התוכנית הכלכלית • צפו

יש אמת בהפחדות מתנגדי הרפורמה? כך המשטרה תאבטח בתי כנסת וזיהוי עוקץ

מה הסיבה שישנם אנשים רבים שלא מצליחים למכור את הרכב הפרטי שלהם | המודעה שתלה שכן שלך - היא לכאורה עוקץ מסוכן. כך תדע לזהות עוקץ • למרות שרבים יכולים לעבור הכשרה קצרה ולהרוויח 20 אלף שקל לחודש, אין הרבה מעוניינים. מדוע? • וגם, כך תקבלו נשק מהמשטרה על מנת לאבטח את בית הכנסת (הכלכלית)

משה מנס | כיכר השבת |
התוכנית הכלכלית (צילום: אלעד זהבי | מפיק: איציק אוחנה ואשר רוט)

'התוכנית הכלכלית' של 'כיכר השבת', בהגשת משה מנס, עם כל הנושאים הכלכליים הבוערים שעל סדר היום ועל כל מה שחשוב לנו לדעת - לצד הפינות הפופולריות שיסדרו לכם את הכיס והשבוע עם שלל ראיונות בתחומים שונים ומרתקים עם איצלה כץ וכותרות.

הכלכלן שחר וולף

בתקשורת בכלל ובפרט בעיתונות הכלכלית - המון הפחדות ואיומים על עתיד הכלכלה. יש גם נתונים מלחיצים על עליית הדולר ובריחת המשקיעים - בעקבות הרפורמה המשפטית. אז האם החשש אמיתי וממשי, מה קורה בתחום הרכב ובעיקר מה ניתן לעשות. ריאיון ממוקד ורלוונטי עם כלכלן מומחה.

יעקב מתן - מכון נתוני אמת

בהמשך למהפכה המשפטית, סקר נרחב שנערך על ידי 'כיכר השבת' בשיתוף עם מכון נתוני אמת, שעוקב וסוקר תהליכים ומגמות - האם יתכן שבשונה ממה שחשבנו יש חרדים שמתנגדים לרפורמה, ומה קורה כאשר מעמתים את המשיבים עם השלכות מעשיות לצעדי הממשלה?

כמו כן, דיברנו על תחום תעסוקת החרדים, על המשרה בה ניתן להרוויח מעל עשרים אלף שקל לחודש ובכל זאת מתקשים לגייס אליה חרדים. למה זה קורה? מה גורם לאברך לצאת לשוק העבודה ומה הדרך הנכונה לעשות זאת.

רב פקד ישראל אביב

לכאורה אנו חרדים מהמשטרה, אך מתברר שמטרת ישראל משקיעה ממון רב ומאמצים לחמש ולאמן מתנדבים למשמר השכונות באזורים חרדיים, שיחה מקיפה עם אחד המפקדים, שאף מסביר לנו על האתגרים וההתמודדות. כמה שוטרים חרדיים יש, מה נדרש ומה צריך לעשות בדרך לשם. כמו כן דיברנו על פורים ונפצים וחשיבות ההסברה בתחום.

שגב ישראל אפריאט

הערים החרדיות מלאות במודעות פרסום למוצרים והשקעות שונות ומשונות - בהם רבים שיש שיאמרו שמדובר בהונאות ותרמיות פירמידה. איך ניתן לבדוק, למה חרדים מטורגטים לכך וסימני אזהרה שיאותתו לנו לברוח, כמו מידע חשוב על ההבדלים של העוקצים השונים. ריאיון עם מי שפרסם 2 ספרים על התחום ומפעיל קבוצות ודף מידע בשם "עוצרים את הנוכלות של הפירמידות".

הכותרות

- הממשלה אישרה את תקציב המדינה שיעמוד על סך של כ-484 מיליארד שקל כאשר ב-2024 הוא יעמוד על כ-513 מיליארד שקל. מה קרה לכל ההבטחות וכיצד כל השרים מתגאים בהצלחות בעוד התקציב דומה לשנים הקודמות?

- אושרה הגדלת הוצאות ביגוד של רה"מ ורעייתו מכ-56 אלף שקל ל-80 אלף שקל, זאת בנוסף לאישור מימון הוצאות מעונותיו של ראש הממשלה בירושלים ובקיסריה וכן שיפוץ מעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור.

- היעד החדש של בחורי הישיבה? אחרי ההודעה על פתיחת הנתיב האווירי מעל עומאן גם לחברות ישראליות, התפרסמו תוכניות על השקת קווים חדשים שיפתחו מהארץ. מעל כולם, נראה שהודו הולכת להתקרב, ואיתה גם יעדים מסקרנים כמו סרי לנקה ואוסטרליה.

  • לרעיונות, ראיונות, וכל מה שאפשר לצרוח עליו בפינת הצרחנות, מוזמנים לכתוב למייל שלנו: moshe@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר