התוכנית הכלכלית • צפו

הבעיות בתחבורה, התיירות בישראל ועשירי העולם שהפסידו מיליארדים

מיכאלי עושה פוליטיקה והבעיות בתחבורה הציבורית | יוקר המחיה? נתוני התיירות מפתיעים | הביטוח המיותר עליו אתם משלמים ללא צורך | התייקרות המשכנתא והתחזית | הפסדי הענק של העשירים • התוכנית הכלכלית עם משה מנס • צפו (כלכלה)

משה מנס | כיכר השבת |
התוכנית הכלכלית (צילום: דודי פלוג | עריכה: ידידיה כהן)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת משה מנס עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום וכל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס.

עובר ושב

רפורמת "דרך שווה" של שרת התחבורה מרב מיכאלי פועלת אך נראה שהתלונות לא מפסיקות להגיע. אברומי לינשה יצא לנסיעות בתחבורה הציבורית ובדק את הנושא. האם אנשים מבינים את הרפורמה ואיך היא עובדת והאם הם משלמים יקר או זול יותר? ועוד...

הנה 3 תלונות עיקריות:

1. התייקרות של 200% בנסיעות ילדים למוסדות הלימוד. ח.ב. כתב לנו: "מדוע הטווח הקצר ביותר שעליו משלמים הוא 0-15 ק"מ, בעוד ש-68%! מתוך אלו שנוסעים בטווח הזה נוסעים פחות מ-5? למה הדבר דומה? למונית שהמונה שלו מתחיל ב-100 ש"ח, ואומר לנוסע אתה יכול לנסוע עם הסכום הזה מירושלים לביתר. יגיד הנוסע: אבל אני צריך לנסוע בסך הכל מרחוב ירמיהו לרחוב שמואל הנביא. יענה לו הנהג: אז תסע לכותל. כל התלמידים שנוסעים לבית ספר משלמים בטווח הזה מחיר עלות נסיעה של 7.5 ק"מ (החציון שבין 0 ל-15 ק"מ) במקום לשלם את העלות האמיתית שהיא 2.5 ק"מ (החציון שבין 0 ל-5 ק"מ). לא התייקרות של 2%, לא התייקרות של של 20%, אלא התייקרות של 200%!".

2. בנסיעה ברב קו - כפי שמשתמשים מרבית הצרכנים החרדיים, יש תקלות ובעיות קשות בחישובים. מאחר ומחיר הנסיעה נמדד בקילומטרז' נוצרות מציאות אבסורדית, לדוגמה נסיעה מירושלים לביתר, תעלה יקר יותר אם הנוסע ירד בתוך העיר מאחר והמרחק האווירי הוא קטן יותר. כאשר בפועל יש אין ספור מריבות וויכוחים בין נהגים שבעצמם לא תמיד יודעים מה התמחור לבן נוסעים חרדיים ללא גישה למחשבון שנותן להם את העלות.

3. וכך כותב לנו א.ב.: "הרפורמה לא מטפלת בשום בעיה אמיתית בתח"צ. בשונה מרפורמת הרב קו, שעשתה שינוי מדהים, ועל אף חוסר הנוחות היא הייתה מוצדקת. אין לרפורמה הזו שום תועלת. אז נכון שלהרבה נוסעים בעיקר מעיר לעיר הוזלה הנסיעה, אבל זה לא מוסיף נוסעים קבועים".

יש לי מושג

סדר עדיפויות בעולם הביטוח: האם יתכן שיש לכם ביטוחים מיותרים? כפולים? וכלל חשוב שיעזור לנו להכריע איזה ביטוח אנחנו חייבים ועל מה לוותר? ראיון כפול במשרדי טראסט פיננסים עם מומחה ההשקעות שלומי כהן והמומחה לכלכלת המשפחה שרון שכטר.

מנכ"ל איגוד חברות הפרסום והבצפר

לקראת 'ועידת כוחות השוק' בה יהיה מושב מיוחד עם נציגים בכירים של משרדי הפרסום במגזר הכללי והחרדי, שיעסוק בשאלה איך מעבירים מסרים פרסומיים / שיווקיים בעולם החרדי בצורה אפקטיבית, מה מותר ומה אסור, ויזואל מול טקסט ומהו קופירייטינג "כשר", ראיון מרתק עם יגאל ברון שמשתף מניסיונו ותובנותיו, לקראת מה אנו הולכים.

העלאת הריבית והמשכנתא

למה העלו את הריבית בפעם הרביעית השנה. מה קורה עם לוקחי המשכנתאות; הצפי להעלאת ריבית נוספות ומה יהיה בעתיד? קטעים מתוך ראיון חשוב של ישי כהן עם ד"ר איל ארגוב, מנהל תחום מקרו ופעילות המשק בחטיבת המחקר של בנק ישראל.

כותרות הכלכלה

- שיעור האינפלציה בישראל שחצה את רף חמשת האחוזים ונתוני הצמיחה החיוביים הביאו להחלטה חריגה של בנק ישראל: הריבית הבסיסית תעלה ביום חמישי הקרוב לשיעור של 2% לעומת 0.1% בלבד לפני ארבעה חודשים. מדובר בהכבדה משמעותית ומיידית. האם על הפיקדונות שיש לכם בבנק אתם מקבלים ריבית גבוהה יותר?

- יו"ר הפד ג'רום פאוול נשא ביום שישי נאום בו הודיע שוב שיעלה את הרביות במטרה להילחם באינפלציה. בעקבות כך נרשמו ירידות חדות בוול סטריט, נאסד"ק , דאו ג'ונס ו-S&P 500 איבדו כ 3% ובעקבות כך הפסידו גם עשירי תבל סכומי ענק. אלון מאסק מחברת טסלה הפסיד 5.5 מיליארד דולר; ג'ף בזוס 6.8 מיליארד דולר, ביל גייטס - 2.2 מיליארד דולר וורן באפט - 2.7.

- יוקר המחיה? מספר הלינות במלונות בישראל גבוה מהתקופה שלפני הקורונה ונראה שמחירי האירוח בארץ לא עוצר את הישראלים מלנפוש... על פי נתוני הלמ"ס, ביולי האחרון התפוסה במלונות עמדה על 73%, ומספר הלינות עמד על 2.6 מיליון!

- בסנופרוסט תנובה - יוצאים בהתנצלות. בעקבות כך שבשקיות הירקות הקפואים נמצאו חלקי זוחלים, פרסמה תנובה הודעה: "אנחנו מתנצלים! אנו בסנופרוסט מתנצלים מעומק הלב על אי הנעימות שנגרמה לכם. בימים אלו אנו מבצעים בדק בית מעמיק ועושים הכל כדי להמשיך ולספק לכם את הירקות הקפואים האיכותיים ביותר - כמו שאנחנו עושים כבר 50 שנה. אנו מזמינים צרכנים המחזיקים מוצרי שעועית של סנופרוסט לפנות אלינו לקבל זיכוי כפול ברכישת מוצרי סנופרוסט. הלקוחות מוזמנים לפנות למוקד בטלפון 1800-282-844".

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר