כיכר השבת

"לבריאות" עם הרב בנימין פישר

פרופ' רהב בראיון מטלטל: אלו תופעות הלוואי של הקורונה

פרופ' גליה רהב, מייסדת יחידות בתחום הקורונה בתל השומר, בראיון חג מיוחד עם הרב בנימין פישר על הגל השני של ה'קורונה' - החוויות הקשות, תופעות הלוואי המסובכות ורגשות האשם • צפו (TV)

52
כיכר השבת | י"ח בתשרי | 06.10.20
(צילום: כיכר השבת)

פרופ' גליה רהב, מנהלת מערך הזיהומים ומייסדת יחידות בתחום הקורונה בבית החולים תל השומר, בראיון חג מיוחד ב'אולפן כיכר', בתוכנית 'לבריאות' עם יו"ר 'מגן לחולה', הרב בנימין פישר על הגל השני של מגיפת ה'קורונה'.

במהלך הראיון, משתפת פרופ' רהב את "החוויות הקשות" שלה מהמגיפה כשהיא מדגישה כי במהלך החודשים האחרונים, הם למדו המון אך עדיין לא יודעים המון, ומספרת על רגשות האשם של אנשים צעירים, שהדביקו את הוריהם - וגרמו למותם, וכעת מתקשים להתמודד עם זה.

בנוסף, היא מפרטת את כל תופעות הלוואי ממנה סובלים המחלימים מהנגיף ועד מתי הם נחשבים "מחוסנים", ומדגישה כי אצלם 95% מהחולים שמתו - מתו מהקורונה ולא "עם קורונה".

הרב בנימין פישר: מה אנחנו יודעים היום, בחול המועד סוכות, שלא ידענו בחול המועד פסח, שישה חודשים לאחר פרוץ המגיפה?

פרופ' גליה רהב: "אני חושבת שקודם כל, למדנו המון ואנחנו לא יודעים המון. זה באמת נגיף חדש, התנהגות חדשה של מחלה שאף אחד מאיתנו, הרופאים, שחי היום, לא ראה כזה דבר.

"זה בכל הרמות, הן ברמת ההתפשטות, כל מי שאומר ש'זה כמו שפעת', תראו לי מחלה שתופסת בכל בית חולים בערך 4 מחלקות, ושיש מיון נפרד לקורונה, אין אף מחלה כזו שהגיעה לכזה מצב. עם כזה מספר של חולים קשים, וכזו מחלה שהביאה לסגר על מנת להוריד את המספרים, כאלו מקרים של תמותה.

"היום ישראל חצתה את כל הגרפים מבחינת חולים חדשים, פי שתיים מהמדינה שיש בה הכי הרבה חולים חדשים, מבחינת מקרי תמותה חדשים אנחנו מקום 2 בעולם. באמת מבחינת הגודל והעוצמה - לא היה לנו דבר כזה.

"בהתחלה זה וירוס, ואחר כך זו מערכת דלקתית ומערכת קרישה, מחלה משונה שפוגעת בהרבה מצבים בגוף, דרכי ההתמודדות איתה מאד מאד קשים. נכון שיש לנו כל מיני תרופות שמאריכות חיים, אולי יש לנו תרופה שמורידה תמותה, אבל אין לנו תרופה כמו אנטיביוטיקה לדלקת ריאות".

הרב בנימין פישר: מה המקור לחילוקי הדעות האלו סביב הנגיף? למה יש כל כך הרבה מכחישי קורונה?

פרופ' גליה רהב: "תקשורת זה דבר מעולה, אבל אני חושבת שזה חוסר אחריות, לבוא ולהכחיש את הקורונה. איך אפשר להכחיש את זה? בואו לבית החולים תראו את המחלקות והמתים. רק אתמול כמה חולים מתו לנו. אני אתמול ישבתי ב-11 בלילה לארגן שיביאו עוד תרופות שנגמרו לנו כי הגיעו כל כך הרבה חולים.

"אני חושבת שגם המכחישים מתמעטים ומבינים שזה לא כמו שפעת. נכון שיש כאלה שבעד מדיניות עדר, שמאמינים בואו נדבק כולם, מה שאומרים ה"מודל השבדי". הרבה מדענים כל אחד נהיה לנו מומחה קורונה עם מודלים שונים ואף אחד לא ממש קולע.

"הייתה דעה כזו בבריטניה, לעשות את חיסון העדר וירדו מזה מיד, כי הבינו שזו מחלה שאנו לא יודעים איך היא תתנהג, ושכדי להגיע לחיסון עדר מספיק זה ייקח כמה שנים.

"הייתי בוועדה בכנסת שצרחתי שם מול כל אלו שהיו בעד חיסון עדר, חלקם מדענים נחשבים שאמרו משפטים קשים שלא נורא שאנשים קשישים ימותו. היה לי קשה לשמוע את זה. הם לא צודקים כי זה ייקח שנים עד שכולם יידבקו ואי אפשר להיות שנים במצב כזה.

"בנוסף, אלו שנדבקים חושבים שזה נגמר, אך ממש לא! אנחנו רואים היום כל כך הרבה תופעות אצל אנשים, שאפילו חלק קל או היו א-סימפטומטיים. אנחנו רואים הכי שכיח ירידה קוגניטיבית, קושי בריכוז, לא זוכרים, מתקשים ללמוד. עייפות קשה, חום נמוך, נשירת שיער - אלו אנחנו רואים המון, אין מספיק מידע לומר אחוזים, אך אנחנו רואים את זה הרבה.

"תסמונת התשישות הכרונית, שאני מטפלת המון בקרב תלמידי ישיבה שחולים במחלה הזו, אפילו רופאים לא מאמינים במחלה הזו כי אין בדיקה עבורה, אני רואה אותה עכשיו בלי סוף. זו בעיה אחת שנראית כאילו לא רלוונטית, אך היא מאד רלוונטית

"יש גם תופעות בלב, איבוד ראיה, שיתוקים, המון התקפי לב, אנחנו רואים הרבה חולים עם קורונה שמפתחים התקפי לב".

הרב בנימין פישר: הרבה שואלים מי מת מקורונה או עם קורונה, ולא ברור האם הקורונה באמת זו שהביאה למוות, מה דעתך על כך?

פרופ' גליה רהב: "אני עוברת על כל המקרים אצלנו בשיבא ומכירה את כל החולים, ולפעמים קשה לדעת אם בן אדם שיש לו סרטן וגם קורונה, ואומרים שמת מהסרטן וזה לא נכון, עם הסרטן היה יכול לחיות עוד שנה. אצלנו 95 אחוז מהחולים שמתו, מתו בגלל קורונה, ואני יודעת שהנתונים של קופת חולים כללית בנושא, דומים".

הרב בנימין פישר: יש אלפים של בחורי ישיבות שנדבקו ורק אחד הגיע לחדר מיון, רבים יגידו שכדאי להידבק וגמרנו...

פרופ' גליה רהב: "קודם כל הם בעצמם אולי יעברו את זה עכשיו, אבל אף אחד לא יודע מה יהיה לטווח ארוך עם ההשלכות. בנוסף, מה עם 'ואהבת לרעך כמוך'? הם חולים והם עלולים להדביק את החברים שלהם, שאולי יחלו יותר קשה, ועוד הם מביאים את זה הביתה. התחלואה בקרב גילאי 70 פלוס חרדים, עלתה ל-40 אחוז, וזה בפירוש עבר לאנשים מבוגרים ואין צורך לומר שהם בסיכון.

"אחד הדברים שאני רואה בקורונה זה רגשי אשם קשים, יש לי אנשים צעירים שהדביקו את ההורים שלהם והם נפטרו בגללם והם הולכים עם ההרגשה הזו כל החיים. אתם מסכנים את עצמכם, ואת היקרים שלכם. עשו את המצווה הזו ואהבת לרעך - לפחות כמוך".

הרב בנימין פישר: הדבקה חוזרת, מי שכבר נדבק והייתה לו בדיקה חיובית ובדיקת נוגדנים של ערך גבוה של נוגדנים האם הוא מוגן? בנוסף, האם מי שחלה בקורונה יכול להסתובב חופשי ללא מסכות?

פרופ' גליה רהב: "אנחנו הרבה לא יודעים, אנחנו מכירים את הוירוס הזה חצי שנה בלבד. אנחנו יודעים מקורונות קודמות שהחיסון העצמי שהגוף מפתח זה גג לשנה, אז מאד סביר שזה גם עכשיו ככה וההגנה היא לכמה חודשים בלבד.

"אנחנו כרגע מתייחסים שקרוב לוודאי מי שחלה מחוסן לשלושה חודשים, לא יותר מזה. אנשי בריאות שחלו כבר גם עובדים עם מסכות, כי הם כן יכולים להידבק ואנחנו לא יודעים בדיוק כמה נוגדנים מחסנים ולכמה זמן, והאם הווירוס ישתנה ויהיה מוטציות. זה שהיה לכם קורונה - לא פותר אתכם ממסכות. זה בשבילכם".

הרב בנימין פישר: איפה אוחז נושא החיסונים?

פרופ' גליה רהב: "יש השקעה אדירה של כסף בנושא בכל העולם. כי זה באמת חיסון במחלות זיהומיות, זה אכן פתרון במחלות עבר כמו פוליו ואבעבועות שחורות. אנחנו מאד בעד חיסון אבל זה לא כל כך פשוט. קצת מפחיד אותי הקטע של המהירות למצוא חיסון, כי זה באמת SOS אני מאד מקווה שלא יעשו קיצורים.

"בדרך כלל להפיק חיסון זה ענין של שנים וכאן עושים קיצורי דרך ואני מקווה שקיצורי הדרך האלה לא יפריעו.

"אני חושבת שגם אם יהיה חיסון ואני מאמינה שיהיה אני לא בטוחה שלא תהיה בעיה להפיק אותו בכמויות כאלה לתת לכולם. בנוסף, כמו שיש מכחישי קורונה יש יותר מכחישי חיסונים ולא בטוח שכולם ירצו להתחסן".

צפו בראיון המלא; מחר - החלק השני של הראיון

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
39
יפה מאוד .חזק. אפשר להוריד את זה?
ג08.10.20
38
יש חשש רציני ביותר שעשן של סיגריות מדביק בקורונה! העשן מסתלסל ומתפזר באויר במשך מספר דקות לטווח גדול, ומי ששואף אותו יכול להידבק בקלות בקורונה! ועל כל תברחו מזה כמו מאש וגם פרסמו בבקשה לציבור שידע להיזהר ולהישמר גם מזה.
יהודי מרמת גן - המשך - וגם הישמרו מאוד ל11.10.20
37
שתוית במיץ ........
אסתי07.10.20

הצגת כל התגובות

36
חבווד
רות07.10.20
35
כמו בהפחדות גל ראשון כך הפחדות גל שני הבעיה שאין קונים לבובקעס
גטו06.10.20
מה אתה אומר???? חלית בקורונה????????????? אני ברוך השם בריאה וקיבלתי קורונה ואני רוצה לספר לך שזה ממש ממש לא משחק!!!!!!! אני כמה ימים במיטה עם כאבים בכל הגוף,חום ,כאבים בחזה ומה לא.......... אז תשמרו על עצמכם זה לא פשוט בכלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חני06.10.20
34
הטעות הגדולה ביותר לחשוב שהחרדים יקיימו את ההוראות.ציבור לא ממושמע שכל מעשיו הן מכניות .ללא מחשבה .אם חסיד טובל במקווה יום יום וירוס לא נראה לא ישנה זאת.אולי אם היו שמים נחשים במים. על כן היה צריך לעשות סגר חיצוני בלבד.בתוך האיזור החרדי הכול פתוח הסגר הוא לא לצאת מהעיר. ואז יכלו ללמוד בישיבות ללכת ל
David06.10.20
33
מדובר פה בפיקוח נפש מדאורייתא וכל אחד ואחד חייב לשמור בקפידא יתירה על בריאותו כפי שהורונו כל גדולי וצדיקי הדור. אנא מכם, הקפידו מאד לחבוש מסיכה כמו שצריך כשנמצאים בחוץ, הקפידו לשמור על מרחק של מספר מטרים ולא להתקהל,ולשטוף ידיים כמו שצריך והיגיינה! עם ישראל סבל כבר מאד מהקורונה הזאת וחייבים על פי התו
רמת גני - יהודים יקרים, אנא מכם שמרו על 08.10.20
32
מה מבקשים מהציבור ? לשמור ולהישמר ועל זה יש טענות כל הקלי דעת והספקנים למינהם תעשו מה שהרפואה אומרת לא תפסידו מזה למה דוקא חילול השם יוצא מזה יש אנשים שלא מאמינים בבורא עולם הש יחזיר אותם בתשובה וכי צריך לעשות "שידור חוזר" של הניסים שהיו לעם ישראל בצאתם ממצרים כדי שיאמינו? אז תפסיקו כברעם השטויות
אלמוני07.10.20
31
לפעמים נראה שהיה טוב לו היו מורידים את תנועות הידיים ואת דציבלי הקול וכל הרטוריקה ומתייחסים לנתונים ואז היו מגלים שכמעט אין מי שיכול לומר נתונים עדכניים אווידנטיים שנוסו והוכחו באמות מידה מוכיחות כל יומיים יוצא מחקר שסותר את קודמו ובקיצור למי שמבין כמעט לא יודעים כלום ובמצב כזה לא פוחדים משמא ואולי
שמעון 06.10.20
30
צודקת בכל מילה כל הכבוד
זליג06.10.20
29
תמיד ניתן להיות חסיד בעזלא, שם האנשים מוגנים מקורונה עקב פסקו של מרן הקוה"ט שליט"א, אלא הבעייה שבעלזא נפטרים לפתע מהתקפי לב ומדלקות ריאות מסתוריות, כי הרוב שליט"א לא עצר את המחלות הללו...
לוי06.10.20
28
כל בר דעת יודע כי נשפכו הרבה דמים של יהודים קדושים בגלל זילזול בהוראות השמירה! מדובר כאן בפיקוח נפש מדאורייתא! ונשמרתם מאד לנפשותיכם זה מדאורייתא! וחמירא סכנתא מאיסורא זה גם מדאורייתא! לא תרצח ולא תעמוד על דם רעך זה גם מדאורייתא! ואהבת לרעך כמוך וגם ועשית ככל אשר יורוך זה גם מדאורייתא!
רמת גני - היזהרו ממכחישי קורונה כי הם רו11.10.20
27
תודה על ההפחדה. אני ב''ה עברתי את (יותר נכון חשבתי שעברתי עד עכשיו) זה עם שני תסמינים שנעלמו תוך 4 ימים-ועכשיו הד''ר שלא יודעת כמעט כלום על הנושא (כפי שהעידה בעצמה בתחילת הריאיון) מחליטה שיש לזה תופעות של התקפי לב וכדו'--תודה רבה. עזרתם לנו מאוד.
יאיר07.10.20
אתה בעלזער ? או עצני"ק ?
תגובה ליאיר 2807.10.20
גם אם אתה לא סבלת במיוחד, יתכן שיש כאלה שכן,
אהרן07.10.20
מכירה איש מבוגר בן 70 שסובל מאודדד מהקורונה מרגיש זוועה, לא יכול לזוז מהמיטה בלי מחלות רקע אז צריך להזהר מאוד!!
ג07.10.20
26
תודה רבה רבה כל הכבוד למראיין שלא מפריע באמצע.
רויטל06.10.20
25
פשוט תענוג לשמוע את הרב בנימין פשוט איש מבריק ומדהים.... אינטליגנט, שפוי, רהוט תלמיד נאמן לרבותיו..... שליח נאמן לגדולי הדור..... אשרינו שיש לנו נציג פצצה שכזה ותותח שכזה
יוסי מרציאנו06.10.20
שליח מטעם עצמו עם דעות קיצוניות
ליית דיוק06.10.20
אתה בעלזער ? אתה ויז'ניצער ? אתה עצני"ק ? אתה סתם פרימיטיבי ? אתה סתם דווקניק ? הרב בני פישר הוא תותח שבתותחים, פצצה שבפצצות ואתם תאכלו את הכובע, תמשיכו להיות אנרכיסטיים ופסיכיים וקיצוניים ותהינו לכם מדרככם הזאת
תגובה לליית דיו06.10.20
24
כל מה שהיא אומרת נכון. וכל המכחישים למיניהם פשוט סובלים מהכחשה כמנגנון הגנה. היא יודעת מה שהיא מדברת, אני ועוד אנשים רבים רבים צעירים שחלו בצורה קלה וקלה מאד, נשארנו עם תופעות לוואי עד היום, בעיקר חולשה גדולה ועייפות כרונית, וכל מאמץ קטן גומר אותנו. וזה עוד מהתופעות לוואי הקלות. מה שבטוח, הקורונה הז
מישהי07.10.20
23
תקשיבו לרב אמנון יצחק
תקשיבו לרב אמנון יצחק07.10.20
22
למה המסכה שלו עקומהה?
rich06.10.20
21
כן את יודעת למה ? התקף לב ? רק בגלל התנהגות המשטרה !!
Aron 06.10.20
פכככככככככככככככככככככככ גישה..... יצירתי.......
גגג08.10.20
20
כי ככה גדלה ההכנסה שלהם על כל נפטר שכביכול מת מהקוורונה. מענין שהיום אין נפטרים משום דבר אחר רק מקורונה.
יש לה אינטרס להפחיד11.10.20
19
מה היא עברה את זה שהיא יודעת ?
חוי07.10.20
18
מה שמצחיק אותי תמיד זה שהחרדים שמעבירים עליהם ביקורת תמיד אומרים....זה כי שונאים את התורה...כאילו הם התורה..אז לא אתם לא התורה אתם כת שמקיימת את חוקי הכת נקודה. מתלבשים לפי חוקי הכת, גזענים לפי חוקי הכת מקיימים דיברי האדמור והרב כנגד התורה `` ונישמרתם מאוד`` .לא תשים מיכשול בדרך...עם הפגנות פרועו
יהודי שמקיים את06.10.20
מילים כדורבונות וחבל
shmoyger07.10.20
17
כל הכבוד לכיכר על ראיון זה. תמשיכו כך. נקווה שבע״ה כולנו נבין המצב החמור ולא יהיו יותר חרדים מכחישי קורונה
שלמה06.10.20
16
חשוב ביותר . הבעיה היא שהשפויים כבר יודעים את עיקרי הדברים.והמתאבדים הסידרתיים ימשיכו להרוג את קרוביהם המבוגרים והחולים . הלוואי שהכתבה השפיעה על מישהו
משה07.10.20
15
האם זה נכון שהוא יכיל שבבים? שבבים הגורמים שישתלטו על האדם בשלט רחוק? (כפי שהזהיר בגל הראשון בני אלבז)
חיסון07.10.20
טיפש
יעקב07.10.20
14
די עם ההפחדות לא סוגרים מדינה שלמה בגלל משהוא שהוא טיפה יותר משפעת אם כבר ליסגור זה בגלל התנהגות המשטרה שעוברת כל גבול!!!
דייייייייי06.10.20
13
ועל זה נאמר: יאללה יאללה
חנה06.10.20
12
לי היתה קורונה כמעט בלי תסמינים רק קצת חולשה ואני כבר גמרתי עםזה אבל עד היום קשה לי לרוץ ולעלות הרבה מדרגות אני מתעייף מהר לא מומלץ להידבק
ירושלים07.10.20
11
כידוע היא בעד הקורונה , תשמיטו פעם רופין אחרים , למה לא מטפלים עם התרופה נגד מלריה ואבץ הכל אינטרסים ! ה ישמור
משה06.10.20
מה אתה לא יודע שרוב הרופאים והפרופ' בעד להרוס את כל הכלכלה רק בגלל X/Y/Z, בעוד שכל כך לטפל עם תוספת אבץ?
משה06.10.20
10
מצא בקעה להתגדר
כפייתיות וחרדה 06.10.20
9
פרופסור גלית רהב הנכבדה. שמעתי בעבר שהנגיף הזה הוא תוצרת סין והייצור החל ברבעון האחרון של 2019, זה נכון ? שמעתי פעם שהייבוא לארץ היה ע"י יבואן או סוכן שלו או של בעל החנות הפיראט האדום בישוב אור יהודה, זה נכון ? האם זה גם נכון שגם בעל העסק שם וגם זה שהכניס את זה לחנותו אינם לא חרדים ולא דתיים ?? זה
אחד מהעם07.10.20
8
משיגענעס, תלמדו מטראמפ. די להפחדות. אף אחד לא קונה אותם. שטיפת מוח וזהו. לפחד רק מהקב״ה!
אליהו06.10.20
לפחד מהקב"ה משמעותו; להיזהר בצווי של ונשמרתם ולחשוש לתוס' בב"ק כי יותר צריך האדם להיזהר שלא יזיק משלא יוזק.
ויראת מאלוקיך06.10.20
בינתיים יש 200,000 מתים בארה"ב. אתה מוזמן לעבור לארצות הברית וללמוד "ממקור ראשון".
יעקב07.10.20
7
חבל שלא דברה על המחקר החדש- קורונה גורמת לעקרות בגברים
הצילו 06.10.20
6
כל הכבוד חבל שלא עשו את זה לפני חדשיים
חרדי גמור06.10.20
5
מה שווה כל הראיון אם הוא לא מתורגם לאידיש?????
מנדי06.10.20
כי זה לא שווה לתרגם כל כתבה לאידיש ...יקראו אותה אולי 5 ,אנשים...אידיש זה לא אנגלית
רבקי06.10.20
4
הרב בניימין פישר - איש חשוב!!!
דני06.10.20
3
אי אפשר לפגוע בכושר הקוגניטיבי של החרדים, כי אין להם קוגניציה כלל. יש להם רק הוראות מתוכנתות לחקות את האדמו"ר בכל קוועץ'. רק תקראו כאן את התגובות כדי להיווכח.
ויזניצר זועם07.10.20
2
לא בושה לומר לעם טעיתי בהפחדות טעיתי בתחזיות אנא כפר לנו סלח לנו ''ראיון לא מטלטל''!!
ראיון לא מטלטל06.10.20
1
הייתי אומר מטלטל ביותר...דברים שכל בור יודע
דודי06.10.20
אולי גם יעניין אותך
חדשות בריאות

זה מה שהתגלה בבדיקה רפואית אצל רה"מ; יעבור הערב ניתוח

יוני גבאי | 31.03.24

מי מטפל במטפלים?

המטפלת שמעה מהמתנדבים את הזוועות שראו ומשתפת על הקשיים, הטיפול והאמונה

ארי טננבוים | 28.03.24

"לא סבל מכאבים"

כך ניצלו חייו של ילד בן תשע שבלע שישה מגנטים | סכנה

בני סולומון | 24.03.24
ש

בין התקווה לדאגה

ההתקדמות בטיפול בסרטן הריאה מול העלייה בעישון באוכלוסיה

כיכר בשיתוף אסטרהזניקה | מקודם

זהירות, לפני פורים

בת 36 כמעט איבדה את ראייתה בגלל עדשות צבע

יוסי נכטיגל | 19.03.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

עוד מכה כלכלית

מעשנים? שימו לב! אלו המחירים החדשים החל מחצות הלילה

דוד הכהן | 03.03.24
ש

שלפוחית רגיזה • אורולוגית מומחית בראיון מקיף

כיכר בשיתוף אסטלס ללא התערבות בתוכן | מקודם

בעקבות עבודות הרכבת

מדאיג: עלייה דרמטית במספר החולים ב"טיפוס העכברים"

דוד הכהן | 25.02.24

ארגון הבריאות העולמי:

"אין להתייחס לסיגריות אלקטרוניות ותחליפי עישון, כמו לסיגריות"

אסף מגידו | 25.02.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

"אם זה עובד - זה לא חוקי"

תוספי תזונה - כן או לא?! | כל מה שכדאי שתדעו רגע לפני שתתפתו למודעות רחוב

משה מנס | 22.02.24

"אותנו אף אחד לא מבקר"

החולה שיתף: הייתי נורמלי ופתאום התחלתי לרקוד על השולחן בסלון וצעקתי שאני המשיח

מרדכי רוט | 22.02.24

ניצל ממטען בן 50 ק"ג

לוחם שנפצע קשה, השתחרר מבית החולים • כך זה נראה

דוד הכהן | 19.02.24

פי 3 | מאז ה-7 באוקטובר

תמונת מצב עגומה: עלייה משמעותית בצריכת תרופות הרגעה

דוד הכהן | 18.02.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הדו"ח הוגש לשר הבריאות

נתון עצוב: ילד חרדי נמצא בסיכון של פי 1.3 לתמותה בתאונות

דוד הכהן | 15.02.24

חשש מלישמניה, עכברת, גרב ועוד

הבקשה החריגה של המשרד: לא להכניס כלבים וחתולים מעזה

דוד הכהן | 14.02.24

"מצבם טוב"

הד"ר שטיפלה בחטופים ששבו ארצה מעדכנת על מצבם | צפו

דוד הכהן | 14.02.24