כיכר השבת

חרדים? לא מעניין

1169 תלונות של חרדים; ומשרד התחבורה? מתעלם • צפו

מאות תלונות של נוסעי התחבורה הציבורית, על אלימות, איחורים והיעדרויות של האוטובוסים - זוכות ל... התעלמות מוחלטת של משרד התחבורה • ומה הגיבו בלשכת השרה? 'פינת הצרחנות' (כלכלה)

68
משה מנס | כיכר השבת | ט"ז בשבט | 18.01.22
פינת ה'צרחנות' מתוך התוכנית הכלכלית (צילום תמונה ראשית: Yonatan Sindel/Flash90)

עשרות פניות על אוטובוסים שלא מגיעים או מאחרים, תלונות לא מעטות על יחס נוראי ואלימות פיזית ומילולית של נהגים, אוטובוסים קבלניים מוזנחים - כל זה ועוד לא זוכה ליחס או מענה ממשרד התחבורה.

המציאות העגומה של התחבורה הציבורית זכתה לא אחת לסיקור כאן ב'כיכר השבת', אך נראה כי מול כמות המצוקה המשמעותית הזו של אלפי חרדים מכל הארץ, גם משרד התחבורה מעדיף להמנע מהתגובה הלאקונית לה אנו רגילים.

המדובר במאות ואלפי פניות שהגיעו אלינו בקובץ מסודר כאשר מהצד השני, ממשרד התחבורה או חברות התחבורה הציבורית - אין תגובה או יחס לפונים.

מתקן הנדרים פלוס בבית כנסת הגר"א

מספר עסקנים המבקשים להישאר בעילום שם, המודעים למציאות בה יש חרדים ללא גישה לאינטרנט, פתחו עבור הציבור החרדי את האופציה להתלונן דרך מתקן ה'נדרים פלוס' אשר מותקן בכל בית כנסת מרכזי. כל פניה כזו מלווה בפרטים מלאים של הפונה, הכוללים את מספר תעודת הזהות שלו וכמובן פרטים מלאים של המקרה.

התלונות מופנות למשרד התחבורה אשר מצידו החליט להתעלם. אולי כי אם נתעלם זה יעלם? או אם לא נתייחס יחשבו שהתחבורה הציבורית מושלמת?

רק בחודשיים האחרונים מדובר על לא פחות מ-1169 תלונות כאשר 463 מתוכם הם על חברת קווים המספקת שרות למודיעין עילית, אלעד וביתר. אגד עם 243 תלונות, סופרבוס עם 67 תלונות ובית שמש אקספרס עם 75.

מרבית התלונות הן על אוטובוס שלא עצר או שכלל לא הגיע, אך לא חסרות פניות על אלימות מילולית או פיזית - וגם הן לא זכו למענה. כאשר דבר שחזר על עצמו פעמים רבות זה הנושא של אוטובוסים קבלניים המהווה מתכון לצרות.

תלונות מתוך המאות שהתקבלו

בשיחה עם אחד המפעילים בנושא - המבקש להישאר בעילום שם - הוא מספר לנו את הדברים הבאים: "אני כתושב ביתר סובל מאוד מהתחבורה הציבורית. במקרה שלי זה בעיקר באוטובוסים קבלניים שהחברה שולחת בניגוד לתקנות והתנאים מהמכרז בביתר. מי ששלח פניה ולא קיבל מענה הוא חבר המועצה עורך הדין מנחם זיידה. הקמנו פורום של נוסעים חרדים בעניין תחבורה ציבורית ואחד הדברים שעשינו בשביל שאנשים יתלוננו זה לאפשר פניה דרך הנדרים פלוס, אבל גם יש אפשרות להתלונן דרך הטלפון".

איך זה עובד וכמה פניות אתם מקבלים?

"התלונה נשלחת דרך מערכת הטפסים של נדרים פלוס, אפשר למצוא את הטופס בקופת צדקות שמשון אופקים, כל גבאי שיש לו קופה בנדרים פלוס יכול לצרף את הטופס. אנחנו מקבלים אלפי פניות כל חודש וזה בלי שפרסמנו כלום. הכל מועבר ישירות למשרד התחבורה שהחליט להתעלם".

אוטובוסים קבלנים במודיעין עילית

בדקנו את התלונות, חלקן קורעות לב. הנה מספר דוגמאות:

"שום אוטובוס לא עצר וכולם היו ריקים ופניתי לחברה ואמרו לי שאני יסע בדרך אחרת עם כמה אוטובוסים. הייתי שם עם חמשה ילדים קטנים. התלוננתי בחברה. אמרו שיחזרו אלי תוך 14 ימי עסקים ושוב שאלתי אח"כ למה לא חזרו ואמרו שיחזרו ואני ממשיך לחכות", כותב פלוני החפץ בעילום שמו.

מספר תלונות מתוך המאות

א. מ. מבני ברק מתלונן על חברת קווים: "בנסיעתי לביתי הנהג החליט שהוא רוצה לקצר את הדרך ולכן פנה בפינת הרחובות רבי עקיבא חזון איש שמאלה במקום לפנות ימינה (כמו שצריך לנסוע על פי המסלול) ובכך מנע ממני מלרדת בתחנה בה הייתי צריך לרדת (רבי עקיבא פינת הראשונים) ובעקבות כך נצרכתי ללכת רגלית מרחק רב. לאחר שגורשתי מן האוטובוס הבטתי לאחור והנהג חשב שלקחתי מספר אוטובוס, וכיון שעניין זה לא התאים לו ברוב חוצפתו הוא ירד מן האוטובוס וחטף לי את הפלאפון מהיד (!!!) בדק אם שמרתי את המספר רכב, כשראה שלא שמרתי החזיר לי את הפלאפון בעודו פולט קללה בערבית. יצאתי מהמקום מבוהל עד עמקי נשמתי, ומספר ימים אח"כ פחדתי לנסוע באוטובוסים. פניתי לחברת קוים מספר פעמים, ודחו אותי שוב ושוב".

פלוני מבני ברק כותב: "איך אני אמור לנסוע באוטובוס כשהרב קו מוטען ב-6 שקל בלבד כשכל עמדות ההטענה ברבי עקיבא בבני ברק לא עובדות? גם במודיעין עילית היו מושבתים עמדות ההטענה ועכשיו זה עובד אבל אי אפשר להטעין".

פלוני מאלעד: "אשתי שהייתה יחד עמי ביקשה לעלות מאחור אך הנהג סגר בפרצופה ת'דלת... ללא שיכלה לעלות. צעקתי לנהג שיפתח אך הנהג סגר דלתות ופתח בנסיעה… אנו רגילים להתנהגות בלתי הולמת של נהגי קווים אך הם פשוט מעלים דרגה".

אואטובוסים קבלניים באחוזים גדולים במשך השבוע במודיעין עילית - בניגוד לנהלים

פניתי למשרד התחבורה, שאלתי את השאלות הבאות:

1. מדוע אין התייחסות למאות תלונות אלו? אפילו לא תגובה לקונית, כמותה אנו מכירים.

2. מהו הנוהל העדכני של משרד התחבורה בנושא האוטובוסים הקבלניים וכיצד זה נאכף?

3. האם נתונים אלו יפורסמו למען שיפור השירות?

4. האם זה בכלל מעניין מישהו? או שהזלזול מוחלט ובוטה. פניתי מספר פעמים באופן אישי לדובר משרד התחבורה בשאלה אודות האוטובוסים הקבלניים, הוא כנראה לא ראה צורך לענות.

• • •

מלשכת שרת התחבורה נמסר: "תודה על הפנייה ללשכת שרת התחבורה. הפנייה התקבלה והועברה לטיפול. תודה ויום טוב".

תגובות משרד התחבורה ו'קווים' לא התקבלו.

מתוך מכתב חבר עיריית ביתר: מנחם זיידה
תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
53
אין על השירות של חברת קווים בביתר עילית . לפעמים יודעים רק להתלונן ולא לבדוק נתונים בשטח כמו שידוע שיש חוסר נהגים ארצי ולכן הרבה חברות לוקחות אוטובוסים של חברות פרטיות כדי לעמוד בדרישות של משרד התחבורה. מה לעשות שלא כל דבר מושלם במדינה שלנו . ואני כאזרח שומר חוק. רואה כל יום אנשים שתופסים את הדלת של
ללא שם28.04.22
52
אני בתור נהג סובל מהם הם אוכלים בתוך האוטובוס מלכלכים וזורקים ברצפה אפילו מחליפים טיטול לילדים וזורקים אותם ברצפה או משארים על הכסא לא שמים בכלל מסיכות והנהג מעיר להם הם צועקים ותוקפים את הנהג איפה משרד התחבורה הערייה והמשטרה למה לא עושים ביקורת מסיכות ונותנים דוחות 90 אחוז מהם לא שמים מסיכות באוטוב
ללא שם19.01.22
51
נשמח לשיתוף פעולה באזור יהודה ושומרון נתנאל אילוז, מייסד נעים ביו"ש
נעים ביו"ש - הע18.01.22

הצגת כל התגובות

50
אתם כל הזמן מתלוננים ,וחושבים שחייבים לכם הכל,
יאיר18.01.22
נכון כל יהודי צריך לומר "בשבילי נברא העולם"
יחי המלך!19.01.22
49
נו זה עזר?.....
השם יעזור!!118.01.22
48
בס"ד התלוננתי בחברת "קוים" ורשמו את התלונה ונתנו לי מספר פניה. מאחר שלא השיבו לי בקטע זמן רב, פניתי שוב ובקשתי מהמוקדן מענה מה עשו. התגובה היתה שהעניין היה בבירור... שאלתי מה היתה התוצאה? ענו לי שהחברה "לא מחויבת לידע אותי את תוצאות הבירור" הבנתם? התלוננתי במשרד התחבורה, באתר המיועד לזה, וקבלתי מענ
רפאל19.01.22
47
אח שלי כל יום חוזר מהישיבה בלילה וכל יום 351 לא פותח לו בגלל שהוא חרדי. הנהג רואה אותו אבל לא פותח לו את הדלת. ממש חוצפה ! !
עוגיה19.01.22
46
חזרו אליי לאחר 3 חודשים
3 חודשים18.01.22
45
גל החברות אותו זבל ואני בא מבפנים התחצ ואני יכול להגיד שמלא מהחברות או שיש להם מלא אוטובוס או שיש להם מלא נהגים לכולם יש חוסרים בנסיעות ולא רק אצל חרדים ואיחורים צריך לפעמים לדון נהגים לכך זכות שהיה פקקים בדרך או שנוסעים בנסיעה הקודמת היה להם את כל הזמן לעלות ולרדת וכשהנהג מסיים נסיעה לפי חוק הוא חי
ללא שם20.01.22
44
אם היה לי זמן הייתי מפעיל אוטובוסים באופן פרטי ליעדים מוגדרים עם הרשמה ותשלום מראש, זמנים מוגדרים ועוקף את כל הדרק הזה בלי להתעצבן, אבל תמיד תזכרו,גם בחברה שלנו יש אנשים מרגיזים,מרגיזים מאוד ובסוף זה מזיק לכולם
איש קרית ספר19.01.22
43
כולנו סובלים!!!!! כולנו איתכם!!!תמשיכו להילחם
ישי19.01.22
42
38,349 תלונות של חילוניים שגם הם לא טופלו. די.. די... עם הבכינות החרדית. החרדים הם כמו כולם חוץ מרגשי הנחיות.
דב18.01.22
41
רבותי מה לא ברור מנהלי משרד הבריאות מבוטחים בקופות חולים ,למנהלי משרד החינוך יש ילדים בבתי ספר ,אבל מנהלי משרד בתחבורה נוסעים ברכבים ,והפחותים שבהם נוסעים בקווים שהם סידרו לעצמם!
יוני19.01.22
40
עקב אכילס של החברה במדינת מוצצי הדם רק תלונות כאילו כולם עבדים שלהם גנבים בתחפושת.
מכיר אותם מקרוב.19.01.22
אם אתה מכיר אותנו כל כך מקרוב (- כמו שכתבת שקוראים לך) ואתה יודע שאנחנו עקב אכילס של מדינת ישראל אז אתה כבר יודע שההורים שלנו ואנחנו משלמים מס הכנסה בדיוק כמו ההורים שלך וכמוך! ואנחנו עובדים בדיוק כמו ההורים שלך וכמוך ! ומשלמים ארנונה ,דלק , חשמל , מים, גז, בתי ספר, שכירות , מס הכנסה ועוד כמו ההורים
חחח19.01.22
39
כפי הנראה ,שרת התחבורה ,כן כן הנכדה של קסטנר, ממש אוהבת חרדים.... הגיע הזמן להעיף את ההזויה הזאת
גיא19.01.22
38
אברך חרדי
תגידו לו שזה לא רק בפניות מנדרים פלוס, א18.01.22
37
שהמדינה עושה כל דבר ע"מ שנאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית ולנטוש את הרכבים הפרטיים. כשהתחבורה הציבורית היא מתחת לכל ביקורת מי בכלל מעוניין לנסוע איתם.
טוני18.01.22
36
אני מתחנן אל תרפווווווו אני סובל כל יום כל יום וזה לא מעניין אף אחד.
נוסע בתחבורה ציבורית18.01.22
35
כשאין חובות לא אמורים להיות זכויות. למה לדעתכם אתם אמורים לעניין מישהו?
כשאין חובות18.01.22
אדרבה, תפטור אותי ממיסים ובכסף אוכל לממן שתי רכבים.
חרדי19.01.22
אם לא תשלם מיסים לא יהיו לך כבישים, אז מה תעשה עם רכבים? אתה תצטרך חמורים, גם בשביל להביא את המים מהבאר, שלא לדבר על חשמל... בינינו, הצבור החרדי משלם הכי פחות מיסים במדינת ישראל, באופן יחסי ל"נתינה" שלו למדינה הוא מקבל הכי הרבה. עדיף לנו שלא לפתוח את הנושא הזה.
עוד אהבל19.01.22
34
ביתר עילית התח''צ הכי טובה בארץ!!!
סמי19.01.22
33
מדינה מטומטמת !!! מעלים את מחירי הדלק והרכבים בכדי שיסעו בתחבולה זיבולית , איזה פנים יש לזה , אם היה פה תחבורה ציבורית תקינה כמו באירופה , אז לא היה פה פקקים מטורפים כמו היום אבל מה לעשות שבמדינה שלנו כל החברי הכנסת המושחתים (כולל החרדים)חושבים רק על עצמם ועל הכיסא שלהם אז כך זה נראה
יוסי19.01.22
32
נראה אותם נהגים עושים את זה בעיר חילונית (עבריינית ) הנהג היה מתעורר בבית חולים כנראה שיגיע הזמן שחרדים גם יעשו את זה
ללא שם19.01.22
31
קווים במודיעין עילית ידועים בצרותיה ובזילזול כלפי הנוסעים
מיכל19.01.22
זוועה איתם
אחת שנוסעת20.01.22
30
קודם שהם ישמרו על עטיית מסכות וישאירו אוטובוס נקי ולא ילכלכו
ללא שם19.01.22
מה קשור?
חבדניקית19.01.22
29
הלואי ויעשו עם זה משהו זה חסד שאין לתאר ולשער תאמינו לי שזה יותר חשוב מהכל
אריאל18.01.22
28
הרבה הרבה יותר , לאנשים אין כבר כח לשלוח למשרד התחבורה תכפילו פי 10
צבי18.01.22
27
פשוט אל תצביעו למפלגות שלא מטפלות בנושא ותראו תוצאות
יעקב ליצמן25.01.22
26
הגיע הזמן לפתוח חברה בבעלות חרדית, או לתת לכל החברות להתחרות על כל קו
21421.01.22
25
למה כל העסקנים המוערבים בכתבה זו הינם בעילום שם
י19.01.22
24
כל כך צודקקקק! הגשתי פעמיים תלונה ולא ענו לי. עד שיצרתי קשר והנציג הטלפוני בשיא חוצפתו טוען שיצרו איתי קשר ושאני שכחתי שענו לי על תלונתי!!!! כמובן שלא היה ולא נברא זה מה שקורה כשמנסים לנפנף אנשים!!! דורשים שינוי בעניין!!!
ח19.01.22
23
ועוד עושים פרסומת שהם לא יהיו כמו אגד אוטובוסים איכותיים הכל בזמן הכל כאילו ונוסף לכך הנהגים לא משלנו בושה וחרפה למה למה התנהגות כזו ? דבורה
ד19.01.22
22
פשוט חצופים הם מתנהגים אלהם יפה כדי שלא יתפטרו
יוסף19.01.22
21
אין אמון משמאלנים האלו. מציע לעשות קוים פרטיים כמו בבית שמש והשירות יגיע כמו שצריך.
רק השם שומר18.01.22
20
להגיש תביעה יצוגית עם עורך דין טוב כמו שעשו בטיטולים
שרה מבאר שבע18.01.22
19
אכן כבר שנים שהמצוקה נוראה ומזעזעת, ושלוחי מרנן ורבנן שליט"א (עם הרכב הצמוד) כרגיל ישנים על משמרתם ומשכורתם, ועסוקים בהגנה על פך השמן הטהור, ובמריבות ילדותיות בינם לבין עצמם ובינם לבין שאר חברי הכנסת.
חרדי מן השורה18.01.22
18
חברת קווים הכי נורמלים לעומת אפיקים הזבל של החברה גועל נפש של נהגים העליתי עגלה לאוטבוס והנהג צעק עלי אנילא ותירתי וצרחתי עליו בחזרה כי הם הזבל האמיתי וכן חברת אגד זבל של חברה נהג לא עוצר בתתנה
יהודי פשוט 19.01.22
17
מענין מאוד שכל הכתצבה הזו כאילו על כל הארץ וכל התמונות והתלונות הם בסופו של דבר ממודיעין עילית כמו כן מאוד קשה לעקוף את התלונות על אי איסוף כיון שיותר מחצי של התלונות אנשים לא היו בתחנה והם סתם מתלוננים
י19.01.22
אני מכיר את העיר מודיעין עילית היטב ויודע מה קורה שם עם התח"צ . אין לך יום אחד שלא ידלגו להם לפחות 10 אוטובוסים . תבוא לכאן ותווכח. העיקר משלמים להם על השירות ומקבלים זבל!
טוני19.01.22
16
שימו לב- חשוב!!!! הפתרון האמתי הוא ללכת כל פעם לבית משפט לתביעות קטנות. מכיר חברים שממש עשו קופה מהאופציה הזאת, בנוסף להרתעה כלפי חברות התח"צ, במקום ללכת למשרד התחבורה כמו פראיירים...
מצדרביעי19.01.22
למי יש את הזמן
י19.01.22
15
להכשיר את אלפי הנשרים והנושרות החרדים לנהיגה באוטובוס, כי אז כל הבעיות יפתרו, כי הנערים החרדים הנושרים אוהבים את אחיהם החרדים.
נביא אמת18.01.22
14
אני תבעתי וזכיתי ביותר מ30 אלף ש"ח בכמה תביעות במצטבר. רק ככה חברות לומדות להשתפר
דוד18.01.22
13
חברת קווים - היא זבל של חברה. רק בית משפט לתביעות קטנות, יעשה כאן סדר איתם ועם היקובזון שלהם
מאיר19.01.22
כנראה אתה לא יודע על מה אתה מדבר כי הם החברה הכי טובה לעומת מה שיש כאן בארץ
שלום19.01.22
12
התחלה טובה. תמשיכו עם זה בעקשנות.
שי18.01.22
11
איזה חרדים נודניקים...יש לכם הרבה בחורים ללא מעש.במקום שיפגינו כל היום,ישברו רמזורים ויציתו פחי זבל.שיעשו קורס נהיגה ויפעילו את האוטובוסים במקום הערבים.אם אתם חושבים שהערבים יתחילו לאהוב אותכם בשל התלונות...אתם חולמים בהקיץ.
א18.01.22
10
אני גר בעיר חילונית במרכז . קרה פעם שאוטובוסים מלאים היו חולפים למיטב ידיעתי היום זה כבר לא קורה . סעו לכותל . בכל פעם אני מפחד מהצפיפות הלא נורמאלית. הרי גם למי שיש רכב מגיע לכותל עם אוטובוס לפחות שתי תחנות .עד החניון למה לא לתגבר . אני עובר בבני ברק אני רואה עדיין נוסעים שבורח להם האוטובוס .בגלל ש
יש צדק בדברים18.01.22
9
בואו לשנות את השירות !!! בואו לנהוג ! ובאו תגידו בוקר טוב לנהג תשמרו על הניקיון תתקפו כשעולים ולא אחרי בקשות תשמרו על השקט באוטובוס וככה יתנהגו גם אליכם בכבוד . וכן אני עובד בתחום התח"צ ואני חרדי ואני רואה את ההתנהגות של הנוסעים כל יום! בואו נשנה את זה
נתי19.01.22
מניח שאתה פשוט שקרן...
יהודי19.01.22
8
אני כתושב גבעת זאב סובל שנים מ"אגד תעבורה "( לאחרונה זה נהייה "אלקטרה אפיקים ")ושלחתי עשרות פניות לפניות הציבור במשרד התחבורה ועל כל הפניות קיבלתי את אותו pdf בחזרה עם אותו ניסוח - וכתבו לי שזה בבדיקה ....וזה יטופל .. מערכת אוטמטית .... קנס יוטל במקרה הצורך ..בקיצור האגף שאמור לעזור לנוסעי התחבורה פ
זלמן18.01.22
7
מה הפלא, אתם לא יודעים שחרדים הם סוג ג׳ של אזרחים, לא זכאים לתקציבים, לא זכאים למשרות ממשלתיות, לא זכאים לדירות, רק בצבא רוצים שיהיו שוים, להיות חוטבי עצים ושואבי מים
צבי18.01.22
על בטלנות משלמים. אלו שהקימו את המדינה נהנים יותר ממנה וכך זה צריך להיות. אלו שהתנגדו להקמתה - דהיינו ערבים וחרדים - צריכים להגיד תודה שבכלל נותנים להם לגור פה. במקום אחר היו עורפים להם את הראש...
על בטלנות19.01.22
התרומה שלכם לבטחון ולכלכלה של המדינה שואפת לאפס, ההתיחסות אליכם היא כאל ילד מפגר שצריך לטפח אותו בזהירות. למעשה אתם אנטיציונים בדיוק כמו הערבים. לא מגיע לכם כלום כפי שלא מגיע להם. ואף על פי כן תלמד ותוכל להשיג איזו משרה שאתה רוצה. אתם מספרים לעצמכם אגדות שאברכים בורים וכמעט אנאלפבתים מסוגלים באפס הש
בכיין קלאסי19.01.22
6
אני ניפגעתי מאוטובוסים של חברה מסוימת שלא עצרו בתחנה והפסדתי ארוע משפחתי בשל כך. הגשתי תלונה דרך בית משפט לתביעות קטנות וזיכיתי ב8000! ש"ח אל תתעצלו, תציפו בתלונות. צריך קצת סבלנות ונחישות אבל שילמדו שאנחנו ציבור שנילחם על שלנו.
פ.נתנזון18.01.22
5
נחנקתי מצחוק
אליש18.01.22
אלישש... למה נחנקת?
אני19.01.22
4
משרד התחבורה הודיעה אתמול שהיא משקיעה בבית שמש יותר מחצי מיליארד שקל על תחבורה ציבורית!!!!! אז די כבר להרגיש כל היום מקופחים....
חרדית18.01.22
מה זה נוגע למי שלא גר שם?!. בביתר עלית לדוגמה אין תחברה נורמלית, קווים מדלגת על אוטובוסים מתי שבא לה. מלבד זאת מכל החצי מיליארד לא הגיע שקל אחד לקווים בין עירוניים שיעשו סיבוב ברמב"ש ד', אז כנראה שאם הם לא משקרים (כמו המשטרע) אז הכל לעיר הוותיקה - כלומר לחילונים.
מישהי ריאלית19.01.22
3
למה חשבתם שהם יענו בכלל? כל אחד שנוסע בתחבורה ציבורית מכיר היטב את הבעיות. זה לא מעניין אף אחד. והשאלה הגדולה היא איפה הנציגים שלנו. אגב זה פלא שבגלל אנשים מתלוננים. הם מרגישים כאילו הם לא חייבים לאף אחד שום דבר.
מיואש18.01.22
2
אני אכן מתכונן לעשות רישיון, נמאס לי להיות תלוי באיחורים והדילוגים הכרוניים של קווים.
תושב ביתר18.01.22
1
אולי בגלל שהחרדים לא יודעים איך להתנהג בתחבורה ציבורית אנחנו מקבלים יחס שונה?! כשמבקשים יפה ללבוש מסיכה פתאום זה "הציונים" , רגלים על הכסאות, דיבור בפלאפון בקול רעש, מהומות לא לשבת ליד נשים, "אחי תעצור לי כאן", לכלוך על הרצפה..... כן אצל החילונים זה הרבה פחות.... ואנחנו יודעים את האמת.....
האמת בפרצוף!18.01.22
לא אמת ולא נעליים, אני גר בעיר חרדית ונוסע בתחב"ץ ולא ראיתי נעליים על כיסאות שנים ארוכות!!!!. וגם מהומות על לא לשבת ליד נשים ראיתי רק פעם אחת, וגם זה היה זניח.
קצת שכל19.01.22
אולי גם יעניין אותך
הכלכלית

הרב מוטקה בלוי: "האמא צריכה להחליט, האבא לא בעניינים"

משה מנס | 03.04.23

פאנל מטפלים חרדים • צפו

סערת חוק המטפלים: "טיפול נפשי ללא הכשרה - עלול לגרום נזק בלתי הפיך" | זעקת אנשי המקצוע

משה מנס | 03.04.23

התוכנית הכלכלית | צפו

מי עומד מאחורי קמפיין 'אל תתנו קמחא דפסחא'? הרפורמה והסכנה בסמינרים

משה מנס | 02.04.23

התוכנית הכלכלית | צפו

דיון סוער באולפן: בחורי ישיבה צריכים לעבוד בבין הזמנים?! 

משה מנס | 26.03.23

"קונים רובה כמו המבורגר"

עשרות נרצחים במגזר הערבי; מה ההשלכות? | ריאיון

משה מנס | 22.03.23
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

השטח בוער | ריאיון

בפנים מטושטשות: בעל חנות סלולר מספר על הרדיפות

משה מנס | 21.03.23

התוכנית הכלכלית • צפו

"לאברכים אין מה לאכול בבית והח"כים נלחמים על שטויות"; הנשק במגזר החרדי והרפורמה

משה מנס | 20.03.23

התוכנית הכלכלית • צפו

למה אסור להשתמש בסמל 'מאושר', הרפורמה וקריסת הבנק

משה מנס | 12.03.23

כלכה בדקה • צפו

מיוחד: כך תבזבזו את כל הכסף שלכם בדקה!

ארי טננבוים | 07.03.23
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

משקיעים כסף? זהירות!

"גם אתה יכול להיות עשיר" | כך מזהים פירמידה והונאה • ריאיון

משה מנס | 28.02.23

לְהִקָּהֵל וְלַעֲמֹד עַל נַפְשָׁם

מפקד השירות הקהילתי: "בואו להגן על בתי הכנסת שלכם" • ריאיון

משה מנס | 28.02.23

הדרך שלכם להרוויח

נבואות הזעם - חשש אמיתי או תקשורת שמאלנית עוינת? • ריאיון

משה מנס | 27.02.23

התוכנית הכלכלית • צפו

הפחדות מתנגדי הרפורמה, שמירה בבתי כנסת וזיהוי עוקץ

משה מנס | 26.02.23
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

המביט לארץ

שאלנו והופתענו: האם אתם מוכנים לרעידת אדמה? • צפו

כיכר השבת | 21.02.23

התכנית הכלכלית

למה לא כדאי לעבור דירה, והאם מוכנים פה לרעידות אדמה?

משה מנס | 19.02.23

זהירות, נופש

מצאתם טיסה זולה לחו"ל? ככה יעקצו אתכם • צפו

משה מנס | 15.02.23

מסז' קטלני

כך הטיפול הכירופרקטי עלול לגרום לכם לשבץ מוחי בלתי הפיך

משה מנס | 14.02.23
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

חילופי האשמות | צפו

לובי 99 במתקפה: מה הם הגיבו לטענות נשיא התעשיינים?

משה מנס | 14.02.23

התוכנית הכלכלית • צפו

מרחץ הדמים בירושלים ומכתב האזהרה שפרסמו דיינים בגור

משה מנס | 12.02.23

למה יקר פה?

כך המס על השתיה המתוקה גרם ליוקר המחיה | צפו בריאיון

משה מנס | 07.02.23