כיכר השבת

תפנית בעלילה המסעירה

הנגיד תיווך, הרבנים פנו - ופינוי בתי הכנסת בבני ברק נדחה

העיר בני ברק סערה סביב פינוי בתי הכנסת שנבנו שלא כחוק, אלא שבעוד המשטרה נערכה בכוחות גדולים, הנגיד מלוס אנג'לס התערב ותיווך בין הצדדים, הרבנים פנו וביקשו - והפינוי נדחה (אקטואלי)

78
שאול כהנא | כיכר השבת | י"ח בטבת | 26.12.18
הנגיד רכניץ ובתי הכנסת שעמדו בעין הסערה
הנגיד רכניץ ובתי הכנסת שעמדו בעין הסערה (צילום: באדיבות המצלם, בעריש פילמר)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': תפנית דרמטית בפרשת פינוי בתי הכנסת של 'הפלג הירושלמי' ובעלזא - שנבנו שלא כחוק, כאשר בתיווך הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס ולאור פניות של גדולי הרבנים לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, הוחלט בעירייה לדחות לעת עתה את פינוי בתי הכנסת.

בימים האחרונים, נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים כדי להוציא לפועל את פינוי בית הכנסת 'דרכי שמואל', במקביל, פנתה העירייה בתחילת השבוע לבית המשפט בבקשה להאריך את צו ההריסה בחמישים ימים, בשל כך ש"נדרשת פעילות מורכבת אשר מצריכה היערכות ותיאום מול מספר רב של גורמים אזרחיים ומשטרתיים, בייחוד לאור הרגישות בהריסת המבנים המשמשים כבתי כנסת". עוד נכתב בבקשה כי "מדובר בפעילות מורכבת אשר תצריך שימוש בכוחות משטרה גדולים".

ראש העיר אברהם רובינשטיין (צילום: שוקי לרר)

אלא שאמש (שלישי) שיגר עו"ד אריאל יונגר מכתב מטעמו של ראש העיר רובינשטיין אל מפקד מרחב דן במשטרה, תנ"צ שלמה בוריא, בו הוא מבהיר כי לעת עתה העירייה מבטלת את בקשת הסיוע מהמשטרה ודוחה את פינוי בתי הכנסת.

"לאחר שיקול דעת ובחינת הבטים רבים שבסוגיה שבנידון, והתייעצות עם גדולי ישראל ובהנחייתם, ראש העיר מילא ידי להודיע כי הוא מודה על שיתוף הפעולה והסיוע שהעמדתם לרשות העיר, אלא שבשלב זה הוא מבטל את בקשת הסיוע מכם".

משמעות המכתב הינה ביטול היערכות המשטרה לפינוי בתי הכנסת בבני ברק שנבנו שלא כחוק על שטחים ירוקים, בין היתר של 'הפלג הירושלמי' בקריית הרצוג ושל חסידות בעלזא בשיכון ה'.

הגרמ"ה הירש והגר"י זילברשטיין (צילום: יוסי רוזנבוים, יהודה פרקוביץ)

ל"כיכר השבת" נודע כי מאחורי הקלעים, התערב המיליארד החרדי, הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס כדי להוביל לפשרה בין הצדדים שתמנע את הפינוי, שלפי כל ההערכות היה צפוי להיות אלים במיוחד.

בתחילה הציע רכניץ פשרה לפיה הוא יקח על עצמו את מימון הקמת בית מדרש במקום חילופי, אך רבני השכונה מטעם 'דגל התורה התנגדו להקמת בית הכנסת של 'הפלג' במיקום מרכזי בשכונה.

ביממה האחרונה התערב רכניץ שוב, והציע כי ההריסה תדחה לעת עתה והצדדים יגיעו לפשרה, ללא איומים של התערבות המשטרה ופינוי באלימות. רכניץ ביצע שיחות ממושכות ומקבילות עם בכירים בעירייה ועם עסקנים מ'הפלג הירושלמי' ובסופו של דבר הגיע להבנות לגבי בית הכנסת 'דרכי שמואל' שעמד בעין הסערה.

בית הכנסת של 'הפלג' (באדיבות המצלם)
בית הכנסת של בעלזא (צילום: בעריש פילמר)

ראש העיר רובינשטיין נועץ בגדולי ישראל בכל שלב, זאת כאשר חברי המועצת של דגל התורה, הגאון רבי יצחק זילברשטיין והגאון רבי משה הלל הירש, הכריעו לקבל את הפשרה של הנגיד בשביל למנוע מצב של אלימות ושפיכות דמים חס ושלום, וכן בגלל הערכה הרבה לנגיד רכניץ שמסייע לעולם התורה.

פשרה דומה הושגה גם עם בית הכנסת של חסידות בעלזא. ל'כיכר השבת' נודע כי בתחילת השבוע עלו חשובי רבני ודייני בעלזא בעיר בני ברק, הגה"צ רבי חיים צבי שפירא רב קהל חסידים רמת אהרן והדיין הגה"ח רבי יחיאל מאיר פנט, למעונו של ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין, במטרה לעמוד על צרכי הקהילה המתפתחת ברחבי העיר.

פגישת רבני בעלזא עם ראש העיר, השבוע (באדיבות המצלם)

המשלחת הרבנית הבעלזאית דנה עם ראש העיר במשך שעה ארוכה על הדרכים השונות להעמקת והרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים בכל המישורים תוך בקשה של הרבנים להגיע לפשרה בעניין בית נכנסת של החסידות.

בסיום הפגישה, אותה כיבד בנוכחותו גם הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש רשת הכוללים 'נחלת משה', שבו הרבנים והודו לראש העיר על המאמצים שנעשו למציאת פתרונות לרווחת המתפללים.

יצוין כי בימים האחרונים נבנה בית כנסת נוסף לקהילה הליטאית בקרית הרצוג זאת בפעילותו האישית של ראש העיר, דבר שגרם לקורת רוח רבה בקרב חברי הקהילה המקומית.

בעיריית בני ברק מבהירים כי מעתה ואילך לא תתאפשר בשום צורה בניית בתי כנסת שלא כחוק והשתלטות על שטחים שמיועדים לציבור. לדברי גורמים בכירים בעירייה, בתי הכנסת המדוברים כבר היו בנויים ביום הבחירות ולפיכך מעמדם היה גבולי וניתן היה להגיע להסדר מסוים, אולם מעתה ואילך כל מי שיבנה שלא כחוק ובשטחים ציבוריים וירוקים יפונה באופן מיידי.

תוכן שאסור לפספס
78 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
מחכים לכם. למה לריב? בבני ברק זה לא חוכמה להיות צדיק, נראה אתכם עוזרים כאן. תודה
מ.ת"א26.12.18
רק תראה פה את כל התגובות השליליות נגד יהודי אצילי ונדיב לב שהתערב והצליח להשכין שלום שהיה נראה בלתי אפשר.
ברצינות27.12.18
26
כדי שלא יהרסו את זה, רק כסף עזר פה
ע26.12.18
25
קרית הרצוג הם שודדים את כל השטחים לטובת ישיבות ובתי כנסת ועושים מהם חדרי אירוח ואולמות ראו בית ספר עוזיאל.ראו הרב משולם ראט 12 ישיבת ברכת יוסף רובינשטיין נתן להם.יש להשכיר עו"ד פרטי ולהלחם בשחיתות עירית בני ברק ולהכניסם לבתי הכלא דחוף מעניין שהמשטרה לא חוקרת.
יוני27.12.18

הצגת כל התגובות

24
ראש העיר מתנהג כמו אחרון העם . נבחרת לייצג עמדה לך איתה ע הסוף
רון26.12.18
23
רק כוח רובינשטין טיטוס מבין. לא נגיד ולא נעלים הוא הבין והמשטרה הבינה אין מצב לפנות
יוסי26.12.18
22
מעניין, לא שו"ע מדבר אליו, לא רבנים, לא ראשי ישיבות, לא אדמורי"ם, רק ורק כ-ס-ף !!!!!!!!!!!!!!!!!! איזה בושה וחרפה !!!!!!!! האם זהו דגל התורה או דגל הכסף והכסאות?????? 6/3
כרע ונפל26.12.18
תראו איך נתי ג', עיתון הפלס, יהושע פ', חיים א', כולם עובדים בכל עיסוקיהם רק לשם שמים
קמנו ונתעודד26.12.18
21
בשביל להרדים את בני התורה. זהירות!
ישראל26.12.18
20
תדייקו: הכסף של הנגיד- זה מה שמעניין אותם..... ואיזה טובות הנאה הם יקבלו בעבור זה ? חחח עיריה של צדיקים.
רותי10.01.19
19
לעשות בדיקות בעיריית בני ברק החדשה. ( או יותר נכון עיריית יענקוש)
אני26.12.18
18
רובינשטיין ידאג לעצניקים ולא לשכנים ולתושבים הסמוכים למבנה. הוא שכח מאיפה הוא בא....
תושב26.12.18
17
לא חשוב בית הכנסת ולא חשוב מקום תורה רק כסף זה חשוב מכל ראש עירית בני ברק לא החכם הכי גדול בזה שוא יהרוס בית כנסת הוא יחסל את אנשי הפלג איפו הרב הגאון חיים קניבסקי או מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין למה מדברים השורה השניה של דגל להרוס בית הכנסת זה ליל הבדולך בגרמניה
שלום26.12.18
16
מחר אני בונה לי ב"כ בשטח ירוק... וכך כולם...
בנברקי מודאג26.12.18
15
אי אפשר בשטח המדובר לבנות גינה! אי אפשר בשטח המדובר לבנות גינה. לא יודע איך להגיד את זה שתקלטואי אפשר מוזמנחם ללכת לאברבנל 50 ולחפש את המדרון האומלל בין כל בתי הכנסת שבמתחם. ולראות בעצמכם איפה הגינה החלומית. השנאה מעבירה אנשים על דעתם. ובזמן שאכפת לכם מהגינה תבדקו מה קורה בבית ספר מסורת ישראל שהשלתט
קרית הרצוגי26.12.18
חצוף ושקרן אם אתה מתיימר להכיר את הנתונים לא מפריע שום דבר על חשבון הילדות ולא קשור לבתיה בשבת לא היו מניינים של מנחה בגלל הבתיה אז תתבייש לך הכל מותר לומר בשם ההשקפה העקומה שלכם
שוטה שכמוך 26.12.18
להלן מספר עובדות בדוקות: השטח הנל אינו שייך לבית הספר וגם לא היה בשימוש בית הספר קודם, השטח השטח הנל היה עם עשבים שוטים ולא היה עליו כלום והוא שייך לעיריה. צמוד אליו יש 2 קראונים שהיו בהם קודם גני שפה של העיריה.
תגובה26.12.18
מילא בית כנסת שיוחרב, אבל איפה הגינה שלי?? וי וי אוי יו יו
כרחצמן26.12.18
הם, בין השאר, אלה שהיום מוציאים את האגרסיות המודחקות שלהם מאז, בפעולות אלימות של הפגנות והשתלטות כוחנית על שטחי ציבור
יצחק26.12.18
אני חשבתי שפעם הפלג שלט או לפחות כולם ביחד
נח27.12.18
14
אישור בקלות ( האישור יבוא ישירות מבית הרב קנייבסקי) וכל האחרים , עץ , חסידי ויחד (אולי שס שחברו לבית הרב קנייבסקי גם יקבלו בקלות) יצטרכו לירוק דם בשביל לקבל רשיון.
אני26.12.18
13
הפלג וחסידות בלז למדו מגור שאין דבר הולך אלא בכח כל הכבוד לגור
שלמה26.12.18
12
חוצפן! יושב לו בלוס אנג'לס בווילה מרווחת עם חצר וגינה ענקית ונותן יד ומגבה את גזל הגינה הפצפונת מילדי בני ברק
יוסקה26.12.18
11
המקום שעליו ממוקם בית הכנסת הנוכחי הוא בשולי מתחם שיש בו כבר 4 בתי כנסת . הוא משופע וקטן ואינו מתאים כלל לגינה. אין לו שום שימוש. כל מקום אחר יהיה רק יותר מרכזי ועל קרקע יותר מבוקשת ולכן רובינשטיין הבין שעניינית א"א להשאיר קהילה מכובדת ללא ביכנ"ס וכל פתרון אחר רק ישדרג את הקהילה וישתמש בקרקע יותר שי
שמואל26.12.18
תפסיקו לבלבל קהילה מכובדת ......
תושב26.12.18
או לפחות איזה קראוון. ועד משהו... איך עשרים חוסמים כל פעם את זבוטינסקי אולי יש מישהו שעוזר להם??
נח27.12.18
10
של המשאבים הציבוריים?
בני קראנק26.12.18
9
באיצטלה של רבנים ונגידים נעשה שוד וגניבה של שטחי ציבור וגינות שכל כך חסרים בבני ברק.
דודי26.12.18
מה עדיף? גינה או בית כנסת!!
פורים26.12.18
רק ככה יצמחו הילדים של היום לאנשים נורמאליים של הדור הבא, שילמדו/יעבדו ויתפללו כמו שצריך, ולא יתעסקו עם אלימות והפגנות
אם ללצים26.12.18
מענין מי גנב לבחורים העצניקים את הגינות....גדלו פראי אדם שלא מסוגלים לשבת ללמוד.... ולמה?כי לא נתנו להם להשתולל בתור ילדים... חרדים כמו פעם
גינות26.12.18
8
וגזל הגינה מהילדים נמשך. אוי נא לנו שאלה הפנים שלנו.
רפאל26.12.18
אם אתה מדבר על גינה כנראה לא היית במקום, מדובר בשטח מדרון שהמבנה של דרכי שמואל עומד על יסודות שחלקם באויר ואין דרך גישה למקום רק בין בתי כנסת נוספים כך שגינה שנשים יעברו זה לא היה קורה לעולם!!! "שוד גינה" זה המצאת דעת קהל של העיריה!!!
חיים26.12.18
7
בב"ב להרוס, במודיעין עילית לסגור, די די דגל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איש27.12.18
6
כל עיר אחרת אם ראש העיר היה מפנה ביה"כ אוי איזה בגלן היו עושים
מוטי26.12.18
5
אני מקנא בעולם הבא שלך , יהודי יקר,הקבה יפתח לך את ברכתו הגדולה עד בלי די בברכת כהן
אבי 26.12.18
גם אני מקנא בעולם הבא של רכניץ
מישהו 26.12.18
4
פשוט כי אם היו הורסים לפלג אז רכניץ היה בונה להם משהו מרכזי וזה הרי לא בא בחשבון אז כבר עדיף שישאר כך איזו אומללות להשאיר לחברי את מה שיש לו ולא לגזול לו את זה רק כדי שלא יקבל משהו יותר טוב איפה בעלי המוסר????
פיטפוטין27.12.18
3
רשום במפורש: בתחילה הציע רכניץ פשרה לפיה הוא יקח על עצמו את מימון הקמת בית מדרש במקום חילופי, אך רבני השכונה מטעם 'דגל התורה התנגדו להקמת בית הכנסת של 'הפלג' במיקום מרכזי בשכונה. ואחר כך אומרים שהמלחמה היא בשם גינה לילדים, לו יהי!!
ימות המשיח26.12.18
2
אלא שאת בתי ה' הפכו לסניפי מפלגה ובעלי תפקידים עם חזקה של עשרות שנים סולקו בבושת פנים ב"עוון" השתייכות לפלג הלא נכון. במצב שנוצר גזלו גם הם גינה מהילדים כדי שיהיה להם סניף מפלגה משלהם.
רפאל26.12.18
1
כבר אין לסמוך על נציגי דגל - ראו הוזהרתם - בקרוב הבחירות
רובינשטיןן26.12.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

כך הפך השירות האזרחי למסלול מבוקש ואטרקטיבי למתנדבים החרדים

כיכר בשיתוף מעלות | מקודם

לקראת פתיחת כנס הקיץ

שר חרדי: "חוק הגיוס שנתניהו מקדם מסוכן לעולם הישיבות, אסור לנו להסכים לו; זה אסון"

ישי כהן | 10:09

שומרי מצוותיה 

מנהל האתר בבני ברק מצהיר: "לא עוד חילולי שבת במקום"

חיים רוזנבוים | 17.05.24

בְּהִלּוּלָא דְּבַר יוֹחָאי

מעמדי ההדלקות יתקיימו בחצר ההילולא בקבר שמעון הצדיק

חנני ברייטקופף | 17.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: הכוח בידינו ליצור חיים חדשים בעולם | צפו

יוסי אליטוב | 16.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ההסכמה שעלולה להתהפך על החרדים

התרגיל של נתניהו לגנץ? גורם חרדי בכיר מזהיר: "עבדו עלינו; החוק מסכן את עולם התורה"

חנני ברייטקופף | 16.05.24

ל"ג בעומר תשפ"ד

המשרד מסביר: מדוע אי אפשר לעלות השנה להתפלל במירון?

קובי אטינגר | 16.05.24

סערה בעולם הרבנות 

היועמ"ש לבתי הדין מבקש לעצור את מינוי הדיינים; השר מלכיאלי במכתב חריף נגדו

ישי כהן | 16.05.24
ש

בסמוך לציון הקדוש

מאות מתפללים קיבלו סיוע מאיחוד הצלה בקערעסטיר

כיכר בשיתוף איחוד הצלה | מקודם
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

"לשמוע להנחיות צה"ל"

הרבנים הראשיים: "לא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר"

שאול כהנא | 16.05.24

כל סודות המקצוע

המדריך לנוכל המתחיל: כך תקימו מיזם נוכלות מתקדם ואמין שיכניס לכם מיליונים

בן חנניה | 16.05.24

"הצורך בא מהשטח"

כשחסיד בעלזא חובש כובע של ד"ר לפסיכולוגיה | יהדות ארה"ב ובריאות הנפש

ישראל גראדווהל | 16.05.24

הכנות היא הפרק הראשון בספר החכמה

בדרך לרכב, אני שומע צרחות; מנחם הבן שלי נדרס על-ידי השכנה | סיפור מטלטל

משה רבי | 16.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

תיעוד נרחב

'מזרח' של רבנים בפתיחת הזמן ב'שערי מרדכי' | גלריה 

חיים רוזנבוים | 16.05.24

"יש מניעה משפטית" | לוין זעם

היועצת נגד התרגיל: "החוק שעבר לא עדכני ומתעלם מצרכים"

חנני ברייטקופף | 16.05.24