האיום עבד?

חוק גפני אושר בוועדת השרים לחקיקה

האוצר נלחץ. חוק ההסדרים חייב לעבור את משוכת וועדת הכספים. ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את חוק גפני שהתבטא לאחרונה בראיון שהעניק לאבי בלום מקו עיתונות, כי "בלי החוק, לא יהיה תקציב". האם הדבר בא לידי ביטוי באישור המהיר של ועדת השרים?(כלכלה בארץ)

יצחק גולד | כיכר השבת |
מוזס, גפני ומקלב. (פלאש 90)

הצעת החוק של חבר הכנסת גפני, זו שבאה לעקוף את חולשותיו של 'חוק נהרי' הידוע. מבקשת לעגן בחוק את תקצובם של רשתות החינוך החרדיות. זו של ה'חינוך העצמאי' וזו של 'רשת החינוך' של ש"ס.

ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש את הצעת החוק, והחוק יעלה בהקדם על שולחן הכנסת. החוק קובע כי מוסדות החינוך החרדיים יזכו לתקציב של 100% מהרשויות המקומיות.

כזכור, החוק של חה"כ נהרי, שאף קרוי על שמו, קבע כי הרשויות המקומיות תתקצבנה את מוסדות החינוך המוכרים בלתי רשמיים ב-75% בלבד.

גפני, בדברי ההקדמה לחוק, מבקש להחזיר את המצב לקדמותו, כפי שהיה נהוג לפני מספר שנים. יתר על כן, בהצעה נקבע גם כי מוסדות החינוך החרדיים יהיו זכאים להקצאת מבנים ע"י הרשויות המקומיות, כמו בתי הספר הרשמיים.

את ההצעה הגישו חברי הכנסת גפני, מוזס ומקלב. גפני אף אמר כי ההצעה מעוגנת בהסכם הקואליציוני וכי אם לא תאושר טרם צאת הכנסת לפגרת הקיץ, לא יהיה ניתן לפתוח את מוסדות הלימוד החרדיים.

חה"כ גפני התבטא לאחרונה בראיון שהעניק לאבי בלום מקו עיתונות, כי "בלי החוק, לא יהיה תקציב". האם הדבר בא לידי ביטוי באישור המהיר של ועדת השרים?

מקורות בסביבתו של יו"ר ועדת הכספים, הבהירו הבוקר ל'כיכר השבת', כי החוק יעבור עוד לפני אישור חוק ההסדרים בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר