בכיר בנק ישראל • צפו

ד"ר ארגוב באולפן: הציבור צריך להיערך לעוד העלאות ריבית

החשש מהאינפלציה; ההחלטה להעלות את הריבית בפעם הרביעית; העלאה החדה זה 20 שנה; הקושי על לוקחי המשכנתאות; הצפי להעלאות ריבית נוספות ומה יהיה בעתיד? ד"ר איל ארגוב, מנהל תחום מקרו ופעילות המשק בחטיבת המחקר, בריאיון (כלכלה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

על רקע החלטת בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.75%, התארח ד"ר איל ארגוב, מנהל תחום מקרו ופעילות המשק בחטיבת המחקר של בנק ישראל, באולפן 'כיכר השבת' והסביר את ההחלטה ומה צפוי בעתיד הקרוב. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

האינפלציה: "ירידת האינפלציה היא לא תהליך שמתרחש מיד, יש זמן שלוקח עד שבעצם העלאות הריבית שלנו יחלחלו לתוך המשק ובעצם יובילו לירידת האינפלציה, הערכות שבתוך שנה האינפלציה תהיה באזור היעד. אנחנולא יודעים מה הייתה האינפלציה אם לא היינו עושים את ההעלאות".

הסיבה לאינפלציה: "מלחמת רוסיה אוקראינה אחראית לחלק ניכר מעליית מחירי הסחורות וזה דבר שמביא ליקור כאן אצלנו. שיבושים בקצב הספקת הסחורות העולמית, כל זה מביא לגידול גדול בביקושים וקצת קושי במענה לביקושים".

ההשפעה של העלאת הריבית על האינפלציה: "העלאות ריבית הם הכלי השכיח ביותר והמקובל ביותר בכל העולם המערבי, בכל המדינות המפותחות. כאשר אנחנו מעלים את הריבית אנחנו בעצם מייקרים הלוואת ומצד שני מייצרים אפיקי חיסכון בטוחים וזה בעצם גורם למיתון של הפעילות במשק. ברגע שהביקושים מעט יותר נמוכים - אנחנו רואים פחות עליית מחירים".

ד"ר איל ארגוב בריאיון לישי כהן

העלאת הריבית: "אנחנו לא מדברים שזאת העלאה האחרונה, הייתי אומר אפילו להיפך. דיברנו על זה שנגיע ל-2.75 באמצע 2023. אני חושב לפחות לטווח של שנה בוודאי שעדיף להיערך להעלאות נוספות. מדגיש, לא מפעילים 'טייס אוטמטי', לקראת כל החלטה אנחנו בוחנים את כל הנתונים וכל ההשלכות ומקבלים החלטות לפי המצב שיהיה".

הקושי על בעלי המשכנתאות: "מה שעומד מול העיניים שלנו זה הציבור, אין לנו שום מטרה אחרת. האינפלציה היא דבר הפוגע בציבור. אנחנו חוששים ממצב של אינפלציה שתתקבע, לא רוצים להגיע לדברים האלה. יחד עם זאת, כשאנחנו מקבלים החלטה - אנחנו גם יודעים שיש ציבור שנפגע, בוודאי ציבור נוטלי המשכנתאות. אנחנו עושים היום משהו שהוא כואב כדי למנוע משהו שהוא כואב יותר ומתמשך יותר בעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר