כיכר השבת

טור אישי: סיוט בקווי המהדרין

מישהו יקר וטוב לב החליט לדחוס את כל הנשים לחלק האחורי. שישמרו היטב, ויפקחו את עינן גם על המנוע. האם הוא מטרטר את השכל כדבעי? האם הוא מרעיש כיאות? כמה אטרקטיבית הנסיעה על גביו עבור ילדים קטנים ורגישים? האם יש לו השפעה סגולית חיובית על נשים הרות/מניקות?

319
אביטל לוי | כיכר השבת | ג' בכסלו | 29.11.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

"נשים עולות מאחור", המסע מתחיל במקהלה דיסהרמונית של נזיפות חמורות מצד גברים קשוחים. הם לא פונים אלייך כמובן, חלילה וחס, אלא ל"נהג". מזכירים "לו" שאין שמץ של סיכוי שכף רגלך תדרוך במעלה הנתיב המהיר לצד הנשי.

נכון וידוע הדבר. אולם על נסיעה נהוג במחוזותינו לשלם באי אלו זוזים. התאפקו בבקשה, וכפי שלימדה הגננת, ספרו עד 10 לפני שאתם צועקים. ובאורח פלא, נס יתרחש, וכן, הנשים יעלו מאחור.

ומשהו על הדרך - הנהג, ברוב המקרים, לא חרדי, וגם לא דתי. אחוזי ההלם והזעזוע מהזלזול בו אתם פונים אליו, מהגיחוכים ה'שקטים', ומההערות הציניות היו אקוטיים. או שתהיו נחמדים. או שתשבו בשקט. תנוחו קצת. חילול ה', לא?!

עוד במעלה המדרגות לאגף האחורי, כלל החושים מזהים פלנטה שונה באופן רדיקלי: היציע צפוף באמהות מסורות, וילדים למכביר, ברוך ה'. בכיות, בקשות, אוכל, שתיה. תוסס, רועש וגועש. אם חלמת לפוש מעט בנסיעה-רצוי לגנוז את החלומות בתא המטען.

נוסעות תורניות מתנדבות לעזור לאמהות. להאכיל ילד אחד, לנדנד את השני, ולהרגיע את השלישי. ומסתבר שלא רק אני שואלת את עצמי, מדוע אביו האוהב, שיושב במזרח ודן בעניני עסקים עם חבריו, לא מתנדב לטול לידיו חצי/שליש/רבע(שנתחיל עם סימני חלוקה..?) מהעסק המשפחתי המשותף...

נשים מקדימה, ילדים בפיזור הגון

כשבין ידי נח תינוק עגלגל ומתוק של מישהי מהספסל ממול, נראה ששכנתי סובלת, ועד מהרה מתגלה הסיבה. סחרחורות ובחילות.

כל זאת, כשהאמא שלפנינו כבר מקיאה.

וכי למה? מישהו יקר וטוב לב החליט לדחוס את כל הנשים לחלק האחורי. שישמרו היטב, ויפקחו את עינן גם על המנוע. האם הוא מטרטר את השכל כדבעי? האם הוא מרעיש כיאות? כמה אטרקטיבית הנסיעה על גביו עבור ילדים קטנים ורגישים? האם יש לו השפעה סגולית חיובית על נשים הרות/מניקות? או אולי אלו הרעידות והחום המחניק האופף את האזור שמקלים על האנמיה? למי מגישים דו"ח בתום הנסיעה?!

ובכן, בנות ישראל נאות הן, צנועות הן (מקננת בי הרגשה, אולי מוזרה, שהחור באוזון לא יגדל אם הן תסמנה טריטוריה מלפנים), והרות הן. אצלנו, הבייבי או בעגלה, או בזמן קריב. או גם וגם.

הצעה לסדר היום: נשים קדימה. ילדים בפיזור הוגן (מישהו שמע על עקומת גאוס...?), סוויטות בדמות ספסל משותף לזוגות שמעוניינים אי שם באזור האמצע.

למתעקשים בענייני צניעות, ניתן להעמיד מחיצה יציבה בין שני אגפי המגדרים, אך רצוי יותר להאמין שנשותיכם צנועות הן. ולשמוח בידיעה שזה המקום הטוב יותר עבורן.

תוכן שאסור לפספס
319 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
133
סופסוף בחורה שמדברת לעניין אומרת את המילים הנכונות במקום הנכון! כל הכבוד שימשת פה למאות נשים שפשוט מפחדות
הללי29.11.11
132
זו בת ישראל כשרה ואמיתית
אבי 29.11.11
131
תפסיקו עם השטויות האלה, חברה. אף אחד לא רוצה להפלות או להשפיל ותפסיקו להיות כל כך נחיתיות. זה איזה ענין פוליטי שלא איזה אחד שרצה לראות ת'שם שלו בעיתונים וברשות הרבים ב"יתד", וזהו. ואל תדברו על גברים שמעירים כי במו עיני ראיתי דו שיח בין אישה לאיזה גבר שהתיישב מאחורה במהדרין: "סליחה, בחור, איזה קו זה?
אלישבע30.11.11
תכתבי לעניין אלישבע
אישה30.11.11
שעדיין לא חוותה היריון. נראה אותך אז.
גם כן......30.11.11
מדברים פה תכל'ס על בעיות רציניות ואת מקשקשת על נחיתיות.
אחת30.11.11

הצגת כל התגובות

130
תשבי קדימה! לפי החוק מותר לך, ואוי למי שיעיז להעיר לך! את יכולה להגיש תלונה זה עבירה פלילית!!! יש בכל אוטובוס שלט שמודיע זאת...
עמי30.11.11
129
אני אישה ואין לי שום בעיה עם זה שצריך לשבת מאחורה, וגם נשים רבות שאני מכירה חושבות כמוני.. לא הבנתי בדיוק מה כל כך קשה לשבת מאחור (גם כשהייתי בהריון לא היתה לי עם זה שום בעיה)
אחת30.11.11
את האישה היחידה בעולם? תראי כמה נשים כאן זועקות....
טובה30.11.11
128
גברים ימינה, נשים שמאלה. כך כולם יכולים לשבת לכל אורך האוטובוס. וכן, לא אכפת לי שתוסיפו מחיצה. רק אל תכריחו אותי לשבת בהריון מאחורה - סבלתי סבל שלא יתואר.
צפור דרור30.11.11
127
וזה שיש שקט כמעט מופתי (שקט מבורך מאוד) בחלק הקדמי של האוטובוס נגרם בגלל מנהג הגברים להעסיק עצמם בניחותא בנסיעה, ואילו מנהג הנשים הוא להעסיק את עצמן ע"י שיחה זו עם זו.
משמש 30.11.11
מינימום של אנושיות אין לך,רק זלזול בלי הבנה.חבל
נעמה30.11.11
126
עולה ביוקר ככה זה
צ'אלמער טוב30.11.11
והמחמירים ויקחו מונית. חומרות בבקשה לא על חשבון של אחרים.
חיה30.11.11
זו מצווה של הנשים ולא של הגברים. הגאון מווילנא כותב באיגרת לאישתו, שלא תצא מביתה ואפי' לא לביהכנ"ס ביום כיפור.
צ'אלמער טוב30.11.11
לא לזולתו! קדימה, תהדר, סע במונית, ואכן יעלה לך ביוקר!
ממש טוב.....30.11.11
הרי לשיטתכן זה הידור, ומי משלם על זה,הבעל, האבא?
צ'אלמער טוב30.11.11
הבעל משלם גם על חצאיות, חולצות, תכשיטים ושאר ירקות
מינה30.11.11
אתה לא טוב, אתה איש רע. רע מאוד. מהסוג הנבזה והנקלה ביותר של גברים שאינן מסוגלים להטות אוזן לצערה של אישה. ומשחקים אותה חזקים על חלשים. מדברים איתכם דברים של טעם, זועקים לכם על מכאובים וייסורים, ואתם ממשיכים ללהג.... אין לכם תקנה וגם לא תהיה.... מקווה שלנשים יהיה שכל לשמור ממך מרחק...
חצוף!!!!30.11.11
למה כאב פיזי זה דברים של טעם וכאב רוחני אינם דברים של טעם? אולי בגלל שהכאב הרוחני הוא לא שלך, או יותר נכון, אולי את הגואיסטית. בכל אופן אני מציעה לך לקרוא את התגובה שלי מס' 43.
צ'אלמער טוב30.11.11
125
למה להפריד את הילדים והאמהות מהאבא הוא לא צריך ליטול מהנטל על הילדים לשמור על ילדיו האשה היא לא פסולת והגברים הירדים״יכבדו את הנשים וישפלו את עמהם לריצפה אז אין צורך להוליך אותם מאחור אנחנו לא פחות חשובים מהגברברים זאת לא הלכה זאת השפלה אני נוהגת לעלות קדימה בעלי הטיף לאחדים שמחו יקצפו על הנהג באיז
רחל30.11.11
124
כי היא יותר פופוליסטית מנכונה. אבל הכתיבה ןהגישה מעולה ומשובחת!!!! נשמח לעוד כאלו...
מיקי30.11.11
123
אני אשה בת 70 הסוכלת מדלקת פרקים חריפה-- עליתח על אוטובוס מהדרין בגרך הביתה בשכונה חרדית --עליתי מקדימה - ו4 גברים חרידים קמו בשבילי ונתנו לד לשבת בערך בשורה שלישלית - לא ביקשתי -- אך הם רצו-- כל הזמן בכיתי בלב כי רציתי לקיים את מצוות מהדרין--
ד חיימדוןן29.11.11
122
אוי כמה שנאת חרדים מזרוחניקית נודפת מכל מילה.
אלי20.12.11
ואל תקרא להם מזרוחניקים. די לקיצוניות הארורה הזאת תנו לחיות כמו בני אדם
ישראל25.12.11
חרדי אמיתי דואג לאשתו אוהב אותה ורוצה לשבת לידה כמובן בצניעות.. אני חרדי מן המניין וחושב כמותה אז שב בשקט ואל תחליט מי חרדי ומי לא. תתבייש!!!!!!
חרדי וחושב כמ24.12.11
121
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקית05.12.11
120
אני חושבת שחוסר הצניעות הוא בכך שהנשים יושבות מאחור. אצלנו באלעד למשל הנשים יושבות מאחורה אבל עולות מקדימה. ואז מה עשינו בזה כשכל אישה עוברת מול כל הגברים כמו על מסלול? תחשבו על זה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אישה04.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקית05.12.11
119
אותי הכי מעניין התופעה הזו , ש"הצדיקים" אלו שבעד ההפרדה נמצאים כאן בכלל כדי להגיב . הם לא אמורים לא להיות מחוברים לשום תקשורת ????? קודם כל תנתקו את האינטרנט ! אח"כ תחמירו (על חשבון עצמכם, כמובן!) . ובנתיים ש"אתם " כאן, תנו לי להזכיר לכם ... *"כל המלבין פני חברו ברבים , אין לו חלק לעולם הבא"!!! * "ד
צופה מהצד02.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יפה מאד כתבת02.12.11
118
כל פעם שאני עולה בא לי להרוג את העסקנים המטומטמים האלה שמתייחסים לנשים כמו לכלבים
עידית29.11.11
גם לכלבים. חבל שזאת הדוגמא ליחס רע.
ונוס29.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית29.11.11
117
מישהו שחושב שדווקא בזמן הזה צריך להשמיע קלות שפוים
נתנאל27.12.11
116
הם מחליפים כל מיני בדיחות באידיש על חשבון הנהג. לא נאה כלל מה שקורה בקווים האלה. פעם אחת עלו קבוצת חבדניקים שלא נחשבים משלהם או בחורי ישיבה עם כיפות סרוגות ואיזה פרצופים שהם עשו שהנהג פתח את הדלת בתחנה.
מאיר05.12.11
בתחנות שעולים בהם כאלה שהם לא משלהם, הם משכנעים את הנהג בכלל לא לעבור ולעצור.. כך שאני יכולה לחכות לאוטובוס בערב בקור.... ורק אחרי שעה להבין ששוב מישהו שם החליט שהוא לא יגיע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מושקית05.12.11
החרדים גנבים ופרזיטים....
משמש 06.12.11
115
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק03.12.11
114
אביטל כנראה לא תכנס לקרוא את התגובה שלך כי היא עסוקה מאד רק בדברים טובים. מדובר באישה יראת שמיים צנועה חכמה ואחת כזו שכולם מעריצים בגלל התכונות היקרות שלה. אני לא חושבת שאת צריכה להעלות הצעות לקיטרוגים שונים ומשונים. הכותבת רק העלתה מצוקה של כמה נשים ואני בדקתי היטב אם כתבה דבר כל שהוא נגד הצניעות ו
מכירה את הכותבת..01.12.11
113
לא כתבת שום דבר נגד ההלכה.. קווי המהדרין זו המצאה של עסקנים בלבד
אישה01.12.11
112
ועדת הרבנים "ובלכתך בדרך" לענייני הליכה נכונה מזהירה שהיות וחנות השמלות X ברחוב Y שמה בובות בויטרינה התנועה לגברים תעבור לצד השני של הכביש למשך השבוע. לנוחות הציבור סימנו את הדרכים המסוכנות המובילות לבאר שחת בסימון הזה: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ שבעה פרושין הן: ... פרוש קיזאי (רש"י: עושה
זהירות בדרכים30.11.11
איראן כבר כאן ומאיימת על כולנו , רבותי הקווי מהדרין ובשידרוג הפירסומי החדש והקליט" כהלכה" זאת ועוד אל תטעה כהלכה ודרבנן .אלא כן נכון דאויירייתא,, מביא לאלימות מילולית, לאלימות פיזית, ועוד יביא גם לרצח , די לכפייה על הזולת ,מי שרוצה ישגיח על עצמו ויכול גם לקנות משקפיים אטומים ושחורים, אבל
שלומי30.11.11
111
וכשאני אומרת כולנו זה אומר נשים, גברים אכפתיים, וכל אחד שקצת שכל בראשו. לכי חזק עם האמת שלך ואל תרפי. לא אמרת שום דבר שהוא לא בסדר!!!!!!! להפך!
תהילה30.11.11
110
מה דעתכם על אוטובוס משודרג שכל החלק האחורי הפוך מכיוון הנסיעה? כך תעלנה הנשים ותשבנה מלפנים. הגברים יעלו מאחור וישבו הפוך- לא אחרי אשה. ובא לציון גואל!
רונית30.11.11
109
כל אלו שמלהגים על קדושה וצניעות - קראו עשר פעמים את המשפט הנ"ל ותפנימו. אם נשים נפגעות מאיזו החמרה שהמצאתם, נמצאתם פוגמים ולא מתקנים.
מחשבה תחילה.30.11.11
108
יפה שמעלים את הנושא אנחנו באשדוד סובלים מזה כבר למעלה מעשר שנים עם קו85 פנימי שהוא מהדרין ו350 לבני ברק וגם לירושלים ואין פוצה פה נשים סובלות ושותקות כי מגיל 0 מלמדים שקול באישה ערוה אז אסור לדבר ואסור להתלונן נראה אם הגברים היו מסכימים שככה יעשו להם הם היו משתוללים כמו הסיקריקים אבל לנשים מותר לעשו
אשדודית30.11.11
לפי החוק את יכולה לשבת היכן שתרצי ואסור לאף אחד להעיר לך, אם מישהו מעיר אפשר להתלונן עליו!
אבי30.11.11
107
אני לא נוהג להגיב ככה אבל זה מציק שחכתם את המהדרין בכותל המקום הכי קדוש וזה לא אכפת לאף אנשי מהדרין אם רוצים יושבים ביחד מקדימה לפחות אל תהייו צבועים
מהצפון הרחוק30.11.11
106
מדובר במשהו חדש שלא שיערו אבותינו . מה שהיה טוב לפני 15 שנים ו-10 שנים ,טוב גם היום . אגב ,אם כבר החליטו על טירוף שנקרא קווי מהדרין למה לא שהגברים יישבו מאחורה והנשים יישבו מקדימה בחזית האוטובוס ? כך לפחות היו מראים כי הנשים הם חשובות בעיני הגברים ונותנים להם כבוד בכך שהם יושבים בקידמת האוטובוס
אבי30.11.11
105
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקווה שירדו לסוף דעתך29.11.11
104
כאחד שמשתמש קבוע בקווי מהדרין, ואני נשוי, ויש לי ילדים, כל הטענות צודקות, אך ישנה טעות אחת עקרונית בכל הכתבה ובכל התגובות והיא: הבעיה היא לא במהדרין, גם בקווי אגד האחרים ישנה בעיה של צפיפות, ולא משנה איפה נושיב את מי, ואיך נחלק את הילדים, כמעט תמיד ישנה בעיית צפיפות שאינה מועילה לאף אחד ואחת, אך לא
צ'אלמער טוב29.11.11
לא נראה לך הגיוני יותר עמדת התשלום מלפנים? הטענה כאן היא לא על הצפיפות. זה יש בכל מקום. רק שבקווי המהדרין הצפיפות היא תוספת מתסכלת. גם אם האוטובוס חצי ריק ויושבות מאחורה 10 נשים. זה מעצבן נורא! ואם הבעל יכול היה לשבת ליד אישתו הוא בוודאי היה גם עוזר לה עם ההקאות של הילדים ושלה...(בהריון)
עוד אחת30.11.11
מה הבעיה שגברים ישבו קדימה ונשים מאחור. ואם יש יותר נשים מגברים, יתפשו יותר מקום. העיקר לשמור הפרדה ולא חשוב כמה מקום יתפשו הנשים והילדים, שיתפשו יותר מקום, שידאגו שזה יהיה לפי המקום. שזה יהיה נתון לשינוי לפי מספר הנוסעים. אז לא תהיה כל בעיה בכך. אם אישה רואה שעולים יותר גברים, שתעבור יותר אחורה.
א. לוי30.11.11
וזו הראיה שאינך אישה ומעולם לא חויית היריון. לכי תמכרי את ההטפות שלך במוסד לחולי רוח.
חור בראש!!!30.11.11
ושלא לדבר שהם תמיד מביאים את האוטובוסים הישנים המלוכלכים והמקרטעים... עד כדי כך שלפעמים נתקעים ברמצע הדרך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי29.11.11
103
פעם בשבוע אני נוסעת בקווי מהדרין ולא שמעתי אף פעם שאמרו למישהי מאיזה דלת להכנס! ותמיד יש זוגות שיושבים ביחד!!!גם ילדים קטנים מצוים ב"עזרת גברים" !!! ואם היו מבקשים מנשים לשבת מקדימה-אולי היית רוצה לשבת מאחורה?ולמי שמפריעים ילדים- כדי שיסע במונית, בכל זאת אוטובוס-זה תחבורה ציבורית ואי אפשר לעסור על י
מוריה29.11.11
102
עליתי מקדימה לשלם לנהג.הייתי בהריון ועם תינוק בידיים . כמובן הצדיקים פתחו את הפה שלהם והכריזו שנשים מאחור,אבל מי התייחס אליהם בכלל?? שילמתי ועברתי הלאה.לא ירדתי ועברתי אחורה. על זה נאמר:שיקפצו לי!למה שהם לא יסובבו את הראש? אז,נשים יקרות-שימו פס ארוך!!צועקים עליכן-תתעלמו!או שהבעל יצעק עליהם חזרה...
גיגית29.11.11
אלו שנובחים הם חסידים שלא נוהגים לשבת ליד נשותיהם כלל, אז הם מקנאים ולא מסוגלים לראות זוג נורמלי שכן יכול. שיתפוצצו!!! תעלו מקדימה, תתנהלו איך שמסתדר לכן, ואם הם מגזימים והבעל לא בשטח- תענו!! אל תתביישו! הם אלו שצריכים להתבייש!! להתבייש במידות הרעות ובצרות העין שלהם.
אני30.11.11
101
ואני רוצה להוסיף שלעצעוק על אשה שיושבת עם בעלה באמצע האוטובוס ולקלל אותה זה הרבה הרבה יותר גרוע מלשבת לפניה.... ולעזור לאשה בהריון עם עגלה ותינוק זה לא חוסר צניעות אלא חסד ממש! יצא לי לסוע המון באוטובוסים עם תינוק ועגלה (ולפעמים גם בהריון) והיחידים שעזרו לי היו או נשים או גברים חילוניים הגברים החרדי
איילה29.11.11
100
וריגש אותי מאוד. השאלה היא למה סיפור כזה הוא כ"כ נדיר. הייתי בהיריון בחודשים מתקדמים, עליתי מאחור לאוטובוס עמוס וצפוף ונשאתי בדומייה תפילה שאשרוד.... לפתע הבחין בי יהודי מבוגר נשוא פנים עם זקן לבן ארוך, פראק, מה שתרצו... הוא קם מיד וקרא לי לשבת. במקומו. בחלק הגברי. וכשנבוכתי, הוא אמר לי בכבוד- אתן ק
אשמח שתפרסמו.29.11.11
99
תשאלו אותו מה דעתו על מהדרין... ותרמזו שזה קשה לאישה בהיריון... אם הוא יתעלם ויברבר על צניעות- תתרחקו ממנו כמו מאש!!! אתן צריכות בעל תומך וקשוב ומסייע, לא אחד כמו הגברים שנובחים מקדמת האוטובוס וגורמים ישירות לצער וסבל.
עצה זהב!29.11.11
בחור ששומר הלכה ומקפיד להקשיב לחכמים, הוא גאון וצדיק ויש לדבוק בו ולא לתת לו לברוח מכן. כמה דברי הבל נשמעים פה! בנות חכמות מחפשות תלמידי חכמים ששומעים לרבנים ולא לטיפשים שמחפשים נוחיות ולא אכפת להם מדברי חכמים ורבנים וגם לא אכפת להם למות ולסכן את החיים שלהם. תתביישו לכם
א. לוי30.11.11
את לא מתביישת?
משמש 30.11.11
98
כל מה שכתבת זה דברים נכונים , מעשים שבכל יום שכל אדם יכול לבדוק אותם ולאות במו עיניו צודקת ב 100% . הגברים זורקים את האישה והילדים לסוף האוטובוס כדי שיהיה להם שקט בנסיעה ויוכלו לפטפט עם חבריהם [ואני מרגיע אתכם שהם לא 'מדברים בלימוד'].
גבר חרדי שפוי29.11.11
אביטל את נועזת ויקרה. תמשיכי כמו שאת ואל תתפעלי מאף אחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מחזקת29.11.11
97
את צודקת וכותבת נפלא. מחזקת את ידייך ותמשיכי.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירונת29.11.11
96
חיכינו חיכינו..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסויה29.11.11
95
חז"ל אמרו כבר שאין ללכת אחרי אשה. מדוע האתר הזה נותן במה לטיעונים נגד הגמרא
בני30.11.11
מה הקשר בכלל לכתבה... לא בטוח שהבנת את דברי הגמרא...
אישה30.11.11
94
אני חייט במקצוע וכשאני יושב בסוף החלק הקדמי ורואה את הנשים עולות מקדימה ועוברות את כל מחלקת הגברים זה מזכיר לי תערוכת אופנה...
יובל המבולבל29.11.11
תראו איזה אנשים ישנם ואחר כך עוד זוקרים את הכל על הנשים. אוי אוי לנו
עקיבא25.12.11
93
מחכים לכתיבה נכונה בתוך הבלגן הזה
שלום27.12.11
92
באמת! איזה נשים נחיתיות! אני לא מרגישה ש"זורקים" אותי מאחורה. מי שמרגישה כך כנראה שבעלה לא יודע להתנהג... וכשהייתי בהריון ישבתי מקדימה ולא עזר כלום!!!
חסידה14.12.11
91
בס"ד כל מילה אני מאמץ בחום. צריך לבדוק היטב מי מגדולי הדור (לא רק האשכנזים) מחייב את ההפרדה הזו בכלל. וגם אם כן, מישהו שאל אותם כיצד להפעיל את המערך הזה, או שאולי כמה עסקנים חסרי רגש החליטו בשרירות לנהוג בנשים באוטובוס כמו שהם נוהגים (חלקם) באשה בבית? צניעות כן, ביזוי והשפלה לא!!!
שלמה15.05.12
90
אני מקפידה לא פחות מאף אחד אחר ומעריכה את הצינעות אבל משום מה גם לי מפריע שזורקים אותי מאחור
אישה הרה24.12.11
89
את כותבת מדהים, ציניקנית מוצלחת, אבל משום מה נוטף ארס מדברייך שמזכיר לי את דעות משפחתי שונאת החרדים
שיר18.12.11
בעייתך שיש לך משפחה כזאת אבל לנו מותר לדעת שיש ליקויים גם אצלנו שצריך לתקן במיוחד כאלה שלא הסכים איתם אף רב אבל משום מה מי שמעיז לצאת נגדם נקרא על ידך אנטישמי!! תתביישי לך מגיבה
עקיבא25.12.11
88
מרגישים שה מנהלים את האוטובוס וקובעים לכולם. אין לי מושג מה קורה בקווים האחרים אבל זנ מה שקורה באוטובוס שבו אני נוסעת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסעת שאין לה ברירה05.12.11
87
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית05.12.11
86
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כ05.12.11
85
תראו למה ההקצנה הזו מביאה אותנו!!! הציבור החרדי מושמץ בלי סוף בגלל ההבלים האלו. כל המגיבים נגד שיתביישו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טעם של פעם25.12.11
84
עברתי דרך וואלה ונכנסתי להציץ. זה טוווווואאאבבבב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפיר06.12.11
83
אבוי לאשה חלשת אופי מסכנה רגישה מלאה היא בדופי עזבי שטויות הפסיקי להתבכיין אל תדברי כל היום על בחילות את מי זה מענין? נכון יש בחילות לפעמים חלשים אבל למה הבכיות? למה להאשים? מקדימה? מאחור? זה לא משנה כל מקום יכול להיות מענה או מהנה אל תרגישי עלובה זקפי הכתפיים חייכי לחיים באהבה יאהבו אותך כפליים
יפית15.12.11
82
אם אתה גבר תוכל לאשר רק גברים... ואם את אישה תוכלי לאשר רק נשים...
אבי04.12.11
81
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המפרגנת02.12.11
80
וכימעת הלך מכות באוטובוס!!!!!!!!!!!! אבל איזה צחוקים הולך באוטובוסים!!!!!!!!!!!!!! יום אחד נסעתי לאיזה שהוא מקום וקמתי לאישה זזזקקננהה!!!!!!!!!!!! אני אומרת לה את יכולה לשבת!!! היא מתחילה ליצעוק עלי ואומרת לי מה ניראה לך שאני זזזזזזזזזזקקקקקקקקקקננננ והושיבה אותי בכח על הכיס
רחלי י02.12.11
79
אני חושבת שחלק מהקוראים לא הבינו את דבריך וזאת בעיה שלהם..
מישהי01.12.11
78
כולי רחמים עליך. ה' יעזור לך תראי למה גרמת הסתת כ"כ הרבה אנשים נגד ההלכה. מקווה שלא יהיה קיטרוג בשמים ושתזכי לעשות תשובה בקרוב ושנזכה לביאת משיח צדקינו אמן.
שפויה01.12.11
אני חושבת שזו מצווה גדולה להתחשב בנשות ישרל... שום דבר ממה שהציע לא נוגד את הצניעות..
טורטית01.12.11
בס"ד אתה כנראה מרובע מידי ולא מוכן להעמיק בכתבה... תסתכל היטב ותקלט שאין פה שום דבר שהוא נגד ההלכה!!
אור01.12.11
מישהי מוחה כאן גם על חילול ה' ואץ מדברת על קיטרוגים?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי03.12.11
77
להקשיב לתגובות כאלה בלי טיפת שכל והגיון, מבזים את המהדרין ואת דעת תורה, זה פשוט לא יאומן. שיעלו גברים מאחורה?! ואיך ישלמו לנהג?! הרי יצטרכו לעבור בין נשים וכל העניין שאסור לגבר לעבור בין שתי נשים זרות במיוחד. יש כאן תגובות של חילוניות ללא יראת ה' וזה בושה וחרפה כל ההצעות שלהן. את כל המרצ שכם תפנו
א. לוי01.12.11
צריך למצוא איזה פתרון... שום הלכה לא קבעה שנשנים ישבו מאחורה באוטובוס...
פנינה01.12.11
*הגו את הרעיון ואת הצורה...
ציפי01.12.11
76
אין לי מושג על מה הרעש אפשר לחשוב איזה סבל כולכן עוברות "מסכנות" גם אני אישה שעברה 2 הריונות קשים מאד!! (ירדתי כל פעם 7-8 קילו רק מההקאות) ואני לא חושבת שזה משנה אם יושבים מאחור או מלפנים הבחילות באות בכל מקרה. ולגבי הגברים שלא עוזרים עם העגלה או לא קמים לאשה בהריון או צועקים וכו' זה סתם השמצות תמיד
לאה30.11.11
אם את חושבת שאת צודקתף ומציאות חייך היא הנכונה והבלעדית, וכל השאר לגהינום או גאוותנים או מה שלא תרצי... הגאוותן היחיד כאן זאת את... ותתקני את עצמך... לא כל אישה כמוך... לא נסעת בכל האוטובוסים כל הזמן.. כל כך הרבה נשים כאן זועקות.. למה את חושבת שמישהי ממציאה משהו??? את לא נתקלת, והרבה נשים כן.. אז
לאה את גאוותנית30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזדהה עם הטור30.11.11
75
אני זוכרת את המריבות שלי עם האברכים באוטובוס... אלוקים כמה שנים שעברו מאז... נראה לי כמעט 14 שנה... הבן שלי כבר בן 13 וחצי. הייתי בהריון ולא יכולתי לשבת מאחורה בגלל בחילות נוראות. בעיר בה גרתי אז יצאו תקנות המבקשות מנשים לא לשבת בשלושת המושבים הראשונים כי אלו שמורים לאברכים שלא מעוניינים לשב
רפי אוזן30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריטה02.12.11
74
מעשה בבית המקדש, שלא הייתה שם עזרת גברים, ורק לשמחת בית השואה בבית שני היו עושין תיקון גדול. מעשה...
שימי30.11.11
73
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישיבה עם מחיצה10.12.11
72
למה להכליל, להתלהם, לקלל או לכעוס. כמו בכל דבר טוב יש גם רע. וצריך לתקן את הרע ולא להפוך את כל הטוב לרע. אני נוסע כל יום במהדרין, וגם אשתי והילדים נוסעים הרבה מאד, מאודי לא שמעתי את הטענה הזו. להיפך כולנו נהנים מנסיעה רגועה תקראו לזה גם צנועה ושקטה. אם ישנם כמה לא נורמליים משני הצדדים, הצועקים או
רוני04.12.11
אולי מגיבים בודדים בכמה תגובות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונית04.12.11
71
חוטא להלכה כל מי שטס במטוס... כי עדיין לא שמעתי על יציאה כזאת...
"חוטאים"02.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחחח03.12.11
70
יש תשובה של הגרש"ז אויערבך שמתיר לשבת ליד אשה באוטובוס אני בחור רווק ומפחד להביא ילדים לעולם כזה קיצוני החילונים זה לא אלטרנטיבה אלא לחפצים לרדת שאול תחתית הדתיים לאומים מרוב שעסוקים בלהחניף לחילונים ולהראות להם שהם לא כמו החרדים כבר הגיעו למצב שאסרו את המותר והתירו את האסור החרדים הגיעו להקצנה זה ה
הצילו עזרה 01.12.11
חסידות חב"ד, בהן צדקי מנסיון עם עבר דומה למה שאתה מתאר
דוד06.05.12
אבל אין לי איך לעזור לך :)
החפץ לדבר ה'02.12.11
חפשת מצאת , אבל רמז אל תסתכל בקנקן ,, חפש את היהודים שהכי שימרו מסורות עתיקות חפש את הרב שלהם בעיר מרכזית , אל תסתפק בביטול דחייה וסטיגמה , תתקרב ותתאהב .מניסיון! ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלטרנטיבה 04.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תפוח זהב04.12.11
69
לגברים יש 14 מקומות למשפחות עוד 8 (שגם שם בד"כ יושבות נשים) וכל השאר שזה בערך 25-30 מקומות זה לנשים אז לא לבלבל בשכל אני נוסע כל יום כמעת באוטובוסים המהדרין ברוב המקרים כשיש עומס אצל הגברים מורגש פי 5 ולגבי הנשים שעולות עם הרבה ילדים בהרבה מקרים זה פשוט בגלל שהבעל לא נמצא אבל מה לעשות יש גם בעלים ח
svs02.12.11
אני לא מכיר כזה דבר.. הגברים תמיד תופסים חצי או יותר מהמקומות.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פחחח02.12.11
68
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טובה01.12.11
67
צריך למצוא פתרון צנוע אחר....
אישה01.12.11
66
הלכה כתובה היא שאסור לגבר ללכת מאחורי אשה ואף לשבת מאחוריה. ב. טכנית, כל המקטע של העגלות הינו בחלק האחורי ואם הגברים יעלו מאחורה ,אז מה? הם ישמרו לכן על העגלות? כלומר: יחזיקו את ידית העגלה המתנדנדת בטלטולי הדרך?? ג.מה בעניין הרב קו? איך עובריםן איתו קדימה אל הנהג? גברים/נשים?
גיטי01.12.11
כמו באמריקה... שם הרי גם שומרים על ההלכה...
ציפי01.12.11
65
כמדומני שעל הר' שלמה זלמן אויערבאך מספרים שכשאשה התיישבה לידו הוא לא קם מיד אלא חיכה עוד כמה זמן ואז קם כדי לא לביישה. חבל על דאבדין ולא משתכחין.. "ומסופקני אם יבוא הדבר פעם אחת על מכונו בדור הזה שגברה הקנאה ויראים יותר מן המנהגים כמפני גופי תורה"
שלום30.11.11
64
אם כל הבעיה היא צפיפות ונגרם צער רב, אז הכתובת שלכם היא חברת האוטובוסים ולבקש יותר אוטובוסים שיסעו יחד במקום שיש הרבה נוסעים, שישלחו אוטובוס אחד לגברים ואוטובוס אחד לנשים. מה הבעיה?! אם כל כך צפוץ וקשה, משלמים כסף כדי שיהיה לנו נח ולא צפוף. על זה תחמו ותזעקו ותפגינו ותצעקו, שרוצים יותר אוטובוסים
א. לוי30.11.11
אבל כאשר אני רוצה נוסע עם אישתיאחותיאימיוכו' מה אני אמור להיפרד מהם כמו שנפרדו לפני שעלו לקרונו בגרמניה
דודי30.11.11
63
קצת מילים גבוהות בלי קשר אבל התוכן צודק מסכים איתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל30.11.11
62
אביטל, רק תמשיכי. מקומות שמורים לך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
GUY04.12.11
61
סתם נכנסתי לאתר שלכם דרך וואלה ושמחתי לגלות כתיבה אינטליגטית מאד שלא מחפה על דבר.. תמשיכו כך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אורח04.12.11
60
מקרים של זלזול מחפיר בנשים כולל אותי בגלל שישבתי קדימה -ביזו אותי לעיני כל ,פשוט גועל נפש.
נועל´ה01.12.11
59
נראה לי שכל הנשים בעד לשבת מקדימה אך הגברים לא, ומכיוון שהם אלו הקובעים את הלכות הצניעות, עלינו לסבול...
אמא צנועה לילדי30.11.11
על חשבון הנשים
ציפי01.12.11
58
השלב הבא - אוטובוס גברים ואוטובוס נשים. השלב שאחר כך (רעיון מעולה לקבלנים): כיוון שכשבני זוג חיים באותה דירה עלולים לקרות דברים איומים ונוראים הפוגעים בעקרונות הצניעות. לכן כל זוג שמתחתן לא יוכל להגיע לחופה אלא אם כן יוכיח שאחרי החתונה יגורו בשתי דירות נפרדות. הדבר יעזור רבות לבעיות קשות של צני
לאה30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא יהיה לזה סוף30.11.11
57
רוצה קווי מהדרין? שכור לך הסעה פרטית, ושם אפילו דחוף ת'נשים במזוודות סגורות ובפלומבה של הועדה המיוחדת לענייני פלומבות על מזוודות סגורות שיש בהן חפצים מסוכים - אל תוך לתא המטען אם זה מה שיגרום לך נחת. אולי אולי בדגם שמופיע פה ושם בארצות הברית, של טור כך וטור כך. עסקנים שלא מסוגלים להתמודד עם מ
אלישיר30.11.11
56
אני ואחי ישבנו מאחורה ביחד באוטובוס מרחובות לבני ברק ונעצו בנו עיניים כאילו אנחנו חוטאים גדולים. זכותינו לשבת ביחד!!
חמודית30.11.11
55
תמשיכי לכתוב ולכתוב ולכתוב...
יערה30.11.11
54
והייתם קדושים. והיה מחנך קדוש. תסלחי לי, אבל את מדברת כמו אלה שזועקים בעד שירת נשים בפרהסיה. נגד מי אתם יוצאים? חשבתם מה רצון השם? האם אתם יודעים איפה נמצאת השכינה? למה תמיד אתם נגד כל דבר שמוסיף קדושה? אני אישה, וברור לי שזה לא נגדי, אלא בעד הקב"ה. אז בבקשה. קצת לחשוב לפני שמתקיפים.
אישה שכואב לה 30.11.11
נגד אלה שלא חושבים יותר לעומק. יש הרבה דרכים חילופיות ופחות מתסכלות, כמו טור גברים טור נשים וכך הילדים יהיו בסביבת שני ההורים. רעיון נוסף, שהגברים ישבו מאחור כי לנשים פחות נעים לשבת שם (קרא את התאור בכתבה) וההצעה האמיתית והכי מוחצת היא לעשות מחאה אמיתית נגד קווי אגד, אשר דוחסים בלי סוף אנשים לתוך
חוני30.11.11
53
במשך 50 שנה אני נוסע יום יום מבית וגן למרכז העיר באוטובוס מעורב ולא התקלקלתי, להיפך, ידעתי ועוד הרבה צדיקים יודעים עד היום, איך לא לנגוע באשה, או לא לשבת ליד אשה, ואם אשה מתיישבת לידך אז גם לא קרה כלום, שום שערה מראשינו לא נפלה עד כה, כל נושא המהדרין זה ללוחמים מלחמת קודש בגלוי, אבל בסתר עוברים על כ
חרדי ירושלמי30.11.11
52
לרדת- לעלות מאחורה- להכנס... מה זה בדיוק, חדר כושר??
עצמונית.29.11.11
שיעשו קצת הגברים...
תיקי02.12.11
51
אין זו הדרך לדחוס את הנשים באגף האחורי ולהתייחס אליהם בצורה כזאת
עדיאל29.11.11
50
מה התמימות הזו? נשים מאחורה ולא מקדימה כדי שגברים לא יסתכלו בהם נסיעה שלימה הנשים מול המבט של הגבר ואתן מצפות שלא יהיו גברים שייכשלו באיסור הסתכלות? ולגבי הצניעות זו תמימות יותר גדולה כי הרבה נשים חרדיות לבושות לא איי איי פאות וכו׳
יאיר29.11.11
לאף גבר "נכבד" ונפוח כמוך אין היתר וזכות לגרום לאישה סבל וכאב ממשיים במסווה של קדושה. אינך יודע מה לעשות עם מבטים? לך עם רטייה על העיניים! לא משנה כשאישה יושבת מקדימה אתה לא רואה את המבט שלך.....
גועל....29.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שקר, יאיר!29.11.11
לא יראה את המבט שלהן!!!! הצידקנות המעושה והמגעילה בה אנשים כמוך יורדים לחיי חלשים מהם רק כדי להרוויח נוחות פשוט מזעזעת. אישה אומרת לך דברים ברורים על סבל פיזי ואתה ממשיך לברבר? אתה ברברי וחסר לב. פרסמו, אנשים כמוהו צריכים לדעת מה חושבים עליהם!
ליכלכת!!!!29.11.11
ההפך, המגיב מכיר בחולשתו האנושית כבנאדם בעל יצרים ומודה שקיים כיום קושי גדול בשמירת העיניים. לנשים אין בעיה כזאת, הן פשוט יותר צדיקות ורוחניות מהגברים, ואי להן נסיון כמו שלגברים יש. לכן מאוד הגיוני שנשים תשבנה מאחור. זה לא בזיון, להפך!
ונוס30.11.11
בזה אתה מכיר ומודה. אז למה הנשים צריכות לסבול? אתם בעייתיים, אתם תטפלו בזה! לא על חשבוני!!!! אם כבר מדברים על חולשה אנושית, אז לנשים יש גם חולשה, חולשה פיזית קשה מנשוא שאינה מאפשרת נסיעה מעל מנוע בתקופת היריון. אבל הנשים הרבה יותר אנושיות ממכם. הן לא דורשות ממכם להפוך עולמות בשביל שהן תשרודנה. אז למ
ליכלכת גם!30.11.11
די לתלונות יש לשמור על הצניעות ולציית לרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה המתמיד30.11.11
זה כל מה שאתם יודעים ומסוגלים לו. להמציא ולדרוש מאחרים. אם אתה מתמיד, מה אתה עושה כאן? לך, ציית לרבנים ותלמד קצת תורה.
פחחחחחחחחח30.11.11
49
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רונית04.12.11
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טור יפה ונכון04.12.11
47
שנים אף אחד לא הבין שישנה איזושהיא בעיה בישיבה של גברים ונשים באותו מפלס, זה היה כמו ללכת ברחוב,למה לעורר יצרים רדומים????? למהה??
רז בן מנחם02.12.11
46
לקו מהדרין אני יכולה לעלות ללא כל חשש שגבר יחליט לשבת לידי. בתור בחורה צעירה זה מונע הצקות בלתי רצויות. כמו שאני ראיתי ברוב המקרים הילדים מתחלקים בצורה הוגנת או (וזה הכי נפוץ) הזוג יושב ביחד התינוק איתם והילדים הגדולים ספסל לפניהם וכדומה. בנוסף לא נתקלתי בהערות כלפי נשים כמו שמתואר בכתבה
צעירה 30.11.11
צעירה.. תתבגרי קצת.. ותדברי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מסכימה איתך30.11.11
גם בתור צעירה יש לי זכות דיבור אני חושבת שהנשים פה מדי מגזימות עם סיפורי ההריונות שלהן באמת תתבגרנה קצת זה לא אוטובוסים מימי האנגלים אין הבדל בין ההתחלה והסוף (לא, אין.) עושה רושם שאתם רוצות שכל העולם ישתחוה לכן כי אתן בהריון זה נראה ילדותי ומפונק אשה בהריון היא לא חולה ולא נכה או עוורת!
צעירה30.11.11
בס"ד אבל היא בהחלט צריכה קצת התחשבות. תהיי בהריון ואולי רק אז תדעי מה זה
אור01.12.11
45
גברים נכבדים: דמיינו את רעייתכם היקרה עם בטן ושולחים אותה לשבת מאחורה. רק המושב שעל הגלגל (החם) פנוי. עופו בדמיונכם שנה אחת קדימה והנה היא עם בטן ועם תינוק. האם לא תדרשו קווי מהדרין עם מושבים לנשים מקדימה?! באשר לי, שרק ינסו לומר לי לעבור לאחור...חבל על הזמן...
יידל30.11.11
44
חושבים לעשות "מצוה" שבין אדם למקום ועושים עברות שבין אדם לחברו (פגיעה בנשים) ויום הכיפורים אינו מכפר. מטומטמים עם זקן ופיאות.
שחור כתום30.11.11
43
לפי שאני למדתי, "מהדרין" זה כינוי לאנשים שמרצונם האישי (!) החליטו להדר במצוות מסוימות להחמיר עליהם יותר וכו', אבל לכפות על אנשים להיות מהדרים במצוות??? מכעולם לא נשמע כדבר הזה! מי שרוצה להדר תבוא עליו ברכה, אבל לכפות על הזולת זה משהו חדש ומודרני, שרק בדור שלנו, דור התפנוקים, אנשים אין להם כוח לעבוד
מקורי30.11.11
לבזות את דעת תורה ואת המהדרין ובד"צ רק אחת חילונית בלי שכל וללא יראת ה' מסוגלת לבוא ולהגיד דברי הבל כאלה. תתביישי לך טיפשה!
א. לוי01.12.11
מה הקשר זה דינא דגמרא ילך אחורי אריה לא אחרי אישה ואתה מדבר כמו חילוני
4112230.11.11
אני לא צריכה לשבת במקום שלא נוח לי כי אתה רוצה להדר. להדר זה רק על חשבונך.
הבנת???30.11.11
42
פשוט מתעלמת, אני נכנסת פנימה, לא מעיפה מבט על אף אחד. ולכל מי שאומרים לה אם היא יכולה לעבור פנימה, אני מציעה להם להראות את השלט של אגד שכתוב שהטרדה בענין מקום ישיבה, נחשבת עבירה פלילי. מנסיון, זה עובד. פשוט תתעלמו!!!
אני30.11.11
41
ויעשו מעשה??? תעלו קבוצה של בנות ותשבו בחלק הקדמי. תפגינו.
חסיד מיוחד 30.11.11
40
יש גם לנו כמגזר דברים שצריך לתקן ושמים לב שאת חרדית שמדברת מכאב כל מיש חושב אחרת ראוי שיתברך בעוד קצת בינה. אשרייך ותמשיכי. אישתי ואני מחכים לעוד
עקיבא25.12.11
39
ולפעמים אין ברירה רק לנסוע בקווי המהדרין. מישהו שם צריך להתנרמל ולזכור שבעטלם הזה לא חיים רק הם
סברס08.12.11
38
אביטל מדהימה!!! את פשוט מושלמת וראויה בכל קנה מידה וזה לא באופן מפליא משתקף בכתיבה שלך... מחזקת את ידייך ומודה לאלוקים על הזכות להכיר אותך... הדילמה שהעלית היא חשובה מאין כמוה ומי יתן שדברייך הנבונים והמנומקים יפלו על אוזניים או עיניים מתאימות... אביגיל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זכיתי להכיר04.12.11
37
לא רק אשה בהריון נמצאת בסיכון, אלא לפי דברי הגמ' כל 24 חודש אחרי הלידה היא בגדר של איברים מפורקים, מה שיקרה אם הנשים תשבנה מקדימה, הנהג פשוט יאבד את העשתונות מרוב הדיבורים שלהן וצעקות של הילדים, לדעתי בעל נורמלי צריך לקחת את רוב ככל הילדים, או לכל הפחות רובא דמינכר, אליו, ולתת לאשתו קצת מרגוע ומנוחה
העילוי01.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריטה01.12.11
36
על כל התגובות המתריסות הללו נאמר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו"
אני01.12.11
35
הציבור החרדי נהנה עד מוות להשמיץ את עצמו, כן, הוא מת על זה!!! תרתי משמע. לירות לעצמכם ברגליים, חבורת חסידים שוטים, בלי טיפת השכלה... יש לכם כאן הלכה ועוד דברים יפים שהצלחתם ליזום. ואתם הורסים הכל... במקום לחזק. מה לעשות, רק פרובוקציות זה האוכל שלכם... תיהנו ותתפוצצו.
דל"י01.12.11
בס"ד רק טענה אמיתית שנובעת באמת מתוך כאב של בחורה שחווה את זה על בשרה. אני לא חושבת שלגבר יש זכות לשפוט זאת
אור01.12.11
האנשים האלה חושבים רק על עצמם וכל דבר שלא נראה להם (במקרה הנל' זה נוחות)הם יוצאים נגדו "בשם ההלכה",נפשי קצה כבר בכל אותם אנשים שחוץ מלהשניא את עצמם ולגרום לחילול ה' לא מועילים לאף אחד במדינה הזאת.
שבלול בצנצנת01.12.11
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישר כח30.11.11
33
אתם יודעים, גם אני חשבתי בהתחלה: מה רע באוטובוס ציבורי נפרד?? חשבתי על זה והבנתי שאם אני צריך להתמודד עם שמירת העיניים, זה ענין שלי בלבד. אני לא אמור להטיל זאת על אחרים או לשנות סדרי עולם. קל מאד לפתור בעיות בכך שמאשימים את השני. הקב"ה אומר "בראתי יצר הרע - בראתי לו תורה תבלין. למי שקשה בתחבורה ציב
ירון30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תיקי30.11.11
32
http://www.mynet.co.il
מהדרין30.11.11
שימו לב שיש רווח בלינק, כאן: L -4154800
ליבי30.11.11
31
כשמגיע אןטובוס קופצים כל הצדיקים ודוחפים את הנשים זה בסדר אבל באוטובוס הם נזכרים שצריך לשמור על הצניעות...
מיכל30.11.11
30
עולים ומשתוללים באוטובוסים כל יום זכותי לשבת ליד אישתי מי שלא טוב לו שיקפוץ ואם למישהו זה מביא הירהורים שילך לכפר שאול
דודי30.11.11
29
איכ'ס
דוס30.11.11
28
ויעשו מעשה??? תעלו קבוצה של בנות ותשבו בחלק הקדמי. תפגינו.
חסיד מיוחד 30.11.11
לכן יש הפרדה וזה כל העניין, איזה עצות יש לכם שלא קשורות להלכה. הרי כל ההפרדה כדי למנוע מהגבר לעבור בין שתי נשים שזה מסכן את חייו לפי תורת הסוד. אז די עם עצות אחיתופל
א. 30.11.11
27
וזה לא הכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומית29.11.11
26
צאו להפגנות ותראו לעסקנים את מקומם = פחי האשפה
ציבור יקר01.12.11
התהפכו היוצרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריטה02.12.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סורי02.12.11
25
הערבים שכביכול מקפידים על צניעות יתרה הפרדה רעלות וכד' ידועים כשטופי זימה,עשרה קבין זימה ירדו לעולם תשעה לקחו הערבים, מי שיבדוק טוב מי עומד מאחורי ההקצנות והמודעות רחוב אם זה נגד האוטובוסים, נגד הפאות נוכריות או נגד חנויות בגדי נשים וכו' יגלה מהר מאד שהם אלו שלקחו את הקב זימה האחד שנשאר לעולם
תניא30.11.11
"הצניעות" במושגים החרדיים לא נבראה מעולם. אנשים המציאו אותה... ועכשיו יש לי משהו חריף לומר, על כל הענין הזה: חבל שאי אפשר להוכיח סטטיסטית את הקביעה הבאה, אבל אין לי כל ספק, שיוזמי המהדרין, וכן הצעקנים באוטובוסים המשגיחים מטעם עצמם, לא טעמו את טעם האהבה כבר הרבה מאד זמן, ואולי אף פעם לא.
יעקב30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אכן04.12.11
24
אז איפה השכל והחכמה?! הרי האיסור הוא לגבר לעבור בין שתי נשים. אז אם נשים ישבו קדימה, גבר יעבור בין שתי נשים כדי לעבור לאחור. ואמרנו שאסור לגבר לעבור בין שתי נשים שהוא מסתכן במוות. והטעם הוא מתורת הסוד ולכן ההפרדה בין גברים לנשים. בנות, עוד מעט תהיה לנו גאולה ולא תהיה הפרדה בין גברים לנשים וגם לא
א. לוי30.11.11
הם לא יעברו בין נשים חוץ מזה שאין שום איסור הלכתי לעבור בין שתי נשים זו רק מידת חסידות שהגמ' מביאה שעל ידי כך יכול לבוא לידי שכחה חסידות אדם יכול לעשות לעצמו אך לא לכפות אותה גם על אחרים, חסידות אמיתית היא קודם כל לא לפגוע בזולת.
דודי30.11.11
לכן יש הפרדה כי יש איסור לגבר לעבור בין שתי נשים זה מסכן את חייו. תקשיבו לרבנים ותפסיקו כל אחד לעשות עצות והלכה לעצמו, זה מתאים לרפורמים לא ליהודים.
א. 30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איפה השכל שלך??30.11.11
23
כל אחד יושב איפה שהוא רוצה.... ואני רואה את זה מידי יום באוטובוסים של בני ברק ירושלים ואלעד!!!
אביגיל29.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צפונית29.11.11
22
כן, כן. יש לנו קוי מהדרין וסלולריים מהדרין. ובקרוב גם למהדרין מן המהדרין. קראו כיצד. פרק א' ------ זה התחיל ביום רגיל בהחלט, כאשר נח שוורצברדרוביץ עלה לאוטובוס 402 כדי לבדוק שאיש אינו עובר על כללי ההפרדה. תחילה הוא היה מרוצה. הגברים ישבו בקידמת האוטובוס, והנשים מאחור. אמנם עלה חרדי אח
מיימוני30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי30.11.11
21
אתם רוצים קווי מהדרין? שהגברים ישבו מאחור!!!!!!!! חייבים לשים לזה סוף!!!!!!!!!!!!!! הנשים לא צריכות לסבול בגלל השגעונות שלכם!
צניעות30.11.11
20
המהדרין, ברצוני לספר שחצי מנסיעותי הינן בעמידה (בקווים שאין נהוג בהם שיטת המהדרין הנפלאה) עקב הקפדתי על ההלכה לא לשבת ליד אשה, לצידה או מאחוריה. וכבר ארע פעמים רבות שלאחר שנתיישבתי סוף סוף התיישבה אשה (לעיתים אף חרדית) בספסל לפני ונאלצתי לקום עקב כך. לעיתים עם שקיות כבדות ביד. ואף הנסיעה עצמה מלאת פ
משמש 30.11.11
נשמע כמו אוי אוי אוי.... הנסיעה שלו מלאת פחד שמא יצטרך לקום... אוי אוי אוי.... עם שקיות כבדות ביד- אוי אוי אוי.... למה, אתה איזו נמושה? גבר חלשלוש? תמיד הגברים מתפארים שהם חזקים, מלאי כוח.... מה יש, לא מסוגל לקום בפני אישה שקשה לה באמת? אוי אוי אוי..... על מה יהום הסער הגדול? קרא שוב את הכתבה. אבל ע
משמש רקוב.30.11.11
אתה יותר מידי כעוס.
משמש 30.11.11
שזה מאוד לא נעים כשאת מתיישבת באוטובוס והאדם שיושב מולך קם במהירות ומליט את מבטו. זה גורם לי להרגיש כמו גוש טומאה שמסתובב באוטובוס במטרה להחטיא את יושביו הצדיקים. ואני לא - אני בן אדם כמוך. זה פשוט לא מנומס ומעליב. דרך ארץ קדמה לתורה, ובמקרה הזה זו אפילו לא תורה אלא הוראה קיצונית של רבנים מסוימים שא
יעל30.11.11
לשבת מולי, את צודקת. אך זה שאני קם בגללך זה חוסר התחשבות מצידך. לא שום דבר אחר.... את מצפה מבן אדם שייכשל בגלל שאולי מישהו יפגע ממנו?
משמש 30.11.11
19
ממש לא ברור למה אישה רוצה להידחף דווקא בין גברים, זה לא חולני?! לא ראיתי אישה שפויה כזו שרוצה באוטובוס שידחפו אותה גברים בכל כיוון כפי שקורה באוטובוסים מעורבים ועוד אצל החילונים קורים דברים גרועים יותר לנשים ויש עדויות רבות לכך, על מעשים רעים מאד. ההפרדה מגינה על חיי גברים וזה מתורת הסוד ולאו דווק
א. לוי30.11.11
הראשון שהקהיל את ישראל מעורב וראה שהגברים מתים, היה משה רבנו ע"ה בפרשת ויקהל זוהר. ואז בקש מהגברים לבוא בנפרד. במדרש רות זוהר ש' כתוב כך:- 'העובר בין שתי נשים אם הן בנדותן (לא אם אשתו אחת מהן או אימו), נעשה חולה, נכפה, ולא תזוז מגופו אם לא יעשו לו איזה רפואה. (דיבוק רוח רעה יכולה להכנס בו, כי האשה
א. לוי30.11.11
להביא את כל המקורות בכל דבר וענין. קרא היטב את הכתבה שוב ותבין, נשים לא מחפשות להדחק בין הגברים, אבל צריך לחפש פתרון יותר מוצלח. אולי לעשות איזה משאל ולשמוע על רעיונות יותר טובים? אני למשל מציע כמו הכותבת, שהגברים ישבו מאחור והנשים מקדימה זה נראה לי יותר סביר במיוחד אם תקרא את המאמר שוב ואת התאור של
חוני30.11.11
איפה השכל שלכן? אפשר לבקש יותר נוחיות שאם יש יותר נשים וילדים מגברים, אז השטח שינתן להם מאחור יהיה גדול יותר, אבל אי אפשר לשים נשים קדימה, כי הגברים יעברו בין שתי נשים וזה יותר גרוע. הרעיונות שלכם טיפשיים וכיף לשבת מאחורה וגברים קדימה. זה מונע הרבה רע ומוות. מה אתם מחפשים נוחיות, כאילו הגענו לעול
א. לוי30.11.11
ויש עוד פתרון. נשים לימין, גברים לשמאל, או להיפך. ככה לא תשב ליד אשה, לא תשב מאחורי אשה, ולא תעבור בין נשים, ר"ל.
ענבים30.11.11
כתבת לעניין!
דליה30.11.11
גברים ונשים. שם כתוב שבחטא העגל מלאך המוות היה היכן שיש נשים כיוון שהגברים עושו שם דברים אסורים.לכן משה קודם כל הפריד את הגברים שלא יחטאו ואז יכל לתקן. המקור הזה שמרבים לצטטו מוכיח עד כמה אפשר לסמוך בהלכה על מצטטי מקור זה כמקור להפרדה!
יוני30.11.11
זה לא הלכה נקודה זה חסידות וחסידות לא אמורה לבוא על חשבון הזולת מי שרוצה להתחסד זו זכותו אך בתנאי שלא יפגע בחבירו דעתך באה מפני שהתבלבלת מי פוסק הלכה, הלכה פוסקים הרבנים ולא עסקנים בעלי אינטרס שעושים מרבותינו חוכה וטלולה, הבנת.
דודי30.11.11
כמו לנו חולה נפש , חדשים מקרוב באו , את הסדרי הצניעות שלך ושל עדת חסידך תפטור עם עצמך באופן אישית פרטי את המרחב הציבורי תניח לעזאזל .
raz200030.11.11
וממש לא רוצה להידחף אליהם!!!! אמרו לך אלף פעם, לאישה שפוייה יש אינסטינקט הישרדות להירתע ממגע של גבר זר, אז תפסיקי לנסות להציג את כולנו כמטומטמות וכרודפות גברים. הטבע הוא ההיפך. האדם נברא כשהגבר מחפש את האישה! לא להיפך!!! וכל הכתבה הנ"ל אינה קשטרה למה שאת מקשקשת, היא מביאה דברים של טעם על כך שאין לאף
תנו לי לענות לה30.11.11
אז למה יש פה נשים שלא רוצות הפרדה בין גברים לנשים במיוחד הכותבת של המאמר?! תהיו יותר ברורים חברים וחברות. הרבנים הם חכמים ופוסקים לפי הכתוב בתורה ולא ממציאים מהראש שום דבר. יש להקשיב להם למי שחפץ חיים. כי ההלכה שומרת על העם היהודי בעולם השקר הזה שזה עולמו של הסטרא אחרא ס"מ ובת זוגתו הנחש שמטרתם
א. לוי30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אולי תקראי שוב30.11.11
18
את הדברים לגדולי ישראל וזעקי את זעקת כולנו. אנחנו לא צריכות לשלם מחיר כ"כ כבד על גחמות של מטורפים. עצרי את ההשפלה, גרימת הסבל והצער. אנא!!!!!!!!!!!!!!
אישה 29.11.11
17
זה לא טוב לאפחד.
אריאל2329.11.11
16
כתוב במקורותינו שבבית המקדש תקנו חכמים שתהיה עזרה מיוחדת לנשים בזמן שמחת בית השואבה. כידוע בבית המקדש גם נשים נכנסו להקריב קרבנות, כאשר בשאר ימות השנה לא בוצעה שום הפרדה אפילו שהמקום היה שוקק והומה תמיד, מדוע? מכיוון שגם חכמים הבינו שיש מקומות בהם הדבר מיותר, ושנזקו גדול מתועלתו. לצערינו כשמתבוננ
דוד אמסלם29.11.11
*טבריה. מה בדיוק הלך שם?
ונוס29.11.11
אם הבנתי נכון..
אני29.11.11
זה משחק מילים - הוא "הרב ורנר" והשני היה "חכם..." מה שלא היה שמו.
צפור דרור30.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה29.11.11
15
כשאני ב"ה לפני ואני צריכה לעלות לשלם ולרדת ולעלות מהדלת האחורית אני מרגישה שפיכות דמים אני מסכימה לא לשבת ליד בעלי אבל על זה אין ! ! ! ואני חרדית אדוקה אבל אם זה על חשבון.... ויש סיפורים ...נבקש שעסקונה החרדית תטפל בעניו ומהר
חרדית מב"ב29.11.11
14
עברתי בהיריון סבל בל יתואר. איני מוחלת. לכן גם אף יו"כ לא יכפר להם. החרדים כל הזמן מקשקשים על זה שאצלם האישה היא מכובדת ביותר. אז למה המציאות מוכיחה ההיפך? בחור בן 14 פותח את הפה על אישה בהיריון! איני מוחלת לא על הסבל, לא על ההשפלה, לא על כך שהפכתם לי כל יציאה מהבית לחוויה קשה ולא נעימה....
יש דין ויש דיין29.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מזועזעת29.11.11
13
שטויות במיץ עגבניות. בתור אחת שנוסעת קבוע בקווי מהדרין אני יכולה להעיד שאין כל פסול לשבת מאחורה וממילא הנשים עולות שם בגלל העגלה של התינוק. לפעמים הגברים נדחסים ולפעמים הנשים ובד"כ לכולם יש מקום והכל בסדר וחוץ מזה שבגהנום יהיה לך יותר צפוף...
לאה29.11.11
אולי בקו שלך לא נורא, אבל בקווים אחרים כן, אני נוסע ומזדהה. וגהינום??? מי שם אותך??? נאמר בכתבה משהו נגד הצניעות? תתביישי! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קורא29.11.11
12
עיקר יצירת קווי המהדרין היתה בשביל להפריד בין הגברים החרדים לבין הנשים החילוניות שאינן לבושות בצניעות, אלא שכיון שאי אפשר להפריד בין אשה לאשה, החילו את ההפרדה בצורה גורפת על כלל הנשים..
דניאל29.11.11
11
מחזקת את ידייך "אחותנו היי לאלפי רבבה" גברים מאחור- זה אפשרי בהחלט ! ! ! צד הדלת אנו מסודרים ובצד ממול אני מוכנה לממן דיקטים על ספסל ממול הדלת האחורית שכן שח"ו גבר לא יישב מאחורי אישה.. זו הלכה ויש פתרון...יבואו על ברכה כל המקדמים את הענין
חרדית חזקה29.11.11
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוסעת קבועה29.11.11
9
התר לשבת גברים ונשים בעירבוביה ? עם חז"ל היו פה אני גם משאר שהיה גם אוטובוס לנשים ואוטובוס לגברים אחד וורוד אחד כחול אגב חח אולי זה רעיון טוב ?! סיקריקים צאו להפגין ! מהיום אוטובוסים נפרדים אגב אני ממש לא בעד שאנשים לא מתחשבים בנשים שיושבות מאחורה וכותבת הכתבה תעשי סיבוב בחוץ ותראי הרבה אברכים שע
א.ב29.11.11
כל גדולי ישראל בכל הדורות נסעו ברכבות ובעגות עמוסות אנשים לעייפה!!!! גברים ונשים!!! אתם ממציאי איסורים. והרי לך ההוכחה, אם הייתה כאן רק קדושה לא היו משלחים את הנשים לאחור ללא בדל של מחשבה על מצבן הפיזי.
ג.ד.29.11.11
8
ואז נשים עוברות בין הגברים והרי אסור שאישה תעבור בין גברים? אבל את מי זה מעניין? רק לצעוק הם יודעים!
אשדודי29.11.11
7
עלי והצליחי, אביטל היקרה
אחת מב"ב29.11.11
6
הם בודאי לא הפתרון המושלם, אבל אין פתרון כזה. ובדורנו הדרדרי (כמו שהרב שלי אומר) הרי שזה המעט שאנו יכולים לעשות. ואין שום דבר רע בלשבת מאחור, לדעתי זה קול. ולגבי האנשים המעירים, צריך לדעת שגם על צניעות צריך לדבר בתניעות. וד"ל.
ונוס29.11.11
5
לכי תחיי עם הגויים אין בעיה בלשבת מאחורה
שששגכש29.11.11
אף אחד לא מחייב אותך להעליב אנשים שלא נשמעים לקפריזות של משועממים שמומחיותם החתמת רבנים , אף אחד לא מחייב אותך להכות אנשים שלא מצייתים לאיסורים חדשים שאין להם מקור בהלכה , אף אחד לא מחייב אותך לזלזל בשר התורה מרן ר' משה פיינשטיין שכתב בדיוק על זה שו"ת בסיפרו שאין שום בעייה הילכתית לנסוע
פיני30.11.11
אני מכיר את אשתי וכמה היא סבלה. אם ניתן להקל עליהן אז למה לא? שים מחיצה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים29.11.11
4
האיום של שמחת בית השואבה, שואלת הגמ' בסוכה איך זה מותר והרי מבנה המקדש ע"פ נבואה והנבואה דורשת שיהיה מעורב? עונה הגמ' שמיד במוצאי החג היו מורידים את המחיצות וחזר להיות מעורב. מי לא מכיר את הגמ' הזאת. על מי עובדים אלו שדורשים מחיצה! חז"ל למדו אותנו ש"בל תוסיף" גרוע מ"בל תגרע" - כל השואות היו בגלל בל
יוני29.11.11
3
חוץ מיזה בירושלים אגד פשוט מפסיד כל מי שעולה מאחורה או שלא משלמת או משלמת באוטובוס הבא סתם קטע פעם היתי בקו 49א מופרד ועלה ערבי בדלת הראשונה והיתישב בעמצע הבנות וכולם בהו בו והולא הבין מה עובר?חחחחחחח חחחחחחחחחח
שושו29.11.11
2
רק טמטום של חילונים ששונאים חרדים
משעשגכש29.11.11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיטל29.11.11
קודם כל זה משפיל לשבת מאחורה. ועוד, שם נמצא המנוע והנוסעים שם ממש סובלים מהרעש והטלטולים.
חסיד מיוחד 30.11.11
ת ברגל ולא לעלות על אוטובוס מהדרין!!!! תמיד שאני עולה אני מרגישה איזה נזירה! גועל נפששש!!!! (ואני נראית בחורת חרדית לכל דבר)
סחבק30.11.11
1
הגברים שמעיזים לנהום (ח"ו לדבר בכבוד... ועוד עם אישה.. אוי גוועלד) לאישה הריונית שמתיישבת בספסל הרביעי כי קשה לה מעידים כאלף עדים שהם סתם מרושעים ותו לא.
אחת העם29.11.11
אולי גם יעניין אותך
תרבות

הציצו: 7 פעילויות מרתקות לאיחוד המשפחה בערב לביבות 

טובה אור | 04.12.23
ש

תתפנקו

מופעי תרבות ברמות שלא הכרתם

כיכר בשיתוף עיריית ירושלים | מקודם
ש

נקבצו ובאו

בבין הזמנים הזה נופשים בירושלים

כיכר בשיתוף עיריית ירושלים | מקודם
ש

נותרו מקומות בודדים

אלפי משתתפים ביום הראשון של מופעי ׳בין הזמנים 4׳ של חבורת תריג

כיכר בשיתוף חבורת תריג | מקודם
ש

מהרו להזמין!

ילדי חבורת תריג מגיעים לירושלים!

כיכר בשיתוף חבורת תריג | מקודם
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

16 חוקים שמשפחת המלוכה חייבת לאכוף

תהילה אלטמן | 21.09.22

יצירתיות vs אומנות

"אני לא טוב בזה" | למה הפסקנו ליצור ואיפה הדמיון הנועז?

יוחנן בלייך | 25.08.22

ציניות ושואה

קמפיין ברשת: 'האושיות' בוחנים את גבול חופש הביטוי

בשיתוף "התו הסגול ברשתות החברתיות" | 13.12.20

למה הקול שלנו נשמע מוזר בהקלטות?

תהילה אלטמן | עריכה: שרי ברינר-שיפמן | 06.12.20
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

השאירי איתנו את האהבה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 13.11.20
ש

לימוד קריאה לא חייב להיות קריעת ים סוף

כיכר השבת בשיתוף מכון הקריאה ברנשטיין | מקודם

ושמחת והיית // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 01.10.20

סליחה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 15.09.20
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

הרמזור שיאפשר / דפנה קורץ

דפנה קורץ | 07.09.20

סכום שערורייתי

כמה עולה שכר הלימוד של הילדים של קייט?

תהילה אלטמן | 27.08.20

פתיחה טובה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 19.08.20

חופשה במסיכה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 12.08.20
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

תן עוד תקווה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 16.07.20

מבודד ללא בחירה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 09.07.20

גל יישאנה // דפנה קורץ

דפנה קורץ | 07.07.20