"ביקשתי עבירות - וקיבלתי"

הראפר שגר בבית ישראל ומחזיק טלפון כשר | 'מוצאים תשובה' עם יאיר אלייצור

עשרת ימי תשובה בהם אנו מפשפשים במעשינו, חוזרים בתשובה ומבקשים על העתיד, 'כיכר השבת' במפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה | בראיון לתוכנית "מוצאים תשובה" מגלה הזמר והראפר יאיר אלייצור מה גרם לו לחזור בתשובה, מה ביקש וקיבל שגרם לו להתעורר ומסביר איך העולם של 'חוזר בתשובה' נע ונד ממקום למקום • צפו בריאיון המרתק (מוצאים תשובה)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
הריאיון עם אשר אלייצור (צילום: דודי פלוג | הפקה: אשר רוט ואיציק אוחנה)

עשרת ימי תשובה, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בהם כולנו מפשפשים במעשינו, חוזרים בתשובה ומבקשים על העתיד, 'כיכר השבת' בתוכנית מיוחדת "מוצאים תשובה".

ישראל גינצבורג עם הצצה לעולם התשובה באמצעות מפגש אישי ונוגע עם חוזרים בתשובה על הדרך והתהליך הנפשי, הלבטים והספקות, ההגירה לעולם החרדי ומציאת התשובה.

בפרק החמישי מתארח הזמר והראפר יאיר אלייצור

היית במסלול של זמר שמצליח לכבוש במות בגיל צעיר, מתי חל המפנה בחייך?

"אבא שלי גם זמר והייתי מגיע אתו להופעות, ואחרי ההופעה ביום הולדת של אמא של מישהו מהישיבה, הרב שלום ארוש בעצמו אמר לו להגיע ליום הולדת ולהפיץ את הספרים. אחרי ההופעה של אבא שלי הוא הציע לו לקנות ספר "בגן האמונה", ואני ניסיתי לשכנע את אבא שלי שזה מיותר ואף אחד לא יקרא את זה, אבל אחרי כמה חודשים קראתי בספר וחזרתי בתשובה מהספר הזה".

והספר הזה דיבר אליך מאד?

"הנקודה שדיברה אלי בעיקר ושגילתה לי את הבורא זה שהוא כותב שם לעשות התבודדות ולדבר אל השם בשפה שלך. לומר להשם "תודה", סליחה ולבקש ממנו דברים. הייתי מבקש ממנו דברים שהם ממש עבירות והוא היה נותן לי, והבנתי שהשם קיים וככה התקרבתי".

המציאות שלו והשיח מולו זה מה שהחזיר אותך?

"הנקודה שהוא ענה לי, שאני מבקש והוא נותן לי. מזה התחזקתי".

כשאני רואה את הסרטון שלך, אבא נשמה מאחוריך, והסרטון הזה מאד מטלטל ומציג חוסר וודאות. יש אדם שהולך בחושך, אדם שמטלטל בים, יש שם הרבה מוטיבים של חוסר וודאות...

"הקליפ הזה, שברוך השם, השם זיכה אותי לכתוב זה משקף את מה שעובר לי בנפש בתקופה הזאת. אני כאילו רוצה להיות יהודי נורמלי ולעבוד את השם נורמלי ואני לא מצליח. אני פשוט עף ממקום למקום, אני פתאום כמו שרואים פה בשולחן שבת עם הרב הרוש ופתאום באיזה יער ובאיזה ים.

"זה גם כן קשור לעניין של בעל תשובה שלפעמים לבעלי תשובה יש כל מיני התמודדויות שאולי אין לאנשים חרדים מבית, שכל מיני דברים צפים להם מהעבר והם מנסים להילחם בהם שוב. הרצון החזק להיות יהודי והמלחמה הפנימית שזה פתאום יער וים".

צפו בראיון המלא

בפרקים הקודמים >>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר