו לכל השנה, אך יש ארגונים הדואגים לא רק למעגל הקרוב, אלא הרבה מעבר סקירה מרגשת (יהדות, שיווקי)

חלוקת מתנות לאביונים בארגון (צילום: באדיבות המצלם)

פורים עבר עלינו עם מצבורים של שמחה שהלואי וניקח איתנו לכל השנה. אחת מהמצוות שדורשות מאיתנו הכי הרבה תשומת לב זו מצות משלוח מנות: אנשים יוצאים עם ילדיהם המחופשים והאווירה חגיגית ומלאת ניחוחות חג.
אך האם למישהו יש זמן לחשוב על אותם אלו שלא השתתפו בחגיגות? החולים ששכבו במיטתם בבית החולים, וגם אם רצו להתארגן עם משלוח מנות, לא היה להם דרך לקנות, להכין ולארגן?

הרי עבור החולים והגלמודים, השמחה הזו שנשמעת מבעד לחלונות המחלקה, רק מעצימה את הכאב והבדידות, והיום הגדול הזה – פורים, הופך ליום קר וקודר כמו כל שאר הימים, בחדר קטן וחשוך על המיטה מול המכשירים המצפצפים והאינפוזיות.

אך לא רק לחולים, גם למשפחות המלוות אותם לא ממש היתה אפשרות לשמוח ולחגוג. הם ישבו יחד עם קרוב משפחתם החולה בחדרו שבמחלקה ובמקום לסעוד יחד סביב שולחן גדול, צבעוני, מלא בכל טוב, הסתפקו בסנדוויץ שהביאו עמם מהבית.

תמונה די עגומה ומכאיבה שהיתה חוזרת על עצמה גם השנה אלמלא ארגון אחד לקח על עצמו לחולל מהפך של ממש!

"משען לחולה" הוקמה בשנת 1983 (תשמ"ג) על ידי איש החסד הרב שמעיה שוורץ שליט"א מתוך שאיפה ומטרה שלא יהיה אדם רעב בירושלים. הרב שוורץ הינו איש ירושלים ואב למשפחה מבורכת, והוא זה שהחליט שלמשבצת הזו הוא נכנס.

השנה קיבל הארגון פנייה מסמינר נוות ישראל ששמעו על הפעילות למען הנזקקים והחולים בפורים, ורצו להתנדב. בסמינר הקצו אולם ועשרים מתנדבות שהשקיעו בכל אריזה ואריזה. ואת התוצאות המרשימות רואים בתמונות.

בפורים עצמו צוות המתנדבים והמתנדבות של הארגון חילקו מעל ל – 2000 משלוחי מנות יוקרתיים יחד עם מכתב מרגש ומחזק שהעניק להם כח, אהבה, אור ותקווה.

המשלוחים חולקו לפני פורים בבתי החולים שערי צדק, הדסה, ביקור חולים, הרצוג ובבתי האבות והפיצו שמחה ואור. באחד מבתי החולים היה זוג ששמח במיוחד לקבל את המשלוח: קוראים להם מרדכי ואסתר ופורים הוא חג שמח במיוחד ומשמעותי עבורם. אך בחג הזה הוא שוכב בחוליו בבית החולים והיא לצידו.

אין ספק ששמחת הפורים של האנשים הללו אינה דבר מובן מאליו והארגון עשה את זאת בצורה מרשימה ומוצלחת.

פנינו לחבר הארגון שאחראי במיוחד על מבצע פורים והוא שמח לספר לנו על התחום שהקצו עבורו:

" משען לחולה, דואג לא רק לחולים אלא גם לנזקקים, גם השנה כמדי שנה ערכנו אצלינו בארגון "משען לחולה" משתה פורים כיד המלך. כשכולנו ישבנו עם המשפחות שלנו ונהננו מסעודות ומסיבות.אצלינו הארגון משתדלים לזכור את אלוו שנבצר מהם, שחסר להם, שאין להם.

בו ביום של פורים אנחנו לא שוכחים ולא לרגע את הנזקקים שלנו, שבזמן שאנחנו יושבים, נהנים, מדברים וצוחקים הם יושבים - זקנים, חולים בודדים וגלמודים בביתם.

אין להם משפחה שתבוא לבקר אותם, אין להם כסף לקנות אוכל לסעודה וגם אם היה להם לא בטוח שהייתה להם את היכולת לערוך סעודה במצבם המדורדר.

ערכנו סעודה ומשתה מפואר לכל הנזקקים, אך לא הסתפקנו רק באוכל , חלק גדול משמחת הפורים שאנחנו שואפים להעניק, חשוב לנו שתהיה אווירת חג, שמחת פורים והרגשה טובה, לכן כל משתתף קיבלבסוף הסעודה מעטפה עם "דמי פורים" בסך 50 ₪, הם יצאו מפה עם אור בעניים"

לסיום השיחה סיפר לנו המתנדב כי: "אחד מן המשתתפים התבטא כאשר הסעודה הסתיימה ואמר שכבר מחנוכה, עת פגש את המתנדבים שלנו כשסייעו לו במזון ועוד, הוא מחכה בהתרגשות ליום הזה בו יסעד ברווח ויזכה למעות פורים"

"החיוכים וקורת הרוח של המשתתפים שווים את כל המאמצים המיוחדים שהשקענו בהפקת האירוע המכובד. לראות את שמחת החג של אנשים שבמצב אחר לא היו זוכים בה נותן לנו את הכח להמשיך ולפעול עבורם בכל ימות השנה"

אחד מן המנהלים שהתלווה אלינו, העיר שב'משען לחולה' לא שוקטים על השמרים וכבר מתכוננים למבצע - 'קמחא דפסחא' הקרב ובא.

ספר לנו קצת על ההיערכות:

"כמידי שנה, אנחנו נערכים לקראת החלוקה הגדולה שמתקיימת בכל הריכוזים החרדים כמו ירושלים, ביתר, בית שמש ועוד.

משען לחולה מקיימת חלוקות מסוג זה בין 8 ל 10 פעמים בשנה. אך פסח הוא הזמן העמוס ביותר פי כמה משאר החלוקות.

מדובר ברכישה של מוצרי מזון לאנשים שאנחנו מסייעים להם כל השנה, ואשר מטבע הדברים התקופה של פסח וחגים קשה להם במיוחד מבחינה כלכלית. אם ההוצאות הרגילות כבדות עליהם ביום יום קל וחומר בתקופה שכל המשפחה בבית והמזון עצמו יקר יותר.

ישנם גם אנשים שבכל השנה לא צריכים עזרה וסיוע אך בתקופת פסח, כשהקניות גדולות יותר ויקרות יותר, קשה להם יותר משאר תקופות השנה. גם בהם אנחנו תומכים במסגרת "קמחא דפסחא".

כמה משפחות נתמכות על ידכם?

התמיכה הזו מגיעה לקרוב ל-6000 משפחות בסך הכל, כשלכל משפחה שמגיעה ורוכשת מוצרים אנחנו חוסכים כ- 3000 ש"ח. מדובר בסבסוד בסכום מכובד מאד של כ- 1500 ₪ למשפחה בממוצע.

ואנשים לא מתחמקים מלהיקרא 'נזקקים'?

כמובן שהתמיכה נעשית בצורה המכובדת ביותר, לא כצדקה אלא כרכישה מוזלת ומרוכזת, כדי לתת את ההרגשה הטובה יחד עם העזרה הכל כך נחוצה הזו. ההיערכות לכך דורשת מאמצים גדולים והמון שעות התנדבות, אך אנחנו לא מוותרים כדי שנוכל לתת לכל משפחה כל מה שצריך באופן מתאים שלא יפגום אף במעט בשמחת החג.

אנשים שלא הכניסו בשר לחמין מעולם פתאום מגלים שיוכלו להרשות זאת לעצמם, וגם לאכול בשרי במשך השבוע כשלא עשו זאת קודם לכן, וכאשר בשבת הם אוכלים כנפיים ולא חלקי עוף מכובדים. שמחת השבת והחג של המשפחות לא נפגם באופן בו אנחנו מטפלים בהם שכן התחושה של להגיע ולרכוש מוצרים מסובסדים אינה דומה לקבלת צדקה. אנו גאים ומאושרים על החלק שלנו בשמחת החג של משפחות רבות כל כך.

"משען לחולה" הפך עם השנים לאימפריה של חסד. לא רק את הרעב הוא מבקש למגר, אלא גם צרכים נוספים של נצרכי עם ישראל. ב"משען לחולה" חושבים על כל יהודי כאוב באשר הוא, ועמלים להביא את השמחה ללבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר