מטריה ליום סגריר: הכיסוי שכל אחד צריך

זה יכול לקרות כמעט לכל אחד - שינויים שלא בהכרח תלויים בו יכולים לגרום לאבדן כושר עבודה. קרן הפנסיה כוללת ביטוח אבדן כושר עבודה, אך האם הוא יכסה אותך בכל מצב? מה עושים במצב בו לא ניתן לעבוד יותר בתעסוקה הנוכחית? או בקיצור: מי דואג לנו ברגע האמת? (תעסוקה, שיווקי)

מטריה ליום סגריר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מירה היא מורה צעירה ומלאת מרץ. שיעוריה בנויים לתלפיות ותלמידותיה שותות בצמא את השיעורים מלאי התוכן שהיא מעבירה תמידין כסדרן.

באחד הימים התעוררה מירה עם תחושת מועקה בגרון, במקום קול ברור וצלול הפיק גרונה לחישה צרודה ועמומה. בתחילה לא יחסה לכך חשיבות. מניסיונה היא ידעה ש-תה חם עם דבש ולימון אמור להעביר כל מיחוש. אולם כאשר הגיעה ללמד באותו היום היא גילתה כנראה מדובר במשהו יותר רציני מצרידות חולפת.

הרופא אליו הזדרזה ללכת קבע כי מדובר בנזק די רציני שנגרם למיתרי הקול שנגרם בשל דיבור רם. בשנה האחרונה נאלצה המורה מירה להרים את קולה כדי להתגבר על הרעש של אתר הבנייה הסמוך לכיתתה. הדיבור המאומץ שנמשך שעות רבות גרם לפגיעה במיתרי הקול. "כמובן שאינך יכולה לחזור לעבודת ההוראה בחצי השנה הקרובה", קבע הרופא בפסקנות. "על מיתרי הקול לנוח ויתכן שתאלצי לעבור ניתוח".

הדיאגנוזה ההחלטית והחמורה נחתה על מירה כרעם ביום בהיר. אובדן היכולת ללמד היה קשה עליה מנשוא. בהיותה אשת מעשה היא ביקשה לברר מיידית האם היא זכאית לתשלום עבור החודשים בהם לא תוכל לשמש כמורה בשל "אובדן כושר עבודה". ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן פנסיה או בביטוח המנהלים, שנועד להבטיח תשלום קצבה חודשית לחוסך, וזאת במקרה שלא יוכל להמשיך לעבוד ולהתפרנס עקב מצבו הבריאותי.

סוכן הביטוח שלה הביע השתתפות בצערה של מירה אולם הציע לה לעבוד בעבודה אחרת שאינה דורשת דיבור מול קהל. כשמירה הסבירה לו שהיא מורה והיא לא סבורה שכעת לאחר ההשקעה ברכישת הכישורים תוכל להחליף מקצוע, היא הופתעה לקבל תשובה שלילית.

"אלו תנאי התכנית", הסביר לה. "אילו היה לך ביטוח מיוחד המכסה את עיסוקך הנוכחי ניתן היה לשלם לך על אובדן כושר עבודה כמורה, אולם הביטוח שעשית הוא בסיסי, ומשכך אינך מוגדרת כנעדרת כושר עבודה".

אבדן כושר עבודה. אילוסטרציה. (שאטרסטוק)

"עיסוק סביר"

המקרה המתואר של מירה הוא מקרה קלאסי שבו אדם שאיבד את כושר עבודתו במקצוע הספציפי בו הוא עוסק יתכן ולא יהיה זכאי לאבדן כושר עבודה. בפוליסת אובדן כושר העבודה שנמכרת החל מאוגוסט 2017 מוגדר אבדן כושר עבודה באופן הבא:

"המבוטח ייחשב כבלתי-כשיר לעבודה באופן מוחלט לצורך כיסוי ביטוחי זה בלבד, אם במהלך תקופת הביטוח, עקב מחלה או תאונה נשלל ממנו באופן זמני או קבוע לתקופה העולה על תקופת ההמתנה, בשיעור של 75% לפחות הכושר לעסוק בעיסוק שבו עסק עד אותה מחלה או תאונה או בכל עיסוק סביר אחר, התואם את ניסיונו, השכלתו והכשרתו לפני קרות מקרה הביטוח".

הכיסוי בקרן הפנסיה נחשב בעיני רבים "לכיסוי נחות". לעומת זאת במרבית ביטוחי המנהלים הביטוח מפני אובדן כושר עבודה מכסה בדרך כלל גם אובדן כושר לעבוד במקצוע הספציפי של המבוטח. כלומר, די בכך שהמבוטח לא יכול עוד לעבוד במקצוע הספציפי שבו עבד על מנת שיהיה זכאי לקבל קצבת אובדן כושר עבודה, אף אם יש ביכולתו לעסוק בעבודה אחרת.

יש לך קרן פנסיה? מטריה TOP מוצר חובה עבורך | לפרטים לחץ כאן >>

כיסוי ביטוחי איכותי

בדיוק למצבים הללו בהם קרנות הפנסיה אינן משלמות עבור אובדן כושר עבודה בשל היכולת לעבוד ב"כל עיסוק סביר אחר" וכאן נכנסת תכנית "מטריה TOP" מבית מנורה מבטחים. מדובר במוצר חדש וייחודי המשלים את הגדרת כיסוי הביטוחי של פנסיית הנכות בקרן הפנסיה, ומספק לעמיתי הקרן כיסוי איכותי יותר למקרה של אובדן כושר עבודה.

מטריה TOP של מנורה מבטחים מאפשרת לחוסכים בקרן הפנסיה לרכוש "הגדרה עיסוקית" ולשפר בכך את הכיסוי הביטוחי הקיים בקרן הפנסיה כך שיהיה דומה לזה הקיים בביטוח מנהלים. כך תוכלו לבטח את עצמכם בביטוח עם הגדרה מדויקת לעיסוק שלכם ובהתאם לכך יקבע הכיסוי הביטוחי. כל במקרה של ח"ו אובדן כושר עבודה למקצוע שלכם תוכלו לממש את הביטוח ללא כל התניה של חברת הביטוח לעבודה "בכל עיסוק סביר אחר"

ביטול תקופת אכשרה

בקרן הפנסיה, בניגוד לביטוח מנהלים, קיימת תקופה בה לא ניתן כיסוי למקרה נכות שנגרם בשל מצב רפואי קיים אתו נכנס העובד לקרן (למשל מחלה שבעת ההצטרפות כבר אובחנה) תקופת אכשרה זו נמשכת 60 חודשים מרגע ההצטרפות.

מנורה מבטחים היא החברה הראשונה שמציגה את המטריה הביטוחית שמבטלת את תקופת האכשרה. כלומר, בהצטרפות לכיסוי העובד ממלא הצהרת בריאות ומרגע ההצטרפות מכסה לכל מצב רפואי בין אם קיים או חדש יתרון זה מעניק שקט נפשי לאורך זמן.

בשורה התחתונה. מטריה TOP משדרגת לך את הפנסיה. משפרת את היכולת להתפרנס בכבוד עם כיסוי מיטבי ואיכותי לכל מצב.

פוליסת "מטריה טופ" מעניקה הגנה מקסימלית בהשקעה מינימאלית. הפוליסה משלימה את כיסוי הנכות של קרן הפנסיה במקרה של אובדן כושר עבודה ומספקת מענה ביטוחי כפי שקיים בביטוח מנהלים.

יש לך קרן פנסיה? מטריה TOP מוצר חובה עבורך | לפרטים לחץ כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר