כיכר השבת

טור תגובה

מי באמת אשם באפליה // חנני ברייטקופף

ישי כהן טען כי כל ספרדי חייב להצביע לש"ס בגלל "אפליית הבנות הספרדיות", חנני ברייטקופף מגיב לו למה ש"ס היא זו שמזינה את האפליה, "היא לא הפתרון אלא הבעיה" (חרדים)

115
חנני ברייטקופף | כיכר השבת | ב' בניסן | 07.04.19
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה
תלמידות אשכניות וספרדיות. אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

ידידי, ישי כהן, כתב אמש טור מנומק למדי על החובה הקדושה של כל ספרדי להצביע דווקא לש"ס. בין טענותיו המלומדות, השתרבבה כחוט השני הטענה, כי רק ש"ס תדאג לבת חרדית להתקבל לסמינרים, והיא תמגר את תופעת האפליה.

בנוסף, כתב כהן: "כולנו רוצים שהמילה 'מכסה' לא תוזכר עוד על בנות עדות המזרח".

מכיוון שאני מבין את הכאב, ואני מאמין שכל אחד עם לב יהודי חם מפריעה לו התופעה קורעת הלב של הורים ותלמידה שמתדפקת על דלתות הסמינר, והמנהלים ערלי הלב אוטמים את אזנם לשמוע את קולות השבר של התלמידה והוריה.

כל זה נכון, אך אני חושב בעניות דעתי, כי אין זה סיבה מספקת שבגינה חייבים להצביע לש"ס.

דבר זה משול למשל המפורסם והמאוס של בניית בית חולים מתחת לגשר, תנועת ש"ס חיה ובועטת כבר מעל ל-35 שנה, אין ספק שבהיסטריה המפוארת שלה היא עשתה ופעלה בהמון תחומים, ואלמלי ש"ס החיים שלנו כחרדים וכישראלים היו נראים אחרת היום.

אך כדאי לשים את הדברים השולחן ולהודות באמת הפשוטה והכואבת, ש"ס מעלה בתפקיד מספר אחד שלה אם היא הוקמה במטרה להציל את "הכבוד הספרדי" ו"להחזיר עטרה ליושנה" היא ממש לא נמצאת שם היום, ואם היא לא הצליחה עד עכשיו כנראה היא כבר לא תצליח.

כל זה מהסיבה הפשוטה והדי לעוסה אמנם, שראשיה של ש"ס לא גאים במוסדות של ש"ס, ואף הם לא שולחים את ילדיהם ונכדיהם ללמוד במוסדות האלו כעדיפות ראשונה במעלה.

בנוגע לטענתו השנייה של, ידידי ישי כהן, בנוגע לרצונו שעניין 'המכסות' יעבור מן העולם, אני שואל שאלה פשוטה למה צריך שיהיו מכסות? הרי ש"ס הייתה אמורה לבנות מוסדות איכותיים וטובים כדי שלא יצטרכו לרעות בשדות זרים, ולא להזדקק לטובתם של הליטאים.

האסוציאציה הראשונה שעולה לי כשאני חושב על אב שמתחנן על נפשו שבתו תכנס לסמינר אשכנזי מסוים, תסלחו לי, אבל הדבר הראשון שעולה לי הוא קיבוץ נדבות.

אסביר, אם תראו בן אדם מוצלח, מוכשר וחכם שיש לו יכולות מופלאות בכל מיני תחומים ותראו אותו מקבץ נדבות ב'זכרון מוישה', כמובן שאדם עם לב יהודי חם ישר יפתח את ארנקו ישלוף שטר מכובד ויעניק לאותו יהודי מוצלח, אך יחד עם זאת אם הוא באמת דואג לאותו יהודי הוא ינסה לברר איך הוא יוכל להוציא את היהודי מהמצב ביש אליו הוא נקלע.

זה כבר קבוע במקורותינו "אין תופסין אדם בשעת צערו" , לכן באותו רגע שהוא מגיע, יש לפתור לו בצורה נקודתית את הבעיה, תפקידנו כיהודים לעזור לו, אך לעזור לו רק בלתת שטר מכובד זה קצת שטחי ולא באמת עוזר לטווח הרחוק, אלא רק בצורה נקודתית.

המשל הזה מתאים אחד לאחת לתנועת ש"ס. צודק ישי שיש בעיה ויש מצוקה, אך גם במידה וש"ס עוזרת ומסייעת והיא עושה זאת בהצלחה, אך היא לא פותרת את הבעיה אמיתית, היא מתמקדת רק בלכסות פצעים ולא לרפאות אותם.

לכן, צר לי, אך אני לא מסכים עם הטענה של ישי: "כשהבת שלנו לא תתקבל לסמינר בשל 'חטאה' שנולדה להורים שחורים, ומי ידאג לה?"

מי ידאג לה? אני שואל מי הביא את אותה נערה למצב הזה? הרי נערה שעומדת לפני גיל סמינר היא ילדה שנולדה אחרי כמעט 18 שנה שש"ס כבר קמה, ובכל זאת היא לא הצליחה לייצר משהו אמיתי, משהו שבנות ספרדיות ירצו ללכת אליו בגאווה. אז אם כן מה התועלת בלהצביע לש"ס?

אולי הנזק בכך שהם קיימים רב על התועלת, הם ממשיכים להחיות את האפליה ולקיים אותה. זה שהם עוזרים נקודתית לבת סמינר זה יפה מאוד, אבל יחד עם זאת זו בושה שהם לא הצליחו לתת את הדבר הכי פשוט, חינוך ספרדי איכותי בלי בושה ועם הרבה כבוד לאלפי שנים של מסורת עשירה ומפוארת במיוחד של בני עדות המזרח, כזו שיש להתגאות בה בכל צורה אפשרית.

תוכן שאסור לפספס
115 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
67
אשכנזי אליטסטי קלאסי
משה16.09.19
66
נכתב בצורה מאוד רעה כלומר זה בעיה של שלהם שיש להם חולשה מסויימת , לא אהבתי בכלל את האופן המתנשא הזה חלאס
זלמן דוד 08.04.19
65
פריפרייה יש חינוך עצמאי מי התלמידות ? ספרדיות אנחנו מפרנסים את האשכנזים
חרדית 08.04.19

הצגת כל התגובות

64
טור זה אמנם צודק מאוד ואני אומר את זה בתור שסניק שרוף,אך האמת צריכה להיאמר ששס עשתה כל שביכולתה למען הקמת מוסדות ראויים והבעיה הכואבת היא הציבור שלא מוכן לקום ולהתנער מנחיתותו ורודף אחרי האשכנזים,אגב,אני לא כזה ילדיי לומדים רק אצל ספרדים בדווקא כי אני גאה במורשתי ולא מתבייש בה,אז במקום להאשים את שס
אליהו08.04.19
63
הח"כים בשס אומרים לך להרשם רק לספרדי. ומעודדים זאת, ולא מטפלים באפליה.
אורית08.04.19
62
יש לכם טעות יסודית זו לא גזענות מדובר פה על דרך אחרת בעבודת ה' ולכן באמת עדיף ורצוי שכל אחד ילך למוסדות שמחנכים בהתאם לדרכם מדורי דורות גם בקריעת ים סוף היו 12 שבילים וכל שבט הלך בשביל שלו ואף אחד משבט ראובן לא עלה בדעתו להידחף לשביל של שבט יהודה וזה לא סותר כמובן שכל ישראל אוהבים זה את זה אבל כל אח
חרדית08.04.19
את אומרת זאת בגללש את אשכנזיה ואין לך גזענות
מוישי08.04.19
מבחינת תוכן הדברים שכתבתי אני יכולה להיות שייכת לכל עידה שהיא אבל חרדית יראת שמים שמה שחשוב לי זה חינוך הילדים בדרך שבו צעדו אבותי ואבות אבותי אז לפי זה אני יכולה להיות אשכנזייה, ספרדייה, חסידית, ליטאית, תימניה, וכו' וכו'
חרדית08.04.19
61
הכותב צודק ועוד איך, יש כמה סמינרים ספרדיים מעולים אבל זה תלוי באופי, יש את הספרדים שהולכים לרעות בשדות זרים, שיהיה להם בהצלחה ויש את הגאים בדרכם וזו הגאווה האמיתית - ויגבה ליבו בדרכי ה'
שרי08.04.19
60
הוא החל בהקמת סמינרים, הקים מחלקת ישיבות.. אבל הכל נסגר בידי אלי ישי כשקיבל את התפקיד. תנחשו למה.. כי ראש המחלקה היה יהודה אזרד! איש של דרעי! הלך אלי ישי ליוסי שריד שר החינוך דאז וביקש ממנו שיתן החלטה שלרשת החינוך אין היתר לעסוק בבתי ספר על יסודיים.. בישיבות.. אמר אלי ישי אבל זה לא חוקי... מותר לכם.
באמת08.04.19
אלי ישי הרס את שס מבפנים וכעת גם מבחוץ!
מכיר מקרוב08.04.19
59
זו צביעות. ללמוד במוסד אשכנזי ולהצביע לשס שלא מתקצבת אותם. נהנים משני העולמות ובוכים
כלילה08.04.19
58
כמו למשל שב2019 הגיע הזמן להחליט שמיותר מפלגה לאשכנזים ומפלגה לספרדים שכל יתר המגזרים כבר עברו מזמן את כור ההיתוך.
שרי09.04.19
57
אכן, צדקו דבריך, אחרי 35 שנה עדיין המוסדות הליטאיים טובים יותר, מפני שהם מאכלסים בקרבם חניכים חרדים מבטן ומלידה ממשפחות חרדיות מבוססות ומושרשות, בעוד שהאוכלוסיה השסית מורכבת מהמון בעלי תשובה יקרים ברמות כאלו ואחרות, גם החרדים המובהקים שבתוכם עדיין לא ינקו את סגנון הישיבות עם כל משמעויותיו הרוחניות ו
דוידי08.04.19
התחלת טוב אבל סיימת בלכלוך מספיק מה שאמרת בהתחלה אכן הספרדים העקרים גם "המשכונזים" שיפתחו מוסד משלהם ויתנו מנוחה.
שי08.04.19
56
טוב מאד שאשכנזי כך כותב, אולי זה יגרום לכם להבין כיצד אתם נראים בעיניהם, ק ב צ נ י ם !!
יוספי08.04.19
55
עצם זה שמוסדות מבוססים המצויים בבניינים מסודרים שמתוקצבים 100 אחוז ממשרד החינוך ומקבלים על פי מפתח עדתי זה פשע, ואם שס תמגר את התופעה דיינו. אתה בונה בית חולים מתחת לגשר, צריך לשרש את השיטה המעוותת ולא לרוץ ולהביא קרוואנים עבור בני עדות המזרח.
משה ירושלים08.04.19
בכיין
שי08.04.19
54
מה. התנשאות. על. הספרדים
חים08.04.19
53
למה אתם לוקחים את כל הספרדיות האיכותיות??? איך תרצה שיקומו מוסדות לבנות ספרדיות אם לוקחים את הטובות ביותר??? תקומו ותגידו אנחנו לא מקבלים בכלל ספרדים ומשם נתקדם
דייב08.04.19
לא הולכת לסמינר אשכנזי, למה חסידה לא חושבת אפילו ללמוד בסמינר ליטאי. והיא עוד אשכנזיה. שהספרדים יעשו חרם אף אשכנזי לא יבכה על זה.
דדו08.04.19
אל תבואו כבר נסתדר
שי08.04.19
52
די. לדבר. בשם. הספרדיםהגאוה שלך. ברוך ה. . יש. ל נו. גדלי. העולם. יש. לנו. בתי. ספר. מצוינים. די. ליתנשאות. הגיבור. שלך. מאוד. מיתנשא. יש. לנו. חכמים. ולא. את. אשכנזי. תגיד. במי לבחור. שבו. בשקט. את. גפני. ופרוש
חים08.04.19
51
לכתוב את הדברים האלה, שלצערי הן עובדות
משה08.04.19
50
עדיין לא הבנתי למה לא למגר את תופעת המיכסה??? זה ממש לא עניין של קיבוץ נדבות מצד המבקש. אלא רק גזענות קשה ביותר של בעלי הבית. הרי כולנו יהודים. לא???
יוסי08.04.19
49
היית משתלב שם יופי אם היית מהגזע ה"ארי". תתבייש חיים!
לתגובה 2411.04.19
48
מתעבת את העובדה שהבעיה הניצחית הזאת בככל קיימת, כתם שחור על כל המגזר,חרפת עולם, ואני אשכנזיה, לא גאה
ללא שם08.04.19
47
אם יאסר ערפאת יימח שמו היה קם לתחיה הוא היה בוחר שס. בלעדי שס לא היה אוסלו!
הכהניסט מירושלים08.04.19
46
לספרדי קל יותר להשתלב ולהתפרנס ממערכות הדת של המדינה כמו משגיחי כשרות/ מועצות דתיות/ מחלקות נישואין/ רבני מושב/ שכונה/ עיר תפקידים במשרדי ממשלה וכדומה. כאן יש אפליה הפוכה שאשכנזי לא יוכל להשתלב שם. אז אתם סובלים בחינוך, אנחנו בפרנסה ובג'ובים. תשלבו אותנו בג'ובים שלכם ונשלב אתכם בחינוך שלנו
אשכנזי מקופח אש08.04.19
45
ה היום אין אונברסיטה לגרמנים בנפרד מיהודים מוסדות מתוקצבים שיכים לכוווולם מה הבאתם מארופה משנות המאה הקודמת ונתקעתם שם גזענות ושנאה למנטליות שהיא שונה
בני08.04.19
44
סוף סוף התעוררתי
רק שס07.04.19
43
שאף הגדיל לעשות ופרסם טור הקורא לספרדים להצביע לש"ס בגלל שלא מקבלים את ילדיהם למוסדות אשכנזים. נעזוב את זה שבעצם מלכיאלי אומר שהם רוצים אבל לא מקבלים אותם - ורק נשאל, מדוע מלכיאלי שולח את ילדיו למוסדות אשכנזיים? (הבנים בחיידר קמניץ נווה יעקב למשל)
אתי07.04.19
על מוסדות אשכנזים לקבל כל ילד ללא הבדל גזע
שסניק08.04.19
42
הסמינרים האשכנזים יקבלו 100% תלמידות ספרדיות.. לשביעות רצון כולם.
Zelig AmZaleg08.04.19
והספרדיות לא ירצו אותם.
דדו08.04.19
41
איזו עדינות כאילו מנהיגי ש"ס באמת רוצים אבל חסרי גאווה ספרדית. הסיפור האמיתי שליבם גס בציבור בנושאי חינוך. בני יוסף רשת חינוך לא טובה ולא מושקעת בה עובדים בני משפחות ההנהגה בעשרות, הם סירבו להקים ישיבות למי שלא מתאים לישיבה קטנה מסורתית, את גני הילדים נתנו למי שנתנו ולבסוף קלטו אלפי תלמידים דוברי יי
עזרא מחנך08.04.19
40
ביע שס
יהודה08.04.19
39
א אפליה-למה? אצל הדת''ל אין בכלל מושג כזה שאם הוא מעדה כזו וכזו אז הוא פחות מההוא שהוריו באו מ...- חוץ מהנוסחים בתפילות,וגם זה בקושי [האשכנזים שבהם לא מתפללים בעבריס-אלא בעברית]. אצל החילונים האפליה פחתה וכבר כמעט לא קיימת. אז למה דווקא אנחנו-אילו שנקראים חרדים=שמקיימים את כ ל מצוות התורה, עדיין פוע
ד08.04.19
38
אם יש מוסדות תורניים קיימים, במקרה הם מנוהלים על ידי אשכנזים, מה פתאום צריך לפתוח אותו דבר בדיוק אבל לספרדים? כמו שכולנו מבינים שאין עניין להקים מקווה ספרדי ואשכנזי כי הם מספקים את אותה סחורה, ואפליה על רקע גזעי היא פשוט לא רלוונטית, אותו דבר היה אמור להיות בסמינרים, אלא אם כן הכתב היקר טוען שכן יש
אשכנזי ישיבישער07.04.19
נפרדים, כי ההנהגה שלהם היא לא אותה הנהגה שלנו, גם הספרדים יש להם מועצת משלהם, מועצת חכמי התורה, ודי בזה למי שרוצה להבין.
דדו08.04.19
37
ושמע את השירים החסידיים בהברה אשכנזית טהורה מבין שלמפלגה הזו כבר אין מה לחדש. חוץ מג'ובים. עדיף כבר את המקור.
זאב07.04.19
36
מהאפלייה, לכן האינטרס שלה שיפסק הוא אפס. כמו הפלסטינאים שניזונים מתרומות בעולם באמצעות הצגת קיפוחם - לעולם לא יפסיקו את הסבל שלהם. המנגנונים של ש"ס נועדו לעזור למקרובים לשתות את משכורות העובדים הזוטרים שלא יודעים להגן על עצמם. אשתי הייתה מורה במוסד ספרדי, וראשי המוסד גנבו לה כסף מהפנסיה.
עופר08.04.19
35
נסראללה קורא לכל הישראלים: הצביעו שס. דורעי אוהב את הערבים.
חסן נסראללה08.04.19
34
במדינת חוק, החלוקה האמורה היתה אסורה בדין. כולם נבראו בצלם אותו האל. לא זכור לי כי בספר בראשית, נבראה עדה אחת לפני האחרת...
חלוקה08.04.19
33
שולח כהצגה את בני מרן לבכות על קבר מרן. אתה גרמת לרבנים עמר ומזוז לנו ולאלי ישי לבכות 4 שנים. הגיע הזמן שאתה תבכה! אנחנו לא מתרגשים מדמעות הבצל שלך ושל משוחדיך!!
קובי07.04.19
32
יש את המוסדות שמיועדים לקירוב שהם חלק גדול מתנועת אל המעיין. ויש את המוסדות החרדים כדוגמת הישיבות הספרדיות המפוארות שקיימות. ומי מממן אותם? ג'?? ודאי שלא. הם רק ירקו עלינו גם במוסדות שלהם קל וחומר לתקצוב המוסדות שלנו. לכן אנו נבחר שס רק בשביל להרים את הקרנות האלה. ואתה כאשכנזי אין לך פה בנושא.
ספרדייה07.04.19
31
נכון שישנם טיעונים כאלה ואחרים צודקים על אופן התנהלות ש״ס בנושא הסמינרים והמכסות אך מה לעשות טוב שיש אדם כמו עו״ד ללום שלקח יוזמה עצמאית והחליט לטפל בתופעה האומללה הזו והצליח לחנך מנהלי מוסדות וסמינרים רשעים שגרמו צער לבנות ישראל לדעתי שב רק נפנפה בעשיה לא שלה ואילו עו״ד ללום עשה זאת בהצלחה רבה ועוד
ישראל ל09.04.19
30
תעבוד אתה על הבעיות שלך ואל תתיף לנו מוסר. תפסיקו את הגזענות בלי לחפש תירוצים. תחשבו היטב היטב כשתעמדו לפני בית דין של מעלה אם הם יקבלו את התירוצים שלכם. ואל תדאג לאט לאט הספרדים מתעוררים וכבר נמאס להם. אבל כל זה שטיות אוטוטו הבגץ יתערב נגד האפליה זה רק ענין של זמן ואז תתחרטו על כל מה שעשיתם לנו.
מרדכי08.04.19
29
כל המגיבים בסגנון "אשכנזי מתנשא" "אשכנזי גזען" נניח שהכל אמת אך מדוע להתחמק מן האמת שרבים מהספרדים אומרים זאת ובגלוי ש"ס קיימת למעלה מ30 שנה וברוב רובם מן השנים הם היו בקואליציה ועדיין לא הצליחו להקים רשת חינוך לבנות סמינר מפוארת וגאה ע"פ מורשת הספרדית, הם הקימו ישיבות מפוארות וגם תתי"ם מדוע "קופח"
מנחם07.04.19
התפילה והעדפת שיטת לימוד זו או אחרת אצל בנות ההבדלים הם קוסמטיים
שסניק08.04.19
28
להכניס את אחותי לסמינר!!! לא צביקה כהן ולא פיני עזרה!! אז שלא יספרו לי שהם דואגים!!!
ישראלי07.04.19
אמת ונכון אין להם חוט שידרה לעזור חסרי רצון ושכל רק אנשי דגל באמת עוזרים
מנחם07.04.19
27
אתה צודק רק זה נכתב באופן מושכל ועובדתי מדי בלי רגש העניין הוא שכרגע מי שבצד שלך הוא בכל מקרה בצד הזה וגם אא היית כותב בסגנון שונה היה מזדהה באותה צורה אבל אם היית כותב בסגנון יותר עדין, יותר מתחשב, פחות נוקשה, אז גם הצד השני יכל להבין ולהתחבר לדברים שכתבת ואולי הם היו עוברים לצד שלך ולא לפתח אנטו
שמואל09.04.19
26
גזענות. שונאים. התדרים. ראינו. מה. עשיתם. בעמנואל. בעזרת. ה. נקים. סמינר. לבנות. די. לא. רוצים. מתנשאים. על. הספרדים. ברוך ה. יד. לנו. גדולי. העולם. לא. רק. אשכנזים. כל. רב. ספרדי. שדורש. מביא. ספור. אשכנזי. די. להנציח. את. מורשת. ספרד. אם. התלמוד. הבבלי. הרמבם. מרן. הבית. יוסף. די. לרדוף. אחרי. אש
חים08.04.19
25
כמו כל אשכנזי מתנשא.מצאתה נקודה אחת שבה נוח לך לנגח.אבל שאר הנקודות כגון אל תיתוש תורת אימך.ולא לבגוד במרן זצוקל. שמי לנו כמוהו בעם ישראל.ולכן לא לחפש נקודות תורפה. של הספרדים. כדי.שיצביעו ג.כי לאחינו האשכנזים לא חסרים נקודת תורפה. לכן כל אחד יצביע. כדרך אבותיו. רק שס.
יחיאל08.04.19
24
היום המוצא כבר לא רלוונטי, איפה ההבדל בין צאצאית למרוקאים או צאצאית לפולנים? כולם ישראלים ותרבויות ארץ הממוצא כבר מזמן התערבבו אחת עם השניה. הגזענות העיקשת הזו היא רעה חולה שחייבת לחלוף מהציבור שלנו, היא אינה מוסרית ולא מתאימה לציבור שהדת היא הדגל שלו.
הגזענות לא לגיטימית.08.04.19
23
רק במוסדות חב"ד מקבלים תלמידות ספרדיות ללא אפליה. זו האמת. כולם יודעים את זה.
חבדניק ירושלמי08.04.19
22
לכותב לדברים הנכונים ,במוסדות ש"ס לא מפלים לבנות אשכנזיות כי פשוט לא מבקשים להיכנס למוסדות ש"ס ,אז מה כי תלינו ,אם בת ספרדיה יר"ש תרצה ללכת למוסד אשכנזי ולמה ? זה התשובה
שלומי 07.04.19
21
הוא לגמרי צודק
ספרדי07.04.19
20
אתם ממשיכים את הגזענו שאתם שאנחנו נבנה מוסדות לספרדים לבנות.. המטרה היחידית היא להנציח את הגזענות... במקום שהאשכנזים יתנהגו כמו שצריך מפילים את השנאה שלהם על שס רק שס כי כך ציווה לנו מרן!!!
רן08.04.19
19
שכל רבני שס פלוס עסקני שס במועצות ובעיריות וחברי הכנסת יתחייבו שמהיום והלאה הם ובניהם ונכדיהם יכנסו רק למוסדות ספרדים וכל הבנות הספרדיות הטובות לא יתקבלו כמורות בסמינרים (החלשות כן) וכן הדבר רק בנות ספרדיות החלשות יתקבלו במצב הזה כולם ירצו רק בסמינר שנותן להם להרגיש כבוד ואז ייפסק כל הבעיות בעניין
יבנאל08.04.19
18
משום שש"ס יצרה אלטרנטיבה מכובדת בזה שפתחה מאות מוסדות של ספרדים מוצלחים והספרדים ככולם שולחים את ילדהם לשם.יש כמה ספרדים חסרי עמוד שדרה וחסרי זהות הם אותם ספרדים המכונים 'מרביצי' שממאי נפשך בוחרים ג. ש"ס הפיתרון לבעיה בטח לא הבעיה. ש"ס בנתה אלטרנטיבה טובה מאד. ולסיום חייב להבין דבר אחד מאד ברור אין
אבי08.04.19
17
תפסיקו לקחת ספרדיות מצויינות שהן מקום ראשון בסמינרים האשכנזים. ותתנו להן ללכת לפתח את הסמינרים הספרדים שהם קיימים ומצויינים אבל אין הרבה שם. לרומם אותם. כמו כן תפסיקו לקחת תקציבי מדינה מכיסי הספרדים ותפלו את בנותיהם. הא...שלא תעזו לקבץ נדבות מהספרדים בארץ ובחו"ל.
שמשון09.04.19
הספרדיות הטובות רוצות אנשי מקצוע מומחים ולכן הם מתחננים למוסדות האשכנזים.
חיים09.04.19
16
לא יתכן שמוסדות שמקבלים תקציב מהמדינה ינהגו באפליה. מוזמנים לפתוח מוסדות לבנים מכספכם הפרטי לא לעשות מכסות ואפליה מכספי המיסים שלי. מספיק ברור?
מימון08.04.19
15
אין כזה דבר גזענות נגד ההגמון המפלה
דניאל08.04.19
14
דואגת להנציח אותה לנצח אחרת לא יהיה לה על מה להתקיים!!!
בעבר הצבעתי שס07.04.19
13
למה רק אצל החרדים צריכה להיות הפרדה עדתית? בנו לכם מוסדות משלכם.., גזענות בטהרתה
שלום08.04.19
12
גועל נפש הבן אדם לחבירו בציבור החרדי נורא ואיום
לימור08.04.19
11
אכן נכון וכואב הדבר!! אין גם שום תירוץ!! המציאות עדה לכך. וכל המשתמטים יתנו על זה את הדין!
א.ע.מ07.04.19
10
גזעני מה זה ההפליה הזו עם הבנות המזרחיות
חרד07.04.19
9
איכס!
דני07.04.19
מי שמדבר לשון הרע שלא יבוא בטענות לבורא עולם למה יש צרות בעולם הזה תפסיק לזלזל באשכנזים כל אדם נברא בצלם אלוקים יש סגנון דיבור תתעורר.
שמואל07.04.19
8
לא צריך לענות לגזען הנל פשוט וקל שיש פשע רצח גניבה עוקץ אפשר להאשים את כולם את המנעולן את המערכת החכמה שלא מנעה מהגנב להיכנס הכל יפה נכון אבל אנחנו החברה היחידה בארץ שיש בה עדיין מנהלים ראשי ישיבות מנהלי תת מנהלי גנים מגיל אפס ואיך שכחתי גם מנהלי סימנרים ראשי העדה שעדיין יש קטריונים של צבע יהא התי
יהודה08.04.19
7
הטענה היא לא שאין סמינר איפה ללמוד יש הרבה כאלו כן ירבו הבעיה של הורים שמתעקשים שבתם תלמד דוקא בסמינר אשכנזי היא מוצדקת זכותם של הורים להחליט שכאן בארץ ישראל אנו יהודים חרדים וזכותנו שבתנו תלמד במוסד חרדי [כמובן בכפוף לתקנון המוסד בעניני לבוש והתנהגות וכדומה] אבל זה פשע חמור מאוד לא להכניס בת בגלל ש
שסניק08.04.19
6
מנהלי הסמינרים צריכים לקבל בנות לפי רמתן הרוחנית ולא לפי מכסה!! זה לא משנה מי המנהל אם הוא שכנזי או ספרדי.. שיקבל לפי הרמה הרוחנית של הנערה. אם היא מתאימה לסמינר. הרי כולנו חרדים אז למה להבדיל בגלל שם המשפחה?? ולא רק מוסדות החינוך אלא בכל דבר למה יש את השיח הזה בכלל.. ספרדי-אשכנזי??..
מה צודק??? 07.04.19
כי אתם הספרדים רוצים להכנס למוסדות אשכנזים ולסגור אחריכם את הדלת כדי שרק אתם תהיו בפנים. הרי אם הדלת תהיה פתוחה לכולם, רוב הסימינרים האשכנזים ייהפכו לספרדים מכיון שאתם רוב, ואז הספרדים עצמם לא ירצו להיות שם.
אשכנזי 08.04.19
בסופו של דבר אין שום סיבה לא לחלק בין שתי העדות הללו ששתיהם חשובות כשלעצמם אבל כל אחד עם האופי שלו וכו' מסורות אחרות והכל שונה לגמרי
משה08.04.19
דרעי כבר אמר ספרדים יצביעו לספרדים ואשכנזי לאשכנזים הוא בעצמו דואג להפרדה כדי שיוכל לבכות אנחנו שקופים ולתת סיבה לשס להתקיים
מכלוף08.04.19
5
של המאורסים ורוב הבחורות מסימנרים אשכנזים
שמעון07.04.19
4
הסימנרים הספרדים החרדיים רק מתיימרים באמירות שקריות. אכן הסימנרים הספרדיים קמו ע"מ שכלכל בת ספרדיה תהיה מסגרת סימנרית. אך בפועל תמונת המצב מאד עגומה. גםבסימנריים אלו בנות ספרדיות טובות מבתים טובים אינן מתקבלות אז מה כן אתם עושים חברי ש" ס היקרים אם גם אצלכם אין מקום לבנותנו.
שרה בניון07.04.19
3
אתם לוקחים לנו את כל האכותיות מימילה אנחנו לא מצליחים ליצר מוסד מכובד ורציני אל תקבלו אף אחד גם בישיבות.. יעברו כמה שנים ויהיו הורים אשכנזים שידפקו במוסדות ספרדים הם יעדיפו את הנשמה הספרדית עם היראת שמים הנכונה
אלי07.04.19
2
צר לי לומר את זה אך שס נכשלה ולא הצליחה להרים מוסדות טובים ואיכותיתים לבני המזרח והם הראשונים ששמים את הילדים במסודות אשכנזים כי הא לא מאמינים במוסדות שלהם
יהודה07.04.19
1
שנת 2019- מדינה דמוקרטית שאמורה להעניק לאזרחיה שוויון זכויות, מאפשרת בחסות תקציב שוטף את האפליה הזאת. על השולחן. בלי לגמגם ובלי לטשטש. על זה ש"ס צריכים לעבוד! לא לאפשר מעבר של שקל אחד למוסד שמפלה, הן בקבלה לסמינרים והן לחיידרים וישיבות. וגם בהעסקה של מורים ומורות מעדה אחת בלבד. מוסד, שמקבל תקציב שוט
תמי07.04.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24