איך אפליקציה נולדת? מדריך טכנולוגי עדכני

האפליקציות מלוות אותנו כבר יותר מעשור וכבשו את עולם הטכנולוגיה תהליך הפיתוח דורש שלבים רבים ועשוי להמשך חודשים רבים. זה הזמן להכיר הטכנולוגיות שצריך להכיר על מנת ליצור אפליקציה חדשה (טכנולוגיה, שיווקי)

כיכר בשיתוףINT | מקודם |
אילוסטרציה (צילום: pexels)

אתם לא יכולים בלעדיהן – אבל מעולם לא חשבתם איך הן הגיעו לעולם. הכוונה היא למגוון האפליקציות הגדול והאין סופי שממלאות את כרטיס הזיכרון בנייד, בטאבלט, בטלוויזיה החכמה ואפילו בדפדפן. האפליקציות מלוות אותנו כבר יותר מעשור וכבשו את עולם הטכנולוגיה. כי ביננו, הרבה יותר נוח לנווט באמצעות הטלפון, לצלם תמונות ולערוך אותן מבלי להעבירן למחשב ואפילו לשחק בנייד כאשר אנו באוטובוס, ברכבת או טסים.

למרות שקל מאד לתפעל אפליקציה – תהליך הפיתוח שלה דורש שלבים רבים ועשוי להמשך חודשים רבים. החל משלב הרעיון הראשוני של יזם האפליקציה, דרך בחינה של צרכי השוק והביקוש לאפליקציה כזו ועד שימוש במתכנתים, גרפיקאים ואנשי QA על מנת להפוך את החזון למציאות. אז זה הזמן להכיר הטכנולוגיות שצריך להכיר על מנת ליצור אפליקציה חדשה.

אפליקציות לסביבות שונות

אפליקציות היום מפותחות על פי הסביבה בה ירוצו. כיום יש שלוש מערכות הפעלה עיקריות להן מפתחים אפליקציות. הבולטות ביותר הן הסביבה של אפל והסביבה של גוגל (אנדרואיד). אחריהן יש גם את הסביבה של מייקרוסופט – עם אפליקציות המפותחות עבור הטלפונים, הטאבלטים והמחשבים המריצים את גרסאות ווינדוס השונות.

לכו, כאשר לומדים לפתח בוחרים קורס פיתוח אפליקציות המתאים לסביבה בה תרצו לפתח. כמובן שתוכלו לבחור ללמוד את כל הסביבות או לפתח אפליקציות המפותחות באינטרנט באמצעות ספריות מיוחדות (ריאקט למשל) שהופכות לאחר מכן לאפליקציה מקומית על הטלפון.

במהלך קורס פיתוח אפליקציות לומדים את השפות השונות המשמשות לתכנות האפליקציה וגם את השלבים השונים לפני ואחרי הפיתוח. נסקור אותם בקצרה.

בחינת דרישות השוק

עוד לפני שאנו מקדישים את הזמן והמשאבים בפיתוח האפליקציה אנו רוצים לבדוק אם בכלל קיים שוק של משתמשים שירצה להשתמש בה, או במילים אחרות, האם הרעיון הגאוני שלנו הוא רק שלנו או שגם אחרים יתלהבו ממנו ויחשבו שיש מה לעשות איתו. רשתות חברתיות למשל היו הצלחה מסחררת ובשנים האחרונות אנחנו ראים איך אפליקציות של עריכת ושיתוף תמונות, משחקי מציאות רבודה ועוד הופכות לחלק בלתי נפרד מהשימוש שלנו בניידים. לעומתן, אפליקציות אחרות היו לעתים הימור לא מוצלח ולא הצליחו למשוך אליהן קהל, או שהיו טרנד קצר (מישהו זוכר את סקירט?). לכן, חשוב לערוך סקר שוק ולגלות איזו פונקציונליות חסרה כיום למשתמשים באפליקציות קיימות או שירותים מחוץ לאפליקציות (כמו Airbnb ששינתה לחלוטין את עולם התיירות) וכיצד ניתן להוסיפה לאפליקציה שלכם.

מתכננים את המסכים הראשוניים של האפליקציה

וכאשר מתחילים בפועל לעבוד על האפליקציה השלב הראשון הוא תכנון של האפליקציה והפונקציונליות שנרצה להוסיף לה. יש לכתוב מסמך שנקרא "איפיון" ובו רושמים מה נרצה שהאפליקציה תעשה וכיצד כל אחד מהמסכים שלה יפעל. לאחר מכן אנו מתחילים לתכנן כיצד נתחיל ליישם את התכנון הזה – הן מבחינה הגרפית וחוויית המשתמש (UX) והן מהבחינה הטכנולוגית. נבחר לאילו מערכות הפעלה נרצה להתאים את האפליקציה (אנדרואיד או iOS או שתיהן) ונתחיל את שלב הפיתוח.

ורגע לפני שנכנסים לסביבת הפיתוח חשוב שנדבר על גיוס של הון – ככל שהאפליקציה פשוטה יותר אז אין צורך בגיוס הון, ולרוב המפתח הוא גם היזם של האפליקציה, אך מה קורה כאשר רוצים לפתח אפליקציה מורכבת? כזו הדורשת שילוב יצירתי ומתקדם בין כמה פונקציות ומערכות?

במצב כזה נצטרך להכין Mock-Up ליזמים והמשקיעים הפוטנציאליים שלנו- מדובר באפליקציית דמה שמבחינת עיצוב נראה כמו החזון, כמו הגרסה הסופית אבל ללא הלוגיקה שמאחורי הקלעים. למשל בוויז – באפליקציית דמה נוכל לשוטט באפליקציה, לפתוח תפריטים ואף לבחור יעדים לנווט אליהם, אך האפליקציה לא באמת תיצור מסלול ממשי אלא רק תראה מסלול פיקטיבי, עקרוני על המפה.

כלל שהרעיון מורכב וחדשני יותר אפליקציית דמה תסייע למשקיעים לראות ולהבין את החזון באופן ברור יותר.

פיתוח אב טיפוס של האפליקציה

בהתחלה אנחנו לא חייבים להשיק גרסה מלאה של האפליקציה, אנו יכולים להתחיל מגרסה ראשונית שלה. יש שיכנו זאת "אבטיפוס" בדומה למוצרים פיזיים ואחרים POC או Proof of Concept. מדובר בגרסה בסיסית, שעדיין לא כוללת את כל הפונקציונליות ואפילו לא את העיצוב שהיינו רוצים לראות במוצר הסופי. גרסה זו תאפשר לנו לגלות אילו עוד פיצ'רים (מאפיינים) נרצה להוסיף לאפליקציה, עד כמה נוח לתפעל אותה בהליכה, נסיעה או בתנאים של ראייה לקויה – לפי הסיטואציה בה המשתמשים צפויים להפעילה וכן לשפר את הדרכים בה הניווט בין המסכים מתבצע.

לאחר שבדקנו עם משתמשים את הצלחת הגרסה הראשונית – אנו מוכנים להתחיל לפתח מסך אחר מסך ולהוציא את הגרסה הראשונה של המוצר הסופי שלנו. כעת, כל שנשאר הוא להכניס את האפליקציה לחנות האפליקציות המתאימה (גוגל סטור או אפסטור) ולהתחיל לפרסמה – על מנת שמשתמשים רבים יורידו אותה ויתחילו להשתמש בה.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות