ריאיון לט"ו בשבט

מיצים, פירות מיובשים וקפסולות - מה הכי מסוכן? | דבר המומחה

לכבוד ט"ו בשבט בו מרבים באכילת פירות, יועץ התזונה למגזר החרדי חושף את מכתבם של גדולי ישראל "לעורר את הציבור למעט בשתיית משקאות מתוקים" • למה שייקים עלולים להיות מסוכנים? איזה פירות כן מומלץ לאכול? והשקר שמאחורי 'יועצי התזונה' למיניהם... • צפו (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |

בראיון מיוחד לכבוד ראש השנה האילנות, שוחחנו ב'תוכנית הכלכלית' עם ניר כהן, תזונאי קליני ודיאטן מוסמך, מי שמשמש כיועץ משרד הבריאות למגזר החרדי.

מה ההבדל בין תזונאי קליני לבן כל אלו שמפרסמים את עצמם כיועצי תזונה? מי מוסמך לתת מרשמים תפריטים והוראות תזונתיות והאם יש אמת מאחורי ההבטחות לדיאטות פלא מהירות וניקויי רעלים באמצעות תכשירים ושיטות פלא? לדבריו, "חבל על הכסף והבריאות. עלול להיגרם נזק לכבד ולמערכת הלב. זה אולי קוסם לנו אך זה מסוכן".

במסגרת הריאיון למדנו שמנהג ישראל קדושים לעשות סדר ט"ו בשבת על פירות. חקרנו איזה פירות כדאי ומה מומלץ? למה דווקא פירות בצורה שלימה כפי שאלוקים נתן לנו ולא מיצים, גם אם הם 100% פרי. ניר כהן הסביר ששייקים מאבדים סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים וכמות סוכר גבוהה מרוכזת במשקה. כמו כן התייחסנו לקפסולות פלא שלדברי המשווקים מכילים כמות גדולה של פירות וירקות.

למה הפירות המיובשים לא תקינים מבחינה בריאותית? כי יש בהם נזק כפול גם ריכוז סוכר טבעי ללא סיבים וגם תוספת סוכר. "לכן יש להקפיד על פירות שלמים, מה שגם תורם לחיזוק החקלאות הישראלית וגם שומר על הבריאה במניעת תעבורה מיותרת".

התעצבנו לשמוע על המצב הבריאותי החמור של אזרחי ישראל בדגש על האוכלוסייה החרדית שסובלת משמעותית מסכרת וקטיעות גפיים ובתשובה לשאלה למה זה כך, עשינו חשבון שילד חרדי ממוצע צורך בשבת סטנדרטית עשרות כפיות סוכר. בשתייה המתוקה, בממתקים ממחלקי הסוכריות, מחברת התהילים והמתמידים, מהאופרוף ובר המצווה - והנזק הבריאותי ברור.

לסיכום ניר חשף בפנינו את פנייתו אל גדולי ישראל אשר חתמו על מכתב הקורא לציבור לשמור על הבריאות ולהמעיט בשתיה המתוקה "וכפי שכתוב באגרות החזון איש, הדקדוק על אמצעי הבריאות היא עבודה אהובה לפניו יתברך".

מכתבו של הרב קרליץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר