"קונים רובה כמו המבורגר"

עשרות נרצחים במגזר הערבי; מה ההשלכות? | ריאיון

סטטיסטיקת הרציחות במגזר הערבי מטפסת במהירות וההשלכות משמעותיות - גם עבורנו • האם זו גזירת גורל בשל המסורת והתרבות המוסלמית או שאפשר לפתור את הבעיה? • איך יתכן שדווקא בשטח שלא בשליטת ישראל המציאות טובה יותר? וגם ההשוואה המקוממת למגזר החרדי • ד"ר תאבת אבו ראס בריאיון (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. הפקה איציק אוחנה ואשר רוט)

בואו נודה על האמת, הרוגים במגזר הערבי, רציחות על רקע פלילי וכבוד המשפחה, לא ממש מקבל אצלינו תשומת לב. לכאורה זה משהו פנימי שלהם. אבל לא, כבני אדם, כיהודים מאמינים, אנו יודעים ש"ורחמיו על כל מעשיו" ישנם רבים - בהם ילדים ונשים שנפגעים על לא עוול בכפיהם.

בנוסף, אנו צריכים לזכור שאותו נשק בסופו של דבר עלול להיות מופנה אלינו ושנשק שהיום שימש לחגיגות חתונה בכפר, מחר חלילה ישמש לרצח פלילי או לאומני.

עמותת 'יוזמות אברהם' עוקבת ומעדכנת אחר ערבים שנהרגו באירועים פלילים. חלקם הגדול, ואולי רובם, עבריינים - אבל יש גם נשים, ילדים ותינוקות שלא עשו רע. מה שנקרא ירי טועה. כאילו שקם אקדח ויצא לחוב…

במסגרת 'התוכנית הכלכלית' שוחחנו עם ד"ר תאבת אבו ראס מעמותת יוזמות אברהם הפועלים לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים אזרחי ישראל, למען חברה משגשגת, בטוחה וצודקת.

שאלנו אותו על הנושא של נקמת הדם, והמסורת של עין תחת עין והמציאות בעולם הערבי. מה הוא חושב שמקור הבעיה ואיך הוא חושב שבאמצעות הפגנות אלימות הם יצליחו לפתור את בעיית האלימות.

כמו כן דיברנו על הבטחות הפוליטיקאים, על הכישלון של מנהיגי הערבים והפוליטיקאים להביא לפתרון ועל ההבטחות של בן גביר...

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר