כיכר השבת

רווקים ומתבגרים? כנסו...

זעקת השדכנית: "אל תתפשרו אבל תפסיקו להסתכל על העטיפה!"

"אני מרגישה שיש לא מעט רווקים מתבגרים שלמרות שהם יודעים הרבה יותר מהצעירים על סגנון ואיכות הקשר שאותו הם מחפשים - הם עדיין לא מפסיקים להסתכל על העטיפה" | מכתבה של השדכנית לרווקים המתבגרים (זוגיות)

70
ישראל גינצבורג | כיכר השבת | ה' באלול | 01.09.22
זעקת השדכנית: "אל תתפשרו אבל תפסיקו להסתכל על העטיפה!"
(צילום: שאטרסטוק)

אליכם אהובי - מחפשי השידוך המתבגרים...

המכתב הזה מתבשל לי בראש כבר זמן רב, ובמשך תקופה ארוכה אני מנסה לנסח אותו. אני כל כך לא רוצה לבקר אתכם - אני כל כך מעריכה ואוהבת אתכם, ובכל פעם מחדש מתפעלת מהאחיזה האיתנה שלכם באמונה ובתקווה למרות הקושי והייאוש של הרווקות המאוחרת - כך שאני ממש לא מרגישה בנח לבוא ולתת לכם ביקורת.

>> למגזין המלא - הקליקו כאן <<

אני לא מרגישה שאני ראויה לתת ביקורת לאנשים שאני לא במדרגה הרוחנית שלהם: אני חושבת שהחברה שסביבכם שחיה את שגרת היום יום לא תמיד מצליחה לקלוט עם איזו התמודדות רוחנית ונפשית אתם נמצאים, ודווקא אני כן רואה את התקווה שלכם כשאני מתקשרת להציע שידוך - ואת האכזבה המרה כשעוד שידוך שתליתם בו תקוות לא יצא לפועל. אני יודעת עד כמה אתם רוצים להתחתן ועד כמה זה לא פשוט, כך שאני האחרונה שאבוא ואתן לכם ביקורת או אחשוב שאתם סתם 'בררנים'.

מצד שני - אני לפעמים כל כך רוצה לומר לכם משהו מלב אוהב ואכפתי, אבל לא אומרת. אני רוצה להאיר את עיניכם בנקודה אחת קטנה שאולי תעזור לכמה ממכם לעבור לשלב הנישואין שאליו אתם כל כך מייחלים להגיע.

• • • • •

לפני שאציף את הנקודה חשוב לי להדגיש 2 עקרונות שאני מאמינה בהם:

הדבר ראשון הוא בחירה: אני מאמינה שכל אדם צריך לבחור את זיווגו בעצמו, והאמונה הזאת גם כתובה במפורש בתורה ובשולחן ערוך. אני חושבת שאסור להתערב לאדם בבחירה שלו, וכשמגיע משודך ומצהיר בפה מלא שהוא מוכן לשמוע רק על בחורה עם שיער מתולתל בגוון שטני בהיר, אני לא אנסה לדחוף אותו לכיוונים אחרים ולא אציע לו הצעות אחרות. אני מאמינה שאני עובדת אצלו ולא הוא עובד אצלי, ואני היא זאת שצריכה לתת לקונה את הסחורה שהוא מבקש ולא לשנות את דעתו.

יותר מזה - אפשר לומר שזה הפחד הגדול שלי: אני ממש חרדה שמישהו ירגיש שאני הייתי זאת שדחפתי אותו לשידוך, ובכל פעם שיצוצו בעיות בנישואין הוא יאשים אותי בבחירת בת הזוג. אני יודעת שכל זוג עובר תקופות קשות, ולא מתחשק לי שבכל פעם שהקשיים עולים, הכלה ששידכתי תאשים אותי ותרגיש ש"אם רק הייתי מוצאת בחור שהוא חצי הונגרי וחצי פולני כל הבעיות האלו כלל לא היו נוצרות...", אני מדגישה תמיד שאני לא דוחפת ולא משכנעת, ומי שלא יודע לקבל החלטות בעצמו שילך לאיש מקצוע שיסייע לו.

הדבר השני הוא שאני נגד 'פשרות': אני חושבת שאסור לנו להתפשר על בן/ת זוג שאנחנו לא רוצים אותו, ואני לעולם לא אדרבן מישהו להתחתן אם הוא לא שלם עם ההחלטה הזו במאת האחוזים. אני חושבת שגם בגיל מבוגר אסור לנו לקחת מישהו שאנחנו לא בטוחים בו, ואני מכירה מספיק מקרים של רווקות שהחליטו להתפשר בשל החשש מהשעון הביולוגי המתקתק, והן התגרשו אחרי כמה חודשים כי הן לא היו מסוגלות לשאת את הפשרה הזו.

אני נגד 'פשרות', נקודה.

• • • • •

אחרי כל ההקדמה הזו - אומר לכם את המסר שלדעתי יכול לעורר שינוי בכל הקשור לעולם של הרווקים והרווקות המבוגרים. אני יודעת שהקדמתי מספיק הקדמות, אבל סיפור כולנו אוהבים לשמוע:

הגיע אלי פעם בחור נמוך מאד שהיה 'נעול' על כך שהוא לא יתחתן עם בחורה שגבוהה ממנו, ולו בסנטימטר בודד. הוא ממש התעקש על כך ולא אמרתי לו מילה, למרות שהיה לי ברור שזה בדיוק מה שתוקע אותו: חוץ מהמגבלה הזאת הוא היה בחור מושלם. אני מבינה בבחורים, ובחור 'קלאסי' שכמותו לא נשאר תקוע עד גיל 28...

יום אחד הוא שמע שהצעתי לחבר שלו איזושהי הצעה, והוא שאל אותי אם לדעתי ההצעה הזו יכולה להתאים לו. אמרתי לו שמדובר בבחורה שגבוהה ממנו בראש וחצי לפחות, אבל הוא התעקש לברר על הבחורה. לאחר תקופה של בירורים הם נפגשו כמה פגישות ואני חששתי מאד מהשידוך הזה.

זימנתי אותו אלי לשיחה ואמרתי לו: "יוסי, אני תמיד אומרת לך שאסור להתפשר, ואני ממש לא מבינה למה החלטת להתפשר על בחורה שגבוהה ממך בראש וחצי?! אני אומרת לך את דעתי במפורש: אם אתה מרגיש שאתה מתפשר בגלל הגיל אל תתחתן איתה!".

הוא צחק ואמר לי שהוא מרגיש כמו אדם שהולך לזכות בפיס והוא בכלל לא מרגיש כמו אדם שמתפשר. לפי התיאור שלו הבנתי שנוצר ביניהם קשר כל כך בריא ועמוק שהם כלל לא הרגישו שיש משמעות לפער הזניח הזה.

אני חושבת שהרבה רווקים מבוגרים היו יכולים ללמוד מהסיפור הזה: אני חושבת שבגילאים הצעירים בוחנים את ההצעה שמציע השדכן על פי הנתונים שלה: מי המחותנים, במה עובדת הבחורה, במה עוסקים ההורים שלה וכמובן שאם היא בת להורים גרושים הם ייעלבו אם רק אציע להם הצעה שכזו.

כשמתבגרים מבינים שלאישיות של המוצע גם יש איזשהו משקל... בסופו של דבר הנתונים החיצוניים הם רק אינדיקציות בכדי להבין מה יש בתוך העטיפה הזאת של רשימת הנתונים המתארכת...

לצערי, ואני אומרת את זה בזהירות - אני מרגישה שיש לא מעט רווקים מתבגרים שלמרות שהם יודעים הרבה יותר מהצעירים על סגנון ואיכות הקשר שאותו הם מחפשים - הם עדיין לא מפסיקים להסתכל על העטיפה. הם עדיין בוחנים את המוצע רק באמצעות הנתונים היבשים שלו, ואם הנתונים לא מתאימים הם כלל לא מוכנים לשמוע על ההצעה..

מה שאני רוצה להציע להם הוא דבר כזה: אם תתמקדו במוצע עצמו ובאיכויות שאתם מצפים לראות בו - בכלל לא תשימו לב לכל הפרטים שמסביב.

יתכן שאתם לא תרגישו שאתם 'מתפשרים' כשאתם לוקחים בחורה מעדה אחרת - כי אתם כל כך תאהבו את האיכויות שהיא מציעה ואת היכולות הרגשיות והנפשיות שלה שלגמרי לא יעניין אתכם אם ההורים שלה אוכלים דגים חריפים או שרים במבטא אשכנזי או ספרדי.

אתם בכלל לא תרגישו שאתם 'מתפשרים' על בחורה שגדולה ממכם ב-7 שנים - כי כל כך תתפעלו מהעומק הרגשי שלה ומההתייחסות הבוגרת שלה לחיים, שתעדיפו אותה על פני בחורה שקטנה ממכם בשנתיים.

אני מקווה שמתישהו גם תצאו מהפנטזיה על הבחורה שקטנה ממכם בשנתיים ותתלה בכם מבט מעריץ - כשתבינו שהמציאות מוכיחה שגם בחורות שקטנות ממכם במעט עדיין חושבות משום מה שיש להן זכות להביע את דעתן...

אתם יכולים גם שלא להרגיש שאתם 'מתפשרים' כשתשתדכו עם גרושה שהייתה נשואה כמה חודשים ואין לה ילדים - כי אם הנפש שלה בריאה ואם ניסיון החיים לימד אותה דבר או שניים, תוקסמו כל כך מהאישיות שלה וממש לא יעניין אתכם המעמד החברתי שלה בחברה.

אתם יכולים שלא להרגיש שאתם 'מתפשרים' כשאתם בוחרים בת לבעלי תשובה - כי יתכן שכל כך תוקסמו מהעומק ומהמחשבה שהיא קיבלה בבית על כל צעד ושעל, שממש לא יפריע לכם שאבא שלה מתפלל בהברה אשכנזית בהגזמה...

אה, ובתור רווקים מבוגרים שיודעים עד כמה ה'קטלוג' כואב - תוכלו לחיות באושר לצד אנשים שכנראה לא ישפטו אתכם על כל שוני קטן מהמקובל בחברה. הם כבר מכירים מקרוב את תחושת ה'דחיה' ואתם לא תחוו אותה מהם.

אתם יכולים שלא להרגיש שאתם 'מתפשרים' כשאתם רואים ב'רזומה' שכל מחותן מגיע מעדה אחרת - כי כל כך תתלהבו מהיכולת שלהם לקבל את השונה, שתשמחו לדעת שגם אתכם הם כנראה יקבלו גם אם יש בכם שוני כזה או אחר, ואצל הרבה רווקים מבוגרים אפשר למצוא ייחודיות כלשהי...

אז מה אני אומרת? שאם אתם כבר רווקים מבוגרים, ואתם יודעים לראות גם את מה שיש מעבר לעטיפה החיצונית - אתם יכולים לראות מעבר. את יכולה להמשיך ולהיות בררנית, ולהתעקש על "בחור ערכי, חכם, ירא שמים, יושב ולומד, בעל מידות טובות, אכפתי, סבלן, קשוב, רגוע, רגיש", וכל מה שאת חולמת למצוא - ובכלל לא תרגישי ש"גיוועלד - הסבים שלו לא בוגרי אושוויץ".

• • • • •

למרות האמור לעיל, אני לא רוצה שייווצר חלילה רושם מוטעה על הרווקים המבוגרים שהם כאילו בררנים. זה פשוט לא נכון. אני דווקא רואה יותר ויותר רווקים ורווקות שמחפשים את הבחור או הבחורה שבאמת מתאימים להם ובכלל לא מסתכלים על כל מה שלא רלוונטי, ואני חושבת שבדרך כלל החיפוש שלהם הרבה יותר אמיתי ופתוח מהחיפוש של הרווקים הצעירים. אני מעלה את הנושא כי כאמור, התופעה עדיין קיימת.

יצא לי לפגוש בבחורה בת 48 שלא מוכנה 'להתפשר' על גרוש, או על בחורים שמתקרבים לגיל 40 ועדיין יפריע להם אם האבא של הכלה לובש שטריימל או חולצה קצרה, ואני כאמור לא מתערבת בבחירות שלהם, אבל כל כך מקווה בשבילם שיום יבוא והם יצליחו לראות את האדם שמעבר לנתונים הכתובים ב'רזומה', עד שהפרטים האלו כלל לא ירגישו להם כ'התפשרות'.

• • • • •

שוב, אני מתנצלת בפניכם הרווקים המבוגרים - אני לא מכלילה אתכם, ורובכם יודעים להתמקד בעיקר ולא בטפל, ואני גם לא באה בביקורת למישהו, רק מנסה קצת לפתוח את העיניים של אנשים שאולי זה יעזור להם.

בתפילה שכל אחד מאתנו ימצא את זיווגו בקרוב, מתוך שלווה וביטחון ומתוך בחירה בלב שלם!

השדכנית

(לפניות לכותב: israel@kikar.co.il)

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
זעקת השדכנית - למי שלא הבין על מה המהומה אסביר: שדכנית נתקעה עם סחורה לא מבוקשת בשוק: שמנות, מכוערות בקיצר בנות עם בעיות קשות במראה החיצוני. אבל קליינטים (הורים של בנות) לוחצים ולכן היא מנסה לשווק את הסחורה בכל מקרה. הכל כמובן באיצטלה של דאגה לרווקים - "אל תתפשרו אבל אל תסתכלו על עטיפה". הכל אינטרסי
למדן ליטאי04.09.22
איזו תגובה מגעילה אם אתה כל כך נאה ומוצלח ונרקיסיסט אז אתה גם לא זקוק לעזרת שדכנית כי אתה נחטף על ידי בחורות "רזות יפהפיות וסחורה מבוקשת" תתקן את היחס שלך לנשים, אנחנו לא שוק בשר, ואחר כך תצפה להתחתן.
מזועזעת04.09.22
את משלה/מרמה את עצמך. אף אחד לא יקח מישהי שמפריע לו משהו במראה. את מחרטטת.
אריה07.09.22
יש הבדל בין לא להתחתן עם מי שלא מוצאת חן בעיניך, לבין לקרוא לבחורות "סחורה" ועוד לתארן כסלורה פגומה. אתם מחרידים.
אישה07.11.22
תודה שהארת לי עיניים. אני גם חשדתי בטוהר כוונותיה
רווק מבוגר04.09.22
כשאתה מתייחס ככה לנשים זה יבוא גם עליך בהפוך, יש גם מלא בחורים דפוקים שמנים מכוערים ומוזנחים שנשארו רווקים.. ואם אתה כזה מוצלח וחתיך, איך זה שלא "חטפו" אותך?
אני06.09.22
ככא אתה מתבטא על יהודיות?? ... האמת שהתשובה כבר בחתימה
יחי11.09.22
31
כשברוחניות משקיעים ב״עטיפה״, אז גם מחפשים תמיד עטיפה. אם בשורש מנקים את החיפוש לעטיפה בכל דבר, אז אפשר לבקש לא להתעקב על עטיפה. שהחינוך שלנו הוא שלימדו אותנו ודירבנו אותנו ל״חשיבות״ ו״חיצוניות״ , אז זה התוצאות
נסים שי04.09.22
30
סליחה על בוטות. אבל להגיד לגבר להפסיק להסתכל על עטיפה/מראה חיצוני זה כמו להגיד לגבר להפסיק להיות גבר. הכתבה ממש לא לעניין. אין דבר כזה - גבר שמתעלם ממראה החיצוני
ישיבה בוחער08.09.22
אף אחד לא אמר לא להסתכל על מראה חיצוני ונשיאת חן אלה על נתונים חיצוניים ויש הבדל גדול בין שניהם .נתון חיצוני כמו מה הבחורה עובדת או אם יש לה כסף או ייחוס ...
אחת שיודעת 15.09.22

הצגת כל התגובות

29
דבר חשוב שהשדכנית לא כתבה והוא שתתחילו להתחתן עם חוזרות בתשובה שרק יכולות לתרום לכן יראת שמיים וקירבה לשם.
בעלת תשובה29.09.22
28
בטח חשבת שבגלל המכתב שלך ירוצו לרוקן לך את מלאי הבנות
יירמי07.09.22
27
להפסיק להסתכל על עטיפה? תפסיקי להציע מכוערות. חוץ מזה את סותרת את עצמך: מצד אחד אל תתפשרו וצד שני אל תסתכלו על עטיפה. אולי תשבי עם עצמך ותחליטי מה את רוצה מהחיים שלנו?
ליטאי01.09.22
אבל למה לתקוף? יש דרך לומר את אותם הדברים בצורה יותר נעימה!
שושי02.09.22
פשוט לא אוהב כשמוכרים תותים. היא חושבת שכולם מטומטמים ורק היא חכמה
ליטאי02.09.22
אתה צודק 100%
רווק עם ניסיון04.09.22
מה דעתך לבקש הבהרה ולא לקטול עבודת כתיבה של הרוצים התועלת העניין. ב. הרעיון מובן, אל תסגור שידוך ממקום של פשרה אלא ממקום של זוית ראיה איכותית שתתן לך הרגשה של זכייה...ואם אתה עדיין מרגיש מתפשר, תעשה טובה לעצמך ואל תיגש להצעה.
ליטאי ספרדי חסידי02.09.22
26
בתור אחת שעוסקת הרבה שנים בשידוכים כואב הלב על אנשים שתקועים בגלל דברים חיצונים כגון גיל גובה מקצוע מקום לימוד וכו׳ אני תמיד אומרת למועמדים אתם לא מתפשרים אתם בוחרים נכון!!! תבדקו מידות ואם יש התאמה !! ואת זה תוכלו לראות בפגישה! והכי מאתגר זה שהמועמד/ת אומרים חבר שלי נפגש איתה ואומר שלא מתאים , בלי
שדכנית01.09.22
לא חייבים לתת לשדכן/ית דין וחשבון למה לא מתאים. בחור או בחורה, גרוש או גרושה, אלמן או אלמנה, יודעים מה נכון עבורם ברוב המקרים, ויש להם אנשי מקצוע או דמויות משמעותיות שהם מתייעצים איתם (לא השדכנים). הלחץ הזה לתת סיבה הוא הזוי. יש הרבה מאד גורמים שמשפיעים על ההתאמה ולא חייבים לדווח על הכל. מה זה לא נת
רווקה02.09.22
את רצינית ? את חושבת שאנחנו הבחורים מטומטמים ? חושבת שזו חכמה להתחתן עם מי שלא מוצאת חן ?
רגלר07.09.22
25
"זעקת השדכנית" - איזו היסטריה אינפנטילית, אי אפשר להתיחס אלינו כאל אנשים בוגרים?!
הא?01.09.22
24
שמעתי בשם אחד מהר"י הליטאים שנתן עצה לבחור ואמר לו כך "אם היא מוצאת חן בעיניך בהכל ונשאר רק יופי אז עזוב, יופי זה רק בשביל החברים" ובתכלס הוא צדק, רוב אלה שיסתכלו על היופי אח"כ הולכים ברחוב ובכלל לא מסתכלים על האישה שלהם אלא רק על מי שמסתכל עליה ......
נ.נ.06.09.22
רה"י ניחומי הבל ניחם אותך
תלמיד חכם06.09.22
23
יש לי שאלה למה בחורת ששומעות שבחור בן 25+ יצא לעשות לימודים ועדין מקפיד לילמוד לפחות סדר אחד ביום או יותר בכולל או בישיבה מסוימת על פני בחור באותו הגיל שנמצא בישיבה ומחפש את עצמו וחצי מהזמן הוא מבזבז ולא עושה כלום.........
משה 02.09.22
צודק ב100% בחורות חושבות שאם הבחור עדיין בישיבה אז הכל טוב. ולא יודעות שבחורי ישיבות זה כמו גבינה שמשתבח עם השנים עד שמתחיל להחמיץ...
אני11.09.22
22
הדברים שלך מאד יפים אולי אבל האם את מיישמת אותם גם לילדים שלך אם יהיה לך בן מבוגר גם תגידי לו תיקח מישהי מעדה אחרת או שגדולה ממך ב5 שנים? לא כתבת את זה בכתבה אז כנראה כל המכתב "מעומק הלב" שלך נועד בשביל לפרנס את עצמך בתור שדכנית ולא בדאגה לבחורים
משה01.09.22
שים לב היא לא הזדהתה. איך בדיוק זה נועד לפרנס את עצמה. בואו נחשוב חיובי על כל אדם גם אם הדעה שלו לא מתיישב עם התפיסת עולם שלנו. תאמין לי זה רק בשבילך. אלו החיים היפים!!!!!!!
ניסו02.09.22
אתה שואל ומסיק מסקנות!! טיפ לחיים תפסיק למצוא דברים רעים. לא נח לך לקבל מה שאמרה אל תקבל אבל תיסתום.
חיים01.09.22
תיסתום אתה מי אתה בכלל??? שמעת על חופש הביטוי???
משה03.09.22
21
רק אישהיכולה לתת כזו עצה שאף אחד לא ישמע לה.
ספיבק07.09.22
20
הכל אמונה ובת פלוני לפלוני ארבעים יום קודם יצירת הוולד והכל זה ענווה והכל מצא או "מוצא אני" אם בדרך מציאה על פי האמונה מצא אשה מצא טוב ואם אומר מוצא אני מפעיל את האני השלילי במקום שפעיל את האני לדודי ודודי לי זה מר ממות תכלית הנישואין זה קיום כל התורה כולה לפריה ורביה ולמלא את הארץ ביהודים כל עבו
אוהב ישראל02.09.22
חזק
נסים שי04.09.22
19
נראה לי שהרבה ממה שתיארת כאן נמצא בעדת אשכנז. והרבה פחות אצל ספרדים.. ובתור גרוש בשידוכים אני יכול לומר שזה קיים לא רק ברווקים ורווקות אלא אף בגרושות עם ילדים פלוס ובגיל מאוחר מאוד שמבררות המוןןןן.
יויו01.09.22
בטח מבררות הן כבר ניכוו
רונן07.09.22
לצערי, אנחנו הספרדים, מיום שחמדנו את של אחרים, נהינו כמוהם לאט לאט
נסים שי04.09.22
18
ואווו נהנתי מהכתבה כל כך! נשמח לדעת את זהות השדכנית
רווקה מבוגרת01.09.22
נכון? גם אני. איזה מכבדת. הלוואי על כולם.
גרושה02.09.22
17
יש דברים שאפשר להתפשר עליהם אבל אי אפשר להתחתן בהרגשה שהתפשרת וויתרת על כל החיים שלך וזה לא נכון לדחוף לרווקים דברים שהם ממש לא מעונינים רק למקרה שפתאום אולי במקרה זה יבוא להם טוב בעין.... זה שמישהו הגיע למצב של רווק מבוגר זה לא אומר שיש לו איזה בעיה. מניסיון - זה פשוט הרבה פעמים קורה כי אין כמעט הצ
יעל04.09.22
צודקת ב 100%
rcs04.09.22
הגזמת
שלמה מעוז04.09.22
16
❗❗❗❗❗❗❗❗❗❗❗ נשמות זו לא באמת שדכנית זה הכתב!!! רשום את שמו בתחילת הכתבה:) הוא בסכ"ה רוצה להעביר מסר בוער.
מיך מיך02.09.22
15
אני מכיר אישית בנים ובנות שכל כך הרבה חיפשו ופסלו שידוכים רק בגלל שלא התאימו למה "שיחפשו" ובסוף נפלו בפח וקיבלו בדיוק ההפך ממה שיחפשו !!!
חיים01.09.22
אוקי, אז מה המסקנה שלך? מה אתה רוצה להגיד? לוותר על חיפוש ההתאמה?
אחד02.09.22
14
כתבה ממש לעניין. לכל אלו שלא הבינו כוונת השכנות היא לא לפחד לנסות ולצאת כי לא תמיד הבהיר והרבה הוא היפה לפעמים יכול להיות שנתחבר דווקא לגוף הבריא והצביע הכהה. בסה"כ אל תצייר לעצמכם שום דמות תבואו פתוחים ומשוחררים מכל מיני סטיגמות שרק תוקעות ואולי תאהבו. תמיד כדאי לנסות.
אחת14.09.22
13
כתבת כל כך יפה ומדוייק!!! אני כרווקה התחזקתי והחכמתי🙏🏻והלוואי בשורות טובות בקרוב לכל המחכים והמחכו
אפרת02.09.22
זה לא מעניין אם התחזקת או לא. אם האריזה לא מתאימה זו בעיה. אבל מה שלא מתאים לאחד מתאים לשני.
יהודה07.09.22
בקרוב תמצאי זיווג, כך הבטיח רבי שלמה
םםם02.09.22
12
הלוואי שהחברה שלנו תדבר כך לבחורים הרווקים המתבגרים, במקום להוריד את רוחם.
משה01.09.22
11
מאמר נכון ביותר, אבל למה שום מילה על ויתור בדרישות כספיות? כאילו אם בחור ידרוש 700 אלף, אז על דברים אחרים הוא פתאום יתפשר? הגישה צריכה להיות של ענווה כוללת, החל מגיל ועדה ועד דירה.
יוחנן01.09.22
נכון לגמרייי לצערי מנסיון אישי השאלה הראשונה עוד לפני הגיל מוסד לימודים וכו זה כמה הם נותנים מזעזעע שזו המציאות שבה אנו חיים ...
עליזה01.09.22
מה הבעיה בדרוש כסף אם שתי הצדדים מביאים אותו סכום אין בזה שום בעיה. אא' לחיות מכלום כסף זה גם משמעותי מאוד לחיים אין מה לעשות
חחחח01.09.22
למה א"א לחיות מכלום כסף? ההורים שלך עושים את זה, לא?? מסכנים הורים שמחתנים בנות. אצל האשכנזים "קונים" אותם. וההורים חיים מכלום כסף. בעניות. אני רואה מסביבי. רחמנות. "על דאטפת..."
אבג01.09.22
10
תודה רבה לך!! כל מילה במקומה באמת צריך להיתסכל על האופי של הסחורה בעיקר ופחות על כל המעטפת. רציתי גם להודות לכן השדכניות על כל העבודות קודש שאתן עושות יום ולילה לנסות להקים בתים בעם ישראל. יהי רצון שה' ישלם לכם כגמולם. שפע ברכה והצלחה לכולם ואי"ה כולם יזכו למצוא את זיווגם בקרוב, אמן ואמן!!!
יוסי ברמן12.09.22
סחורהההה אתה נורמלי דפוק בראש
חפ06.11.22
9
כתבה לעניין ממש! לדעתי צריך שיהיה איזה פלטפורמה של היכרויות בצורה צנועה שמתאימה לציבור החרדי. כי לפעמים מה שנראה בפרטים יבשים לא מתאים ,לא בטוח שבפועל לא היו מוצאים חן אחד בעיני השני. הלוואי ויקום משהו כזה. יכל לחסוך הרבה...
ממתינה לבחיר ליבי02.09.22
אסור אינטרנט
רונן07.09.22
8
כשאני מתפללת תמיד מבקשת מבורא עולם זיווגים הגונים לכל רווקים ורווקות בע"ה לא טוב להיות לאדם לבדו!
רחל 01.09.22
7
סליחה הבחורים מאד בררנים ומפונקים רוצים סידור מסודר דירה וכו'
יורגן לילוש03.09.22
6
כל הכתבות הללו בדיחה .בסוף 40 יום קודם יצרת הוולד מכירים.כל השאר שטויות ואין דבר כזה לפספס את הזיוג
קובי01.09.22
לא שמעת על עוד חז"ל. ???? שמא יקדימנו אחר ברחמים
ניסו02.09.22
זה נכון אבל יכול להיות שזה השידוך שלא ואת/ה פשוט מאוד בגלל הסטיגמה או הקיטלוג פשוט תפספס אתזה עכשיו אבל יציעו את השידוך הזה בעוד כמה שנים ואז זה ייצא לפועל.. לא חבל על כמה שנות המתנה..
חיים01.09.22
גם הזמן נקבע משמים, חיים. לאדם שאין לו ילדים לא היית אומר ככה, "לא חבל על שנות ההמתנה?" נכון? איפה האמונה של כולם נעלמת בשידוכים? פתאום שם זה כן אשמת המשודכים?
מחשבה02.09.22
יוסי טיפוס שמאוד קר לו ומתבייש לשבת בבית המדרש הממוזג עם סוודר... גם עליו נאמר "הכל בידי שמים חוץ מצינים ופחים" פעמים רבות אנו מפסידים את מה שמגיע לנו בעקבות תחושות שעלינו להתעלם מהם. רווק מבוגר מאוד לשעבר ב"ה
אני11.09.22
5
אל תקשיבו לה. כל מה שהיא רוצה זה לנסות לדחוף סחורה לא מבוקשת. אם היופי (או עטיפה בלשונה המתחכמת של הכותבת) חשוב לכם אל תתפשרו. כולם מחפשים בנות שנראות הטוב. אז מה נשאר לאלו שלא נראות מי יודע מה? לנסות לשכנע ש"עטיפה" לא חשובה. אל תאמינו לה. עטיפה חשובה ומאד.
נשוי מאושר02.09.22
מטומטם
חחחחח03.09.22
טיפש... עטיפה של משפחה לא חשובה או חוזרת בתשובה, או שיש שם נושרים, או בעיות אחרות או שאין כסף עטיפות שלא אומרים על המשודך כלום כמו שהיא תכבה שהאבא הולך עם חולצה קצרה, או שטריימל, נו שויין!
יש עוד הרבה עטיפות04.09.22
4
כתבה יפה, יש הרבה בררנים יותר מידי אני חושבת... שאפשר להיות עקשנית על דברים שחשובים לעתיד של הבית ושל עצמך בזוגיות אבל לא לרדת לפרטים הקנים מידי כי זה ממש לא נכון אדם יכול לפספס את הזיווג שלו בגלל שהוא סתם מסתכל על הדברים הקטנים מידי, אם זה משו שממש מפריע או לא מתאים מורידים, אבל לא על דברים שאפשר ל
rcs01.09.22
3
תודה על כתבה אמיצה ומחכימה כאחת. חושב שהדרך להסתכל בצורה איכותית ולסנן את התכתיבים של החברה היא מאתגרת. חשוב להתבונן פנימה ולסלק מסננים שהחברה שתלה בנו. הדרך להצליח בזה היא התייעצות עם אדם אחר שישקף לנו ויעזור להיות ממוקדים ומדוייקים יותר. ישר כח
ישראל02.09.22
2
מרתק. מי הכותבת? תנו קרדיט.
נאוה01.09.22
1
כל מילה! לא התפלא אם ישראל כתב זאת בעצמו, בדמות "השדכנית" בתור בת להורים גרושים אני חווה את הסטיגמה על בשרי, בחורים בגילאי ה25++, לא מעונינים בכלל לשמוע, כי אי שם מתישהו, הורי החליטו להיפרד. לא מנסים בכלל לברר ולבדוק ישר פוסלים. זאת נקודה מאוד כואבת. כי אולי אתם מפסידים אוצר!!!
אני02.09.22
אולי גם יעניין אותך
זוגיות והורות

מתפוצצים שוב ושוב מרוב כעס? מסתבר שיש מה לעשות עם זה

ארי טננבוים | 25.01.24

סדרה חדשה

הגירושים במגזר - מזנקים; האם יש דרך למנוע זאת? | פרק ראשון

ישראל גינצבורג | 09.02.23

הבן שלך חכם? הוא לקח את זה מאשתך

תהילה אלטמן | 06.12.22

גם אתם רבים מי ישן יותר שעות בלילה?

תהילה אלטמן | 17.11.22

קונפליקט או מצב אידיאלי?

הזוגות שלא מצביעים אותו דבר; "רצינו ברכה של הרב קנייבסקי ושל הרב עובדיה"

ישראל גינצבורג | 03.11.22
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

האם אתה מבין את אשתך גם בלי מילים?

תהילה אלטמן | 19.10.22

מכתב לבעל, ערב כיפור

"לבעלי היקר... אנחנו לא צריכים לבקש סליחה האחד מהשני", אשתך המעריכה

ישראל גינצבורג | 29.09.22

4 דברים שכדאי לשאול באסיפת הורים

תהילה אלטמן | 11.09.22

בלי התחמקויות

זה לא מסובך לגרום לילד שלכם לדבר

כיכר השבת | 30.08.22
ש

חובה בכל בית

"יצאנו בנס בריאים ושלמים": סוד הקמיע של ר' ישעיה מקרסטיר

כיכר בשיתוף, ברכת ישעיה | מקודם

החוק שיכול להציל את חיי הנישואים שלכם

תהילה אלטמן | 22.08.22

בלי לתקוף

אומנות השיחה: הנה 4 דרכים להעביר ביקורת נכון

ארי טננבוים | 26.07.22

הילד לא מפסיק לשאול 'למה'? כך תפעלו

תהילה אלטמן | 20.12.21

נשואים? הנה 5 דברים שאסור להגיד לרווקים

תהילה אלטמן | 13.12.21
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הכללים הכי חשובים

בלי פדיחות: כך תתנהגו בפגישה ראשונה

תהילה אלטמן | 28.10.21

תריבו איתה, רק אל תשתמשו במילה *הזו*

תהילה אלטמן | 04.10.21

זוגות שמפרסמים תמונות יחד לא מאושרים

תהילה אלטמן | 20.04.21

תיזמו: 8 רעיונות לדייטים זוגיים מחוץ לבית

תהילה אלטמן | 08.04.21
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

מה כדאי לשאול במקום 'איך היה היום שלך'?

תהילה אלטמן | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 01.11.20

מכשיר הקלטה הוא הפתרון למריבות זוגיות

תהילה אלטמן | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 27.10.20