"ה'קאט' חייב לקרות"

"חזרתי מהודו עם הארה" | מוצאים תשובה עם הזמר יוסף נטיב

עשרת ימי תשובה בהם אנו מפשפשים במעשינו וחוזרים בתשובה, 'כיכר השבת' במפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה | בראיון לתוכנית "מוצאים תשובה" מגלה הזמר והיוצר יוסף נטיב מה הוביל אותו לחזור בתשובה, היכן היתה ההארה, מתי התחיל את החיפוש ולמה חייבים לעשות 'קאט' בחיים? • צפו בריאיון (מוצאים תשובה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג | הפקה: אשר רוט ואיציק אוחנה)

עשרת ימי תשובה, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בהם כולנו מפשפשים במעשינו, חוזרים בתשובה ומבקשים על העתיד, 'כיכר השבת' בתוכנית מיוחדת "מוצאים תשובה".

ישראל גינצבורג עם הצצה לעולם התשובה באמצעות מפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה על הדרך והתהליך הנפשי, הלבטים והספקות, ההגירה לעולם החרדי ומציאת התשובה.

בפרק השישי מתארח הזמר והיוצר יוסף נטיב

אני מכיר הרבה חוזרים בתשובה שעשו 'קאט' בחיים שלהם. הם שמעו הרצאה, עברו תהליך ארוך, אבל בסופו של דבר החיים שלהם נחצו לשניים. חצי אחד 'לבן' והחצי השני 'שחור'... הם נכנסו לעולם החרדי, הצליחו או פחות הצליחו להיכנס. ואתה, משלב בין עולמות. אתה לוקח את העולם הישן ומכניס אותו לעולם החדש...

"תראה, אני חושב שהרגע הזה של הקאט הוא חייב לקרות. גם אם זה רק בהתחלה, וגם אם זה רק כמה חודשים או כמה שנים, כל אחד כמה שהוא צריך, הוא צריך לעשות איזושהי פרישה חלקית או מלאה בשביל לצלול פנימה ולהרגיש באמת את העולם החדש. ואחר כך מוצאים את האיזון, וזה מה שעבר עליי.

"אני בהתחלה גם עשיתי פרישה. אמא שלי קראה לי פרוש, וכל מיני מילים כאלו ואחרות, אבל בסופו של דבר עשיתי חזרה הדרגתית לדברים שנכונים לי בעולם הקודם. אם זה חברים, שירים, המוזיקה, הנגינה, אבל בהחלט הייתי צריך תקופה של היכרות יותר מעמיקה עם היהדות".

תן לי סקירה קצרה על התחנות המרכזיות בחיים שלך...

"גדלתי בנתניה, ולמדתי בבית ספר שהוא מחוץ לנתניה - בית ספר של מושבניקים, ולא הרגשתי מושבניק וגם בנתניה לא הרגשתי כל כך עירוני".

מושבניקים זאת תרבות כל כך שונה מעירוניים?

"אני הרגשתי שהיה משהו מאד שונה, בתרבות ובסגנון. בדיבור, משהו מאד שונה. זאת הוויה שונה. ובעיקר בעניין של השייכות כשלא לגמרי הרגשתי שייך. לא גדלתי במקום שבו הם גדלים ולא התחתנתי במקום שבו הם גדלו.

"בצבא המשכתי להיות לוחם, בסוף הגעתי לצנחנים ופגשתי שם הרבה אנשים וחברים מעניינים. אחרי הצבא נסעתי ללוס אנג'לס עם כמה חברים, זאת הייתה חוויה מאד עוצמתית, אחר כך חזרתי הביתה ונסעתי להודו, ושם התחיל לבצבץ איזשהו ניצוץ רוחני.

"חזרתי משם עם איזושהי הארה, לא יודע עד כמה היא אמיתית אבל הייתה הארה מאד גדולה. קיבלתי בהודו זמן עם עצמי ולהכיר את עצמי. חזרתי הביתה ואמא שלי אמרה לי: 'אני כבר רואה עליך שיום אחד תחזור בתשובה'".

התחיל שם איזשהו חיפוש? בתור ילד גם היה בך איזשהו חיפוש? מחשבות על אלוקים ורוחניות?

"בהחלט כן. תמיד ליוותה אותי איזושהי תחושה תחושה שיש משהו עמוק שאפשר להגיע אליו, וגם מהצד של אבא שלי היה את "הדוד החרדי" שהיה מגיע אלינו, שתמיד הוא היה מגיע בחגים ומעלה איזושהי שאלה רוחנית, תמיד היה לנו קידוש בבית ותמיד הבנתי ששבת שונה משאר הימים ושיש בה קדושה"...

צפו בראיון המלא!

בפרקים הקודמים >>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר